خمام - تهیه پلاسمای خون از بیمار بهبودیافته کرونا
مدیرکل انتقال خون گیلان خبر داد :

تهیه پلاسمای خون از بیمار بهبودیافته کرونا

سیدجواد موسوی از خمام در دومین روز از ماه مبارک رمضان برای نجات جان بیماران مبتلا به ویروس کرونا پلاسمای خون خود را اهدا کرد.

دوشنبه، ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۹:۰۲ KHNA85483

مدیرکل انتقال خون گیلان از بهبودیافتگان بیماری کووید ١٩ در استان خواست تا با اهدای پلاسمای خون خود برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا، به پویش شکرانه سلامت بپیوندند.
دکتر بابک پاکدل‌خوش‌اخلاق روز گذشته با بیان اینکه ۲ نفر با راه‌اندازی دستگاه اهدای پلاسمای بهبودیافتگان کووید ١٩ و استفاده از آن برای بهبود مبتلایان از سوم اردیبهشت‌ماه در گیلان با اهدای پلاسمای خون خود به پویش شکرانه سلامت پیوستند، گفت : سهیل دربندی «جوان بهبودیافته کرونا» از آستارا در نخستین روز از راه‌اندازی دستگاه پلاسما و سیدجواد موسوی از خمام در دومین روز از ماه مبارک رمضان برای نجات جان بیماران مبتلا به ویروس کرونا پلاسمای خون خود را اهدا نمودند.
وی با اشاره به استقرار اداره کل انتقال خون استان در رشت، میدان فرهنگ به سمت پل عراق، جنب مرکز بهداشت شهرستان، جنب پارک اندیشه، افزود : شماره تماس واحد برنامه‌ریزی، جذب و حفظ اهداکنندگان خون ٣٣٣٣٢۶٧٠ و شماره اداره کل انتقال خون گیلان ٣٣٣٢۶٠٠۶ آماده پاسخگویی است.

به گزارش خمام‌نیوز، سالانه ٢٠٠ هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی در گیلان تولید می‌شود که برای بیماران تالاسمی، هموفیلی، جراحی‌ها و … مصرف می‌گردد.


موضوع : انتقال خون، کرونا
برگرفته از : خوبان خبر + ایرنا
http://khna.ir/85483

دیدگاه شما چیست ؟!