خمام - امام جمعه خمام: منع خرید و فروش یا ساخت و ساز برای مالکین زمین‌های مسیر پروژه شرعاً جایز نیست
بلاتکلیفی پروژه آزادراه امام‌زاده هاشم به انزلی ؛

امام جمعه خمام: منع خرید و فروش یا ساخت و ساز برای مالکین زمین‌های مسیر پروژه شرعاً جایز نیست

خطیب نماز جمعه خمام، گفت : مردمی که از اعمال مالکیت در زمین‌هایشان منع شده‌اند خواستار پیگیری استاندار و احقاق حقوق خود هستند.

جمعه، ۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱ KHNA84282

حجت‌الاسلام حامد اسدالله‌زاده ظهر امروز در بخشی‌از خطبه دوم نماز جمعه مسجد جامع شهر خمام با بیان اینکه کارهای مطالعاتی پروژه آزادراه امام‌زاده هاشم به انزلی بیش‌از یک‌دهه است که صورت گرفته و به‌عنوان پروژه‌ای ملی کد دار شده، عنوان کرد : بخشی‌از این‌پروژه از روستاهای بخش خمام عبور خواهد کرد و حقیقتاً راه‌اندازی آن به نفع اقتصاد مردم منطقه و استان گیلان خواهد بود.
امام جمعه خمام با تاکید بر آنکه متاسفانه بعد از گذشت بیش از ۱۰ سال هنوز هیچ اقدامی صورت نپذیرفته، ادامه داد : عدم شروع عملیات عمرانی این‌پروژه ملی با توجه به وضعیت بودجه‌ای در کشور قابل درک بوده، اما منع خرید و فروش یا ساخت و ساز برای مردمی که شرعاً و قانوناً مالک زمین‌های مسیر پروژه هستند، شرعاً جایز نیست.
به گفته‌ی وی، هرچند مسوولین راه و شهرسازی اشکالات قانونی آن‌را متوجه نمایندگان مجلس دانسته‌اند، ولی به نظر می‌رسد شانه خالی‌کردن از مطالبه به حق مردم و پاک کردن صورت مساله نمی‌تواند مانع از رسالت ذاتی راه و شهرسازی گردد.
خطیب نماز جمعه خمام، خاطرنشان کرد : مردمی که از اعمال مالکیت در زمین‌هایشان منع شده‌اند خواستار پیگیری استاندار و احقاق حقوق خود هستند.


موضوع : نماز جمعه
http://khna.ir/84282

دیدگاه شما چیست ؟!