خمام - حضور فرماندار در مراسمات عزاداری آستان امامزاده حسن (ع) و مسجد سیدالشهداء

حضور فرماندار در مراسمات عزاداری آستان امامزاده حسن (ع) و مسجد سیدالشهداء

سید ولی‌الله عظمتی با حضور در بخشداری خمام ضمن اطلاع از آخرین وضعیت این بخش، با همراهی بخشدار خمام در چند مراسم عزاداری حضور یافت.

یکشنبه، ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۸ KHNA7789

سید ولی‌الله عظمتی با حضور در بخشداری خمام ضمن اطلاع از آخرین وضعیت این بخش، با همراهی بخشدار خمام (حسین ذاکر استقامتی) و معاون فرماندار (ویشکایی) در چند مراسم عزاداری شهر خمام حضور یافت.
فرماندار شهرستان رشت پس از نماز مغرب و عشاء با حضور در آستان مقدس امامزاده حسن (ع) در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان شرکت نمود، که در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین قاسمیان به سخنرانی پرداخته و الیاس آستی مدیحه‌سرایی نموده است.

DSCF5003

همچنین وی با حضور در مسجد سیدالشهداء (ع) خمام، در عزاداری امام حسین (ع) شرکت نمود.
در مراسم شب هفتم از ماه محرم که در مسجد سیدالشهداء (ع) برگزار شد، پس از قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید، حجت الاسلام والمسلمین مودب‌پور به سخنرانی پرداخته و انقلاب اسلامی ایران را برگرفته از ندای حسین (ع) دانست. به گفته‌ی وی، جرقه‌ی انقلاب اسلامی در ماه محرم زده شده است. حجت الاسلام والمسلمین مودب‌پور با اشاره به تقویم محرم، روز هفتم را روز بسته‌شدن آب بر امام حسین یادآوری کرده و افزود : مقام معظم رهبری در فرمایشات خود فرموده‌اند که عاشورا یک حادثه نیست، بلکه یک فرهنگ است.
وی فرهنگ عاشورا را فرهنگی برتر در کل جهان دانسته و روح و سرمایه‌ی این فرهنگ را اسلام، قرآن و واقعه‌های عاشورا عنوان کرد.
در ادامه منوچهر کریمی مداحی نموده و حاضرین به سینه‌زنی پرداختند.


موضوع : بخشداری، گزارش تصویری، محرم
http://khna.ir/7789

دیدگاه شما چیست ؟!