خمام - سارا قمی: عیار تیممان دست کادر فنی آمد
با صعود به مرحله دوم مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۰ ؛

سارا قمی: عیار تیممان دست کادر فنی آمد

تیم ملی فوتبال بانوان ایران در مرحله اول انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو با ۱ پیروزی و ۱ تساوی به عنوان صدرنشین به مرحله دوم این مسابقات صعود کرد.

چهارشنبه، ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۸ KHNA76490

ملی پوش فوتبال بانوان ایران پس از صعود به مرحله دوم مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو، گفت : خوشبختانه تا دور دوم این مسابقات ۵ ماه فرصت داریم، که زمان خوبی برای جبران نقاط ضعفمان است. چون بازی تدارکاتی نداشتیم، با این دو بازی عیار تیم دست کادر فنی آمده و قطعاً در این مدت برنامه‌های خوبی برایمان در نظر می‌گیرند. هرچه به مراحل بالاتر برویم تیم‌ها سخت‌تر و قوی‌تر می‌شوند، این ۵ ماه فرصت خوبی است و قطعاً کادر فنی تیم را رها نمی‌کند.
سارا قمی درباره تاثیر حضور مشاور فنی تیم‌های ملی فوتبال بانوان» در افزایش کیفیت این تیم‌ها، اظهار کرد : حسین عبدی خیلی به تیممان کمک کرده، موارد زیادی را از او یاد گرفتیم و تقریباً توانستیم نکات فنی و تاکتیکی که به ما گفته است را اجرا کنیم. علاوه بر این او تجربه بازی داشته و فوتبالیست بوده، در نتیجه می‌تواند نکات زیادی را به ما آموزش بدهد. به طور کلی حضور یک مشاور فنی مرد در کنار تیم ملی بانوان و آموزش فوتبال به آنها اتفاق خوبی است، به گونه‌ای که با حضور عبدی نوع فوتبالمان در حال تغییر یافتن است.
وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کردیم از گروهمان صعود کنیم، ادامه داد : همیشه می‌گفتم تلاش می‌کنیم تا به عنوان سرگروه بالا برویم. از صعودمان خیلی خوشحالم، اما چون همه بازیکنان تیم این‌صعود را پیش‌بینی می‌کردند، دوست داشتیم به جای تساوی بازی را ببریم و با دو برد به مرحله بعد برویم.
ملی پوش فوتبال بانوان در مورد بازی برابر هنگ کنگ گفت : چند روز قبل بازی هنگ کنگ مقابل لبنان را تماشا کردیم. ابتدا فکر می‌کردیم هنگ کنگ تیم ضعیف‌تری است، اما فوق‌العاده قوی و تاکتیکی بود. وقتی این تیم مقابل لبنان نتیجه گرفت دو بازیکن خوبش را از زمین بیرون کشید و اصلاً به برخی از بازیکنان اصلی‌اش بازی نداد تا برای بازی مقابل ایران آماده باشند ؛ به همین دلیل تیمشان خوب و جان‌دار بود و بیشتر از ما به آب و هوای تایلند آشنایی داشت. بازی سختی داشتیم، اما خوشبختانه با نتیجه ۱ بر ۱ از زمین بیرون آمدیم.
وی، افزود : ۲ گل زدیم که یکی از آنها مردود اعلام شد و بازی پایاپایی داشتیم، اما اگر نمی‌ترسیدم و شرایط آب و هوایی بهتر بود می‌توانسیتم پیروز میدان باشیم. چون یکی از دلایلی که خیلی به ما فشار آورد همین موضوع بود ؛ هوا خیلی رطوبت داشت و کاملاً با هوای تهران که تمرین می‌کردیم متفاوت بود.

کاپیتان تیم ملی بانوان ادامه داد : می‌توانستیم پیروز بازی باشیم. چند موقعیت را از دست دادیم، هرچند تیم هنگ کنگ از نظر تاکتیکی خوب بود اما ما نفر به نفر از آنها برتر بودیم.
قمی در پایان از مدیر تیم ملی، فدراسیون فوتبال و رسانه‌ها تشکر کرد و گفت : شیرین نصیری به عنوان مدیر تیم زحمات زیادی برای برگزاری اردوها و آمادگی تیم کشید و فدراسیون فوتبال هم برای اولین بار ۷ ماه اردو آماده سازی برایمان برگزار کرد، بنابراین چندماه قبل از شروع مسابقات در اردو بودیم و علاوه بر این هزینه کرد، و خدا رو شکر که توانستیم جواب امکاناتی که در اختیارمان گذاشت را بدهیم. امیدوارم این روند ادامه‌دار باشد.

به گزارش خمام‌نیوز، تیم ملی فوتبال بانوان ایران در مرحله اول انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو با ۱ پیروزی و ۱ تساوی به عنوان صدرنشین به مرحله دوم این مسابقات صعود کرد. مسیر صعود تیم ملی فوتبال بانوان ایران به المپیک ۲۰۲۰ توکیو بسیار سخت است، به این‌خاطر که از جمع ۸ تیمی که به مرحله سوم راه پیدا می‌کنند تنها ۲ تیم مجوز حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو را به دست خواهند آورد.


موضوع : بانوان، فوتبال
برگرفته از : ایسنا
http://khna.ir/76490

دیدگاه شما چیست ؟!