خمام - امیر شطرنج گیلان نشان داد در کسوت مربیگری هم می‌تواند بهترین باشد / پرورش استعدادها در خمام نیازمند حداقل امکانات است
ویژه
مسوول هیات شطرنج خمام :

امیر شطرنج گیلان نشان داد در کسوت مربیگری هم می‌تواند بهترین باشد / پرورش استعدادها در خمام نیازمند حداقل امکانات است

به گفته‌ی رضا عابدی، استعدادهایی همچون پوررمضانعلی در سایه‌ی اندک توجه مسوولین می‌توانند سال‌ها نام خمام و خمامی را بر سر زبان‌ها نگاه دارند.

شنبه، ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷ KHNA75813

با پایان یافتن المپیاد جهانی شطرنج در باتومی گرجستان، تیم ملی افغانستان به سرمربیگری استادبزرگ امیررضا پوررمضانعلی توانست به مقام قهرمانی کتگوری D دست یابد.
مسوول هیات شطرنج خمام در گفتگو با خمام‌نیوز، عنوان کرد : امیر شطرنج گیلان نشان داد همانطور که در نقش یک شطرنجباز بهترین است، در کسوت مربیگری هم می‌تواند بهترین باشد ؛ و نتایج تیم ملی افغانستان و افزایش درجه‌ی بین‌المللی یکایک شطرنجبازان این تیم گواه این مدعاست.
رضا عابدی، افزود : با ورود پوررمضانعلی به تیم ملی افغانستان این تیم شخصیت یک تیم واقعی را به خود گرفت و تیمی که پیش از این شاید در شطرنج هیچ محلی از اعراب نداشت، توانست در رده خود به‌عنوان یکی از تیم‌های خوب در نظر گرفته شود.
وی، ادامه داد : درحالی که با وجود این شطرنجباز خمامی باید به خود ببالیم و از ظرفیت و پتانسیل بالای وی جهت حضور در شطرنج خمام بالاترین استفاده را ببریم، اما متاسفانه اختصاص یک مکان مناسب برای هیات شطرنج با وجود وعده‌های سال‌های قبل مسوولان شهری نه تنها محقق نشده، بلکه کاملاً در هاله‌ی محاق فرو رفته است.
به گفته‌ی عابدی، پرورش استعدادها در خمام که بتوانند افتخارات بیشماری را برای این مرز و بوم به ارمغان آورند نیازمند حداقل امکانات، یعنی داشتن یک ساختمان مناسب جهت برگزاری مرتب کلاس‌های آموزشی و برگزاری مسابقات داخلی و خارجی می‌باشد ؛ خصوصاً که استعدادهایی همچون پوررمضانعلی در سایه‌ی اندک توجه مسوولین می‌توانند سال‌ها نام خمام و خمامی را بر سر زبان‌ها نگاه دارند.

برای شرکت در المپیاد جهانی شطرنج گرجستان ؛

پوررمضانعلی سرمربی تیم ملی افغانستان شد


موضوع : شطرنج، یادداشت
http://khna.ir/75813

۱ دیدگاه

  • رضا ص ص در مورخ 1397/07/14 - 17:23 می‌نویسد :

    کتگوری D یعنی جی ؟!!!!!! معادل فارسی رو بنویسین “دسته D”


بازنشر یادداشت‌ها و انتشار جوابیه‌های دریافتی به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.