خمام - واردات بی‌رویه برنج به کشاورزان لطمه می‌زند / رهاسازی آب در زمان مناسب صورت نپذیرفت / با تغییر کاربری اراضی مخالفت می‌شود
کشاورز خمامی مطرح کرد :

واردات بی‌رویه برنج به کشاورزان لطمه می‌زند / رهاسازی آب در زمان مناسب صورت نپذیرفت / با تغییر کاربری اراضی مخالفت می‌شود

کشاورز روستای مرزدشت با تاکید بر اینکه کشاورزی گیلان به واسطه‌ی واردات بی‌رویه برنج صدمه دیده است، تصریح کرد : واردات بی‌رویه برنج کمر کشاورزان را می‌شکند و به کشاورزی لطمه می‌زند.

یکشنبه، ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳ KHNA70052

یکی‌از کشاورزان خمامی در گفتگو با خبرنگار خمام‌نیوز با ابراز گله‌مندی از عدم رهاسازی آب سد در زمان مناسب، عنوان کرد : دولت آب را دیرهنگام رهاسازی نمود، که این‌موضوع موجب عقب افتادن برخی از امور، خراب شدن خزانه‌ی برنج و متضرر شدنمان گردید.
وی با بیان اینکه صندوق بیمه کشاورزی به صورت کامل جوابگوی خسارات نیست، ادامه داد : در فصل زراعی گذشته از نظر آب وضعیت بهتری وجود داشت، اما در حال حاضر و با شرایط فعلی شوق و اشتیاقی برای کاشت برنج باقی نمانده است.
این کشاورز روستای مرزدشت با تاکید بر اینکه کشاورزی گیلان به واسطه‌ی واردات بی‌رویه برنج صدمه دیده است، تصریح کرد : واردات بی‌رویه برنج کمر کشاورزان را می‌شکند و به کشاورزی لطمه می‌زند.
به گفته‌ی وی، بسیاری از افراد در گذشته به پرورش کرم ابریشم می‌پرداختند و اگر وضعیت کاشت برنج به همین روال ادامه یابد همان وضعیت برای برنج رقم خواهد خورد و بسیاری از کشاورزان با توجه به هزینه‌های موجود، کم‌آبی، قیمت پایین برنج، وجود دلالان و واردات بی‌رویه برنج و … کاشت این محصول راهبردی را رها کرده و از آن صرف نظر خواهند کرد.
وی با بیان اینکه حق تغییر کاربری زمین کشاورزی خود را نداشته و با آن مخالفت صورت می‌پذیرد، خاطرنشان کرد : برنج گیلان در حال حاضر قیمت کمی داشته و مسئولین به جای واردات بی‌رویه باید از محصولی که با رنج و مشقت به‌دست می‌آید حمایت مناسب داشته باشند.

به گزارش خمام‌نیوز، بیش‌از ۱۱ هزار هکتار از اراضی بخش خمام زیر کشت برنج قرار دارد.


موضوع : در روستا، کشاورزی، گزارش تصویری
http://khna.ir/70052

دیدگاه شما چیست ؟!