خمام - پروژه لوله‌گذاری برای آب‌رسانی به شهر خمام از تصفیه خانه بزرگ گیلان کلید خورد
با اعتباری بالغ بر ۴۹۵ میلیون تومان ؛

پروژه لوله‌گذاری برای آب‌رسانی به شهر خمام از تصفیه خانه بزرگ گیلان کلید خورد

پروژه آب‌رسانی از خط هزار رشت-انزلی با اعتباری بالغ بر ۴۹۵ میلیون تومان به طول ۲۳۰۰ متر آغاز شد.

چهارشنبه، ۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۲ KHNA65916

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان رشت امروز در جریان بازدید از پروژه آب‌رسانی از خط هزار رشت-انزلی، عنوان کرد : این پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۹۵ میلیون تومان از طریق طرح آب‌رسانی رشت-انزلی تامین شده و به طول ۲۳۰۰ متر (رفت و برگشت) می‌باشد.
فرزین فرخی با بیان اینکه مدت انجام پروژه ۴ ماه برآورد شده و انتظار می‌رود زودتر از زمان اعلام شده مورد بهره‌برداری قرار گیرد، تصریح کرد : ۱۲۰۰ متر لوله ۳۱۵ پلی‌اتیلن و ۱۱۰۰ متر لوله ۱۶۰ پلی‌اتیلن برای اجرای طرح مذکور استفاده خواهد شد تا آب تصفیه خانه بزرگ گیلان به مخزن آب خمام (جنب اداره‌ی آبفا) منتقل گردیده و در شبکه شهری توزیع شود.
این مسئول با بیان اینکه چاه‌های تامین آب شهر خمام با راه‌اندازی این‌خط لوله خاموش خواهند شد و شهروندان شاهد کیفیتی برابر با کیفیت آب تصفیه خانه خواهند بود، افزود : قطعاً طرح مذکور بر افزایش فشار آب تاثیرگذار خواهد بود، اما مشکل فشار آب در سطح شهرستان رشت زمانی به صورت کامل مرتفع می‌گردد که فاز دوم تصفیه خانه وارد مدار شود، که این موضوع نیز تا پایان سال ۹۷ عملیاتی می‌شود.
فرخی با تقدیر از تلاش‌های مسئولین، به خصوص بخشدار خمام برای اجرای این پروژه، خاطرنشان کرد : مخزن هوایی ذخیره آب شهر خمام با بهره‌گیری از اعتبارات ملی تاکنون پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی داشته که با وارد مدار شدن فاز دوم تصفیه خانه بهره برداری می‌شود.

بخشدار خمام همچنین در گفتگو با خمام‌نیوز با بیان اینکه موضوع آب سالم و تصفیه شده درخواست به حق و دیرینه‌ی مردم شهر خمام بوده، گفت : امیدواریم نتیجه‌ی حاصله پس‌از اتمام پروژه‌ی مذکور بتواند مورد رضایت شهروندان واقع گردد.
علیرضا مسچیان با تاکید بر اینکه پروژه آب‌رسانی از خط هزار می‌بایست در کمتر از ۴ ماه آب سالم و تصفیه شده را به مخزن آب شهر خمام رسانده و از طریق شبکه‌های آب به درب منازل شهروندان برسد، اذعان داشت : با تکمیل فاز دوم تصفیه خانه بزرگ گیلان فشار آب بیشتر خواهد شد و در این شرایط روستاهای مناطق ۸ و ۹ و همچنین برخی مناطق دیگر بخش خمام از آب تصفیه شده بهره‌مند می‌گردند.


دیدگاه شما چیست ؟!

تکمیل پروژه لوله‌گذاری آبفا
محقق شد