خمام - نمایشگاه شوق و شهود، ۲۵ اثر نقاشی برگرفته از اندیشه‌ی شاعران بزرگ ایران‌زمین
ویژه
در گالری کوچه باغ دایر شد ؛

نمایشگاه شوق و شهود، ۲۵ اثر نقاشی برگرفته از اندیشه‌ی شاعران بزرگ ایران‌زمین

ملیحه رستمی هنرمندی است که شوق و شهود خود از اشعار ناب و عمیق شاعران بزرگ ایران‌زمین همچون حافظ، خیام، مولانا، وحشی بافقی و عبید زاکانی را در قالب ۲۵ اثر به سبک انتزاعی و با تکنیک اکرلیک بر بوم نقاشی به تصویر کشیده است.

یکشنبه، ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۸ KHNA60656

ملیحه رستمی هنرمندی است که شوق و شهود خود از اشعار ناب و عمیق شاعران بزرگ ایران‌زمین همچون حافظ، خیام، مولانا، وحشی بافقی و عبید زاکانی را در قالب ۲۵ اثر به سبک انتزاعی و با تکنیک اکرلیک بر بوم نقاشی به تصویر کشیده و در گالری کوچه باغ روستای گورابجیر صحرا در معرض دید هنردوستان قرار داده است.

رستمی متولد مهرماه ۱۳۶۱ و دانش آموخته مقطع دکترا در رشته مدیریت دانشگاه تهران بوده و در کنار تخصص خود هنر را نیز به صورت حرفه‌ای دنبال کرده، تا جایی که ضمن دریافت دیپلم طراحی و دیپلم نقاشی با درجه عالی از دانشگاه هنر تهران، عضو افتخاری نقاشی موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر می‌باشد.
آثار این هنرمند تاکنون در نمایشگاه‌های متعدد داخلی و خارجی، انفرادی و گروهی از جمله نمایشگاه انفرادی نقاشی «حلقه و حلول» برگرفته از اشعار مولانا در گالری آرته تهران، نمایشگاه انفرادی نقاشی «یکی داره می‌بینه» برگرفته از اشعار حافظ در گالری شلمان تهران، نمایشگاه انفرادی نقاشی «مختصات زن بودن» در گالری نگر تهران، نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی مرکزی ایران، نمایشگاه گروهی نقاشی «بر بال‌های اثیری» برگرفته از اشعار خیام در گالری شمیده تهران، نمایشگاه گروهی نقاشی مجموعه هنری و موزه خلیج فارس کیش، نمایشگاه گروهی نقاشی استانبول ترکیه، نمایشگاه گروهی نقاشی باکو و فستیوال گروهی هنرهای تجسمی رم به تماشا گذاشته شده است.

در استیتمنت این نمایشگاه آمده است : ادبیات پارسی سرشار از موضوعات حماسی، روایات عارفانه و عاشقانه، اسطوره‌ها، فلسفه و اخلاق است. چه نظم باشد چه نثر، به عنوان غذای روح، آنقدر غنی است که منبع خوبی جهت الهام گرفتن می‌باشد. هنر و ادبیات گاهی شبیه حلقه‌های زنجیر آنچنان به یکدیگر متصلند که درک هر یک با حضور دیگری ملموس‌تر می‌شوند و واضح است که زندگی نمی‌تواند خالی از ادبیات باشد.
آنچه عامل خلق یک اثر نقاشی می‌شود نتیجه ذوق و الهام نقاش از دغدغه‌هایی است که دارد. حال اگر این دغدغه‌ها از بطن ادبیات باستانی ایران‌زمین بیرون آید و با جادوی قلم‌مو و رنگ به تصویر کشیده شود تاثیرگذاری دو چندانی خواهد داشت. قدم برداشتن در راستای حفظ ادبیات کهن و حتی نو و همچنین تاکید بر اندیشه‌های ارزشمند بزرگانی که قبل‌تر مسیر تفکر و تعالی را پیموده‌اند از علاقه‌مندی‌های من است.

به گزارش خمام‌نیوز، نمایشگاه شوق و شهود از ۱۹ آبان آغاز به کار کرده و تا ۲۵ آبان‌ماه «۱۶ الی ۲۰ عصر» در گالری کوچه باغ روستای گورابجیر صحرا دایر خواهد بود.


موضوع : گزارش تصویری، هنر و فرهنگ
http://khna.ir/60656

دیدگاه شما چیست ؟!