خمام - شهروندان افت فشار و کدورت رنگ آب را از طریق سامانه تلفنی ۱۲۲ گزارش دهند
ویژه
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان رشت :

شهروندان افت فشار و کدورت رنگ آب را از طریق سامانه تلفنی ۱۲۲ گزارش دهند

به گفته‌ی فرزین فرخی، در مدت کوتاه اخیر به دلیل آنکه مردم خمام مشکلات زیادی از جمله افت فشار و کدورت رنگ آب داشته‌اند پیمایش محلی انجام گردیده و حتی شیرهایی که بازبینی نشده بود، بازبینی شده‌اند.

چهارشنبه، ۱۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴ KHNA54207

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان رشت در گفتگو با خمام‌نیوز با بیان اینکه فاز دوم از تصفیه خانه بزرگ گیلان سال ۹۷ به بهره برداری می‌رسد، عنوان کرد : با بهره برداری از تصفیه خانه مذکور حجم آب تصفیه شده به نوعی ۲ برابر شده و آبرسانی مطلوب به خمام، خشکبیجار، لشت‌نشاء و … و همچنین روستاهای آنها از جمله اهداف اداره‌ی آب و فاضلاب می‌باشد.
فرزین فرخی با بیان اینکه تعداد ۹۰ شیر تخلیه در شهر خمام وجود دارد که البته تعدادی از شیرهای تخلیه در زیر آسفالت و … مخفی گردیده است، افزود : در صورت کدورت رنگ آب توسط آبفا نسبت به بازگشایی شیرهای مذکور اقدام می‌گردد، که این امر به صورت دوره‌ای در حال انجام است.

آب شهر خمام آلودگی ندارد / تامین شدن آب شهر از چاه دلیلی بر کیفیت بد آب نیست

این مسئول با تاکید بر اینکه کدورت رنگ آب دلیلی بر آلودگی، و زلال بودن آب دلیلی بر پاکی آب نیست، یادآور شد : واحد کنترل کیفی آبفا آزمایش‌های لازم را به صورت مرتب انجام داده و البته مرکز بهداشت نیز به صورت نامحسوس بر این مسئله نظارت دارد، که خوشبختانه در شهر خمام و هیچکدام از شهرهای استان گیلان مشکل آلودگی آب را نداریم و در صورتی که این امر محرز گردد چاهی که دچار آلودگی می‌باشد را برای حفظ سلامت شهروندان از مدار خارج می‌کنیم.
به گفته‌ی وی، آب شهر خمام از ۲ منبع تامین می‌گردد که یکی از آنها خط هزار و دیگری چاه هور است، که در شهر رشت نیز حدود یک چهارم آب شرب از چاه‌ها تامین می‌گردد، که چاه‌های عمیقی بوده و از طریق سفره‌های زیر زمینی برداشت می‌شوند.
این مسئول با بیان اینکه آب‌های سطحی راحت‌تر آلوده شده، اما سالیان دراز طول میکشد تا چیزی بخواهد به سفره‌های زیر زمینی نفوذ کرده و باعث آلودگی گردد، تصریح کرد : تامین شدن آب شهر خمام از چاه دلیلی بر کیفیت بد آب نیست و در حال حاضر شهر رشت ۲۴ حلقه چاه دارد، که اگر چاه‌های آب شهر نباشند، رشت با مشکل تامین آب شرب مواجه می‌گردد.

شهروندان مخازن آب منازلشان را شستشو نمایند / نصب پمپ بدون مخزن تخلف است

فرخی با اشاره به اقدامات انجام شده برای بهبود وضعیت آب شهر خمام تا قبل از ۱۰ تیر، گفت : بازدیدهای میدانی متفاوتی از طریق آبفا خمام و اکیپ‌های اعزامی از رشت در خصوص پیگیری برای رفع مشکلات صورت می‌گیرد و اگر بگوییم مردم هیچ مشکلی ندارند منطقی نیست، لذا پیگیری‌ها برای پایدار کردن وضعیت و رفع مشکل افت فشار و کدورت رنگ آب شهر خمام ادامه دارد.
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان رشت، افزود : تمامی ساختمان‌هایی که بیش از ۱ واحد باشند طی توافقنامه‌ای که بین آبفا و سازمان نظام مهندسی و شهرداری منعقد شده بود ملزم به تهیه‌ی پمپ آب به همراه مخزن هستند، که تنها در این شرایط پروانه ساختمانی صادر می‌گردد، لذا از شهروندان تقاضا داریم در صورتی که منازلشان فاقد پمپ و مخزن است اقدام نموده و مخازن منازلشان را به صورت دوره‌ای شستشو نمایند. البته دیده شده که برخی منازل از مخزن فلزی استفاده کرده یا مخزن ذخیره را زیر پله جانمایی کرده که راهی برای شستشو ندارد، که توصیه میشود اقدامات لازم در این خصوص صورت پذیرد.
به گفته‌ی وی، نصب پمپ بدون مخزن موجب افت فشار آب سایر مشترکین شده و تضییع حقوق شهروندی و تخلف است، لذا در این خصوص به شهروندان توصیه می‌گردد در خصوص تهیه مخزن ذخیره آب اقدام نموده و البته اقدامات لازم برای شناسایی، قطع کنتور و برخورد قانونی با متخلفین توسط آبفا صورت خواهد پذیرفت.

مخزن هوایی ذخیره آب خمام تا پایان فاز دوم تصفیه خانه بزرگ گیلان بهره‌برداری می‌گردد

فرزین فرخی با بیان اینکه مخزن هوایی ذخیره آب شهر خمام تا زمانی فاز دوم از تصفیه خانه بزرگ گیلان وارد شبکه نشود مشکلی از شهر خمام حل نکرده و قطعاً تا زمان تکمیل فاز دوم از تصفیه خانه، ۲۰% باقی مانده از پروژه نهایی می‌گردد، یادآور شد : در حال حاضر توسط مخزن زمینی و ایستگاه پمپاژی که در اختیار داریم میتوانیم فشار مورد نیاز آب شهر خمام را تامین نماییم، که البته چند مورد اصلاح شبکه باید صورت بپذیرد، اما به گونه‌ای نیست که در عرض چند روز انجام گردد، اما در مدت کوتاه اخیر به دلیل آنکه مردم خمام مشکلات زیادی از جمله افت فشار و کدورت رنگ آب داشته‌اند پیمایش محلی انجام گردیده و حتی شیرهایی که بازبینی نشده بود، بازبینی شده‌اند ؛ به عنوان مثال شیری در زیر پل غیرهمسطح شهر خمام وجود داشت که نیمه باز بود و در چند روز اخیر بازگشایی گردید، که فشار آب در بخشی از مرکز شهر خمام تا حدودی برطرف گردید.

در تلاش برای بهبود و پایدار کردن وضعیت آب شهر خمام هستیم

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان رشت به در نظر گرفتن سامانه تلفنی ۱۲۲ برای گزارش مشکلات آب از جمله کدورت رنگ، افت فشار، قطعی آب، مشکلات فاضلاب و ثبت شکایات خبر داده و عنوان کرد : شهروندان می‌توانند مشکلات خود را در خصوص وضعیت آب شهر از طریق سامانه مذکور با اپراتورها در میان بگذارند، تا در راستای رسیدگی به آن اقدامات لازم صورت بپذیرد.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به عدم هزینه‌بردار بودن خدمات آبفا برای پیگیری مشکلات آب شرب شهروندان از جمله شستشوی شیرهای تخلیه و … تاکید کرد.

فرزین فرخی در پایان با بیان اینکه در بعضی مواقع قطع مقطعی یا افت فشار آب شهر خمام به دلیل قطع شدن برق چاه هور بوده که در چند روز اخیر نیز ۲ مرتبه به وقوع پیوسته است، گفت : لازم به تاکید است که در تلاش و پیگیری هستیم تا مشکلات آب شهر خمام را برطرف نموده و به وضعیتی پایدار برسانیم، لذا از شهروندان عزیز خمامی تقاضا داریم تا با صبر و بردباری خود ما را همراهی نمایند.


موضوع : اداره‌ی آب و فاضلاب
http://khna.ir/54207

دیدگاه شما چیست ؟!