خمام - برای رسیدن به آرزوهایم تلاش کردم / پست مهناز افشار به من روحیه داد / به فردوسی‌پور تاکید کردم «مرزدشتی» ذکر شود
ویژه
در گفتگو با سارا قمی ؛

برای رسیدن به آرزوهایم تلاش کردم / پست مهناز افشار به من روحیه داد / به فردوسی‌پور تاکید کردم «مرزدشتی» ذکر شود

روی تیم ملوان تعصب خاصی داشتم، چون تنها بازیکنی بودم که در همه‌ی بازی‌های تیم بانوان ملوان حضور داشتم …

شنبه، ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳ KHNA53745

خانم گل فوتبال ایران در گفتگو با خمام‌نیوز با بیان اینکه همیشه یک سری آرزو در ذهنم بود و فکر می‌کنم همه‌ی آدم‌ها در ذهنشان آرزوهایی را می‌پرورانند، عنوان کرد : برای تحقق آرزوهایم تلاش کردم و به عنوان یک آرزو در ذهنم نماند و در واقع رمز موفقیت من در وهله اول صرف فعل خواستن است.
سارا قمی، ادامه داد : بازی‌های خداداد عزیزی سر آغازی بود که به سمت فوتبال بروم. همش با خود می‌گفتم خداداد چقدر خوب گل میزند، چقدر خوب بازی می‌کند و همه دوستش دارند. آیا روزی فرا میرسد که ما هم بتوانیم فوتبال بازی کنیم؟ ؛ و وقتی به سمت فوتبال رفتم، بعد آرزو داشتم که به عنوان مثال حداقل در گیلان بگویند سارا قمی فوتبال بازی میکند ؛ چون خیلی تلاش می‌کردم و زمان‌هایی هم میشد که پدرم اجازه نمیداد به خاطر درس به دنبال فوتبال بروم، چرا که همیشه تاکید داشت اول درس، بعد فوتبال ؛ ولی یواشکی می‌رفتم و همه‌ی فکر و ذهنم همیشه فوتبال بود. بعد که کمی گذشت، آرزو داشتم به اردوی تیم ملی بروم، و وقتی محقق شد باز هم تلاش خود را بیشتر کردم، که جزوه ۲۳ نفر باشم و به همین صورت به تلاش خود ادامه دادم تا به ۱۱ نفر اصلی تیم ملی رسیدم و واقعاً آرزوهایم با سعی و پشتکار محقق گردید و در حد همان آرزو باقی نماند.

لزوم تمرکز روی فوتبال پایه برای پیشرفت فوتبال بانوان

به گفته‌ی وی، ابتدا باید بر روی فوتبال پایه برای پیشرفت فوتبال بانوان خمام تمرکز کنیم. بچه‌هایی هستند که با وجود سن کم علاقه داشته و فقط زمان، مکان و امکانات می‌طلبد. خمام پدیده‌ای همچون سیده زهرا معصومی دارد که در تیم ملی زیر ۱۳ سال نونهالان حضور داشته و اگر بخواهیم اندکی امکانات در اختیار داشته و روی این بازیکنان کار کنیم، به این قضیه یقین و ایمان دارم، که می‌توانیم برای سال‌های آینده همانند آقایان یک تیم زیر نظر شهرداری داشته یا حتی در سطح کشور مطرح باشیم.

لقب سارادونا در خمام شکل گرفت

سارا قمی با بیان اینکه در سال ۷۹ می‌خواستم در رشته والیبال ثبت نام کنم که شنیدم فوتسال به خمام آمده و من که عاشق فوتسال بودم در این رشته ثبت نام کردم، تصریح کرد : بعد از دومین جلسه به من گفتند بازی‌ات خوب است و بیا در سطح استانی بازی کن، که قبول کردم. فرشته نجاتی که آن زمان مسئول بانوان باشگاه تختی خمام بود مرا تشویق می‌کرد و می‌گفت «این سارادونای من» است، که بعد این لقب سارادونا باقی ماند و در حقیقت از خانم نجاتی شروع شد، که هر موقع تمرین داشتیم مرا به همین نام صدا می‌کردند و در نهایت این لقب در استان و کشور پیچید.

با توجه به بضاعتی که داشتیم خوب ظاهر شدیم

خانم گل فوتبال ایران، گفت : بعد از ۲ سال تیم ملی بانوان ایران تشکیل شد و در این ۲ سال لیگ برگزار میشد، اما بازیکنان انگیزه‌ای نداشتند چون تیمی تحت عنوان تیم ملی بانوان وجود نداشت و در زمان کمی، یعنی در حدود ۲ ماه و نیم الی ۳ ماه تیم ملی تشکیل شد و خیلی از بازیکنان درگیر بازی‌های لیگ بودند و خود من نیز ۲ اردو را نتوانستم بروم و تیمی هماهنگ نداشتیم، اما با توجه به این مدت زمان کم و ۲ سال تعطیلی تیم ملی، فوق العاده ظاهر شدیم. شاید بازی اول را نتیجه نگرفتیم، اما تیم‌هایی مثه میانمار، ویتنام و بیشتر تیم‌ها جز تیم‌های جنگ زده مثه سوریه همیشه اردو هستند و بازی‌های تدارکاتی دارند. میانمار دقیقاً قبل از اینکه بازی‌ها شروع شود توی یک سری بازی‌های تدارکاتی چهارجانبه شرکت کرده بود، که تیم‌های قوی شرق آسیا در آن حضور داشتند و این مسائل اهمیت بسیاری دارد ؛ ولی ما با توجه به بضاعتی که داشتیم خیلی خوب ظاهر شدیم، مثلاً وقتی حضور پیدا کردیم جزء تیم‌های پدیده بودیم و همه تعجب کرده بودند ؛ حتی نماینده AFC که آمده بود، گفت : «۲ سال تیمی تحت عنوان تیم ملی بانوان ایران نداریم، این بازیکنان از کجا آمده‌اند ؟! » ؛ و در این دیدارها توانستم ۳ گل به ثمر برسانیم.

از فوتبال خود در سال ۹۵ راضی نیستم

به گفته‌ی وی، از فوتبال خود در سال ۹۵ راضی نیستم، چرا که بعد از چند سال تیم خود را عوض کرده و احساس نمودم سطح فوتبالم پایین آمده، ولی زمانی که به بازی‌های ملی رفتم احساس کردم مجدداً آمادگی خود را بدست آورده‌ام ؛ البته در مجموع ۱۱ گل در سال ۹۵ به ثمر رسانده بودم.
در سال ۹۶ نیز تاکنون پیشنهادی نداشته‌ام، چون در فوتبال بانوان همیشه ۱ الی ۲ ماه مانده به بازی‌ها پیشنهادات داده میشود، ولی در سال ۹۵ که بازی‌ها تمام شده و داشتم از زمین بیرون می‌آمدم ۲ باشگاه با من صحبت کردند، که گفتم فعلاً میخواهم استراحت کنم، ولی همانطور که گفتم در سال ۹۶ کسی با من تماسی نگرفت، جز همان مربی که سال پیش با وی کار کرده و در تماس هستیم.

به فردوسی‌پور تاکید کردم «مرزدشتی» در انتهای اسمم ذکر شود

وی با اشاره به تماس عادل فردوسی‌پور که در جریان نظرسنجی زیباترین گل‌های سال ۹۵ صورت پذیرفت، یادآور شد : تاکید داشتم که حتماً باید مرزدشتی را در انتهای اسم من بنویسید ؛ تا جایی که وقتی مجدداً با من تماس گرفت، مرا خانم مرزدشتی خطاب کرد و با خنده گفتم حالا می‌توانید مرا خانم قمی صدا کنید، ولی در برنامه حتماً مرزدشتی ذکر شود.

روی تیم ملوان تعصب خاصی داشتم

به گفته‌ی این فوتبالیست خمامی، همیشه می‌گفتم موفقیت تیم اهمیت دارد و خانم گل شدن مهم نیست. واقعاً روی تیم ملوان تعصب خاصی داشتم، چون تنها بازیکنی بودم که در همه‌ی بازی‌های ملوان حضور داشتم. گاهی اوقات ۳ یا ۴ هفته به پایان لیگ مانده بود و مربی می‌گفت «سارا مطلعی که در صدر جدول گلزنان هستی؟»، اما زیاد توجه نمی‌کردم، چرا که موفقیت تیم برایم اهمیت داشت. بعد مثلاً همیشه آخرش می‌گفتم خدا زحمات مرا دیده … ؛ اما الان بعد از ۵ سال می‌بینم که یکی از رکورداران هستم، که در فوتبال آقایان نیز فکر نکنم چنین رکوردی وجود داشته باشد، و واقعاً از این بابت خوشحالم. البته این همه سال زحمت کشیدم و حقوقی دریافت نکردم، چرا که ما نسل سوخته‌ایم و حداقل شاید بعدها و در سال‌های آینده اسمی از من باقی بماند و بگویند بازیکنی از بخش خمام بوده که رکوردار گل فوتبال بانوان ایران است، همچون پروین و سیروس قایقران که همیشه اسمشان ثبت شده و بابت این قضیه بسیار خوشحالم.

اگر کادر و هیئت مدیره ملوان عوض شود به ملوان باز می‌گردم

سارا قمی افزود : اگر پیشنهادی از بانوان ملوان باشد، دوست ندارم با کادر فعلی با باشگاه ملوان کار کنم، اما اگر این کادر و هیئت مدیره کاملاً عوض شود حتماً به ملوان باز می‌گردم. زمانی که می‌خواستم رضایتنامه از این باشگاه بگیرم، گفتند تو از این تیم بروی تیم را منحل می‌کنیم، اما کلی حرف و شایعه ساختند، و من تمام مبالغ قرارداد را به خاطر دیگران بخشیدم و در نهایت منحل کردن تیم را به گردن من انداختند، چون من حقیقت‌ها را گفته بودم. حدوداً ۱۰ روز به آنها فرصت داده بودم و زمانیکه برای گرفتن رضایتنامه رفتم، گفتند باید بمانی، در غیر اینصورت تیم را منحل می‌کنیم ؛ گفتند هر شرطی داشته باشی برآورده می‌کنیم و من برای شرایطم ۱۰ روز به آنان فرصت دادم، و وقتی محقق نشد در روز یازدهم به فدراسیون رفتم و شکایت کردم. حکم منم آمده بود و باید مبلغ قرارداد مرا پرداخت میکردند، که من آن موقع در لیگ عراق بودم که گفتند سارا قمی بدون رضایتنامه آمده است. برای شکایتشان ۱۲ ساعت به من فرصت دادند که از ایران رضایت‌نامه بیاورم. وکالتم را پدرم برعهده داشت و به او گفته شد سارا قمی برای دریافت رضایت‌نامه باید طلب خود را ببخشد، که همه را بخشیدم تا بتوانم به خاطر آن تیم رضایتنامه بگیرم. مبلغش ۳۵ میلیون تومان بود، اما خدا را شکر شهرداری بم کل مبالغ را پرداخت کرد و از این نظر مشکلی برایم پیش نیامد.

دوست ندارم ساده گل بزنم / تا دلتان بخواهد در بازی‌های آسان موقعیت خراب کرده‌ام

وی علی کریمی و خداداد عزیزی در فوتبال ایران را الگوی خود دانست و گفت : اینان در حال حاضر دیگر بازی نمی‌کنند ؛ از بازی‌های مهدی طارمی «مهاجم تیم پرسپولیس تهران» خوشم می‌آید، ولی بازی‌هاش بگیر نگیر دارد و همیشه خوب نیست. خود من نیز تا دلتان بخواهد موقعیت‌های مختلف در بازی‌های آسان خراب کرده‌ام، ولی در بازی‌های سخت توپ‌هایی رو گل می‌کنم که همه تعجب می‌کنند. در کل دوست ندارم ساده گل بزنم و همیشه در فکر خلاقیت و به ثمر رساندن گل‌های قشنگ هستم.

پست مهناز افشار در اینستاگرام به من روحیه داد

به گفته‌ی قمی، از پست مهناز افشار خبر نداشتم و توسط یکی از دوستان مطلع شدم. آن موقع در بدترین شرایط به اردوی تیم ملی رفته بودم و یک سری حاشیه‌ها نیز وجود داشت که به همین خاطر نمی‌خواستم بروم و قصد خداحافظی داشتم، اما وقتی متوجه این پست اینستاگرامی شدم خوشحال شدم که علیرغم این همه زحمت، دیده شده‌ایم و برای من یک روحیه مثبت و خوب بود، که عقیده دارم برای کمتر کسی اتفاق می‌افتد.

همه اخبار بخش خمام را از خمام‌نیوز دنبال می‌کنم

خانم گل فوتبال ایران در پایان خاطرنشان کرد : رسانه‌ها و فضای مجازی در معرفی افرادی چون من نقش بسیاری ایفا می‌کنند. یادم می‌آید در مراسم برج میلاد گفته بودم ای‌کاش ما را همانند آقایان همه بشناسند، ولی الان وضعیت خیلی بهتر شده است. مطمئناً از نظر مالی هیچوقت تامین نمی‌شویم، اما همین‌که ما را بشناسند حداقل یک دلخوشی کوچیک برایمان محسوب می‌شود.
معمولاً همه‌ی خبرهای خمام نیوز را دنبال کرده و از آن راضی هستم. خیلی خوب است که فقط برای بخش خمام فعالیت می‌کنید و مطمئنم برای پیشرفت خمام در تلاش هستید.


موضوع : بانوان، فوتبال، مصاحبه‌ها
http://khna.ir/53745

دیدگاه شما چیست ؟!