خمام - رنگ کدر آب مطلقاً به معنای آلودگی آن نیست / تکمیل مخزن هوایی ذخیره آب نیازمند ۱ میلیارد تومان اعتبار است
ویژه
رئیس آبفا خمام مطرح کرد :

رنگ کدر آب مطلقاً به معنای آلودگی آن نیست / تکمیل مخزن هوایی ذخیره آب نیازمند ۱ میلیارد تومان اعتبار است

حمید بامدادی از شهروندان خمامی به جهت آنکه در برخی نقاط شهر با مشکل افت فشار آب یا کدورت رنگ آن مواجه هستند عذرخواهی نموده و ابراز امیدواری کرد که مشکل کدورت رنگ آب شهر خمام طی ۲ هفته آینده تا حدی بسیاری برطرف گردد.

دوشنبه، ۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳ KHNA53453

حمید بامدادی در گفتگو با خمام‌نیوز موضوع آلودگی آب شرب خمام به دلیل کدورت رنگ آن‌را رد نموده و عنوان کرد : واحد نظارت و کنترل کیفی آبفا به‌صورت هفتگی و شبکه‌ی بهداشت به صورت دوره‌ای در حال نمونه‌برداری میکروبی از آب شهر خمام بوده و تاکنون مشکلی تحت عنوان آلوده بودن آب شرب خمام رویت نشده است.
ریاست آبفا خمام با اشاره به این موضوع که شاخص آب شرب جهت عدم مصرف، کلی‌فرم مدفوعی می‌باشد که اگر چنین مسئله‌ای وجود داشته باشد با نظارت بر میزان کلر باقیمانده‌ی مطلوب در شبکه‌ی آب شهری پاکسازی و مرتفع خواهد شد، افزود : متاسفانه مدتی است که در برخی نقاط از شهر آب آشامیدنی رنگ کدر به خود می‌گیرد که به‌خاطر مقادیر آهن و منگنز در سفره‌های زیرزمینی می‌باشد.

رنگ کدر آب مطلقاً به معنای آلودگی آن نیست

این مسئول به شستشوی شیرهای تخلیه برای رفع کدورت رنگ آب شرب خمام به صورت دوره‌ای و در ساعات پایانی شب اشاره نموده و تصریح کرد : این شیرها در انتهای خیابان‌ها و کوچه‌ها وجود داشته و با شستشو مشکل کدورت آب آن منطقه برطرف خواهد شد ؛ البته در هنگام شستشو ساکنین مناطق مذکور با افت فشار مواجه خواهند شد که امری طبیعی بوده و در زمان کوتاهی برطرف می‌گردد.
به گفته‌ی وی، شهروندان خمامی می‌توانند در صورت مواجهه با مشکل تغییر رنگ آب یا مواجهه با کاهش فشار آب به‌صورت ممتد مراتب را از طریق تماس با اداره‌ی آب و فاضلاب خمام به شماره‌ی ۳۴۴۲۰۲۲۹ یا مراجعه حضوری به آبفا در میان گذاشته تا با شستشوی شیرهای تخلیه‌ی مذکور، مشکل رنگ آب برطرف گردد.

افت فشار آب به دلیل اتصالات غیرقانونی است

ریاست آبفا خمام به انجام بازدیدهای میدانی متعدد به منظور یافتن علت افت فشار آب شهر خمام اشاره کرد و ادامه داد : متاسفانه برخی از همشهریان با اتصالات غیرقانونی فشار آب را در تعدادی از خیابان‌های مجاور خود تحت شعاع قرار داده و برای سایر همشهریان مشکلاتی را در استفاده از آب شهر به وجود آورده‌اند.
بامدادی با اشاره به اینکه برخی از مشترکین به دلیل مواجهه با افت فشار آب دست به اقدامات غیرقانونی زده‌اند، ادامه داد : آنها نیز با اتصال مستقیم پمپ آب خود به شبکه، مشکلاتی را برای مشترکین همجوار خود ایجاد نموده‌اند ؛ که در خصوص افت فشار، پمپ آب می‌بایست به یک مخزن آب و سپس به شبکه متصل گردد، اما اتصال مستقیم پمپ آب به شبکه شهری غیرقانونی بوده و اداره‌ی آبفا اینگونه تخلفات را قطع به یقین پیگیری می‌نماید.
به گفته‌ی وی، شهروندان حتماً مخزن آب برای پمپ تهیه نموده و در صورت مشاهده‌ی اینگونه تخلفات مراتب را جهت پیگیری بیشتر به آبفا اطلاع نمایند.

تکمیل مخزن هوایی ذخیره آب نیازمند ۱ میلیارد تومان اعتبار است

حمید بامدادی با بیان اینکه مخزن هوایی ذخیره آب ۱۵۰۰ متر مکعبی خمام در زمینی به متراژ ۱۰ هزار متر مربع مراحل نهایی کار خود را طی سپری می‌کند، گفت : این مخزن به جهت ارتقاء فشار آب شرب شهر خمام در نظر گرفته شده و مستقیماً از تصفیه خانه بزرگ شهر رشت تغذیه خواهد کرد.
این مسئول پیشرفت فیزیکی طرح مذکور را ۸۰ درصد عنوان کرد و یادآور شد : تاکنون حدود ۴۵ میلیارد ریال برای مخزن هوایی ذخیره آب هزینه شده است.
وی با بیان اینکه این امیدواری وجود داشت که پروژه مذکور در بهمن‌ماه سال گذشته مورد بهره برداری قرار گیرد، یادآور شد : تکمیل پروژه مخزن هوایی خمام نیازمند تامین ۱ میلیارد تومان اعتبار است که این موضوع از طریق مسئولین در حال پیگیری است.

هزینه‌های آبونمان آب، آبونمان فاضلاب و دفع فاضلاب مصوبات کشوری هستند

ریاست آبفا خمام با اشاره به گلایه برخی از همشهریان در خصوص هزینه‌های مندرج بر روی قبض آب از جمله آبونمان آب، آبونمان فاضلاب و دفع فاضلاب که موجب افزایش هزینه‌ها گردیده، یادآور شد : تصمیم گیری در خصوص این هزینه‌ها از طریق اداره آبفا خمام شکل نگرفته و بر اساس تصمیمات وزارتخانه بوده و یک مصوبه کشوری است، اما بند تبصره‌ها توسط آبفا و شورای شهر خمام مصوب گردیده که درآمد حاصل از آن صرف توسعه و اصلاح شبکه‌ی آب شهر خمام زیر نظر شورا می‌گردد.

حمید بامدادی در پایان از شهروندان خمامی به جهت آنکه در برخی نقاط شهر با مشکل افت فشار آب یا کدورت رنگ آن مواجه هستند عذرخواهی نموده و خاطرنشان کرد : این مسئله دغدغه‌ی آبفا بوده و این امیدواری وجود دارد که مشکل کدورت رنگ آب شهر خمام طی ۲ هفته آینده با صبر و تحمل مردم فهیم این شهر طی اقدامات کوتاه مدت تا حد بسیاری برطرف گردد.


موضوع : اداره‌ی آب و فاضلاب، وعده
http://khna.ir/53453

دیدگاه شما چیست ؟!

رفع مشکل کدورت رنگ آب شهر
محقق شد