خمام - بهره‌برداری از ایستگاه جمع‌آوری پسماند خشک و قابل بازیافت و تولید کود کمپوست در روستای دهنه‌سر
ویژه
گزارش تصویری ؛

بهره‌برداری از ایستگاه جمع‌آوری پسماند خشک و قابل بازیافت و تولید کود کمپوست در روستای دهنه‌سر

ایستگاه جمع آوری پسماند خشک و قابل بازیافت و تولید کود کمپوست در روستای گردشگری دهنه سر شیجان به بهره برداری رسید.

سه شنبه، ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۲ KHNA50037

ایستگاه جمع آوری پسماند خشک و قابل بازیافت و تولید کود کمپوست در راستای فاز دوم پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی با حمایت مالی و فنی آژانس همکاری‌های بین المللی ژاپن (جایکا) روز گذشته با حضور سیروس شفقتی «فرماندار رشت»، تومو آئوکی «مشاور ارشد جایکا» و مسئولین بخش خمام در روستای گردشگری دهنه سر شیجان به بهره برداری رسید.

تور دهنه‎سر گردی در تقویم گردشگری گیلان قرار گرفت

علیرضا مسچیان در این مراسم با بیان اینکه روستای «دهنه‎سر» اولین روستای بدون بیکار بخش خمام و شهرستان رشت قلمداد می‎شود، اظهار کرد : با مشارکت و حمایت صندوق کار آفرینی امید و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان تاکنون بیش از ۱۰۰ فقره تسهیلات در قالب طرح‌های اشتغال‌زا به مردم منطقه اعطا شده است.
بخشدار خمام با قدردانی از مردم فرهیخته و مهمان‎نواز روستای دهنه سر که در تمامی اقدامات صورت گرفته پیشرو بوده‌اند، یادآور شد : توجهی که دولت تدبیر و امید به این روستا و بحث اشتغال و کار آفرینی داشته در نوع خود بی‌نظیر بوده، بطوریکه ببش از ۱۰۰ پرونده دیگر آماده دریافت تسهیلات از صندوق کارآفرینی امید می‌باشند.
وی در ادامه ضمن تشکر از فرماندار شهرستان رشت، شورای اسلامی روستا و دهیاری دهنه‌سر افزود : تور دهنه‎سر گردی امسال برای اولین‌بار در تقویم میراث فرهنگی و گردشگری استان گنجانده شده است. همچنین، سرگروه و همکاران او در راستای محقق نمودن این طرح زحمت زیادی متحمل شده‌اند، که از آنان تشکر می‌گردد
این مسئول در پایان خاطرنشان کرد : آژانس بین المللی همکاری ایران و ژاپن با انعقاد تفاهمنامه با سازمان حفاظت محیط زیست استان و استانداری گیلان جهت حفظ اکوتوریسم تالاب انزلی و روستاهای حاشیه آن در جهت بهبود کیفیت زندگی مردم و توسعه پایدار اقدام به تفکیک زباله و مدیریت پسماند کرده است.


موضوع : در روستا، گزارش تصویری، محیط زیست
برگرفته از : دیارمیرزا
http://khna.ir/50037

دیدگاه شما چیست ؟!