خمام - اجرای طرح طبیعت گردی روستایی با همکاری ایران و ژاپن در جیرسر باقرخاله
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری :

اجرای طرح طبیعت گردی روستایی با همکاری ایران و ژاپن در جیرسر باقرخاله

سید مازیار سیدنژاد گفت : با همکاری استانداری گیلان، دستگاه های اجرایی استان و آژانس همکاری های بین المللی ژاپن طرح طبیعت گردی روستایی در روستای جیره سر باقرخاله در حال اجرا است.

پنج شنبه، ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰ KHNA47455

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان گفت : با همکاری استانداری گیلان، دستگاه های اجرایی استان و آژانس همکاری های بین المللی ژاپن طرح طبیعت گردی روستایی در روستای جیره سر باقرخاله در بخش خمام در حال اجرا است.
سید مازیار سیدنژاد در جلسه بررسی روند پیشرفت طرح اکوتوریسم در روستای جیرسر باقرخاله بخش خمام که با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، نمایندگان فرمانداری شهرستان، بخشداری و سایر دستگاه های اجرایی و نمایندگان جایکا در دفتر امور روستایی و عشایری استانداری برگزار شد، افزود : روستای جیرسر باقرخاله با دارابودن ویژگی های طبیعی و منابع گردشگری مناسب، یکی از روستاهای هدف در بخش گردشگری و طبیعت گردی است که در حاشیه تالاب بین المللی انزلی قراردارد .
وی ضمن تشکر از فعالیت ها و اقدامات صورت پذیرفته تا کنون از ناحیه دستگاه های متولی و جایکا اظهار داشت: اجرای زیرساخت های لازم برای پذیرایی از گردشگران ، مکان یابی و احداث برج پرنده نگری ، اجرایی نمودن تورهای کایاک سواری و قایق رانی در تالاب ، توسعه کارگاه های تولید صنایع دستی ، احداث اقامتگاه های بوم گردی و نیز اجرای طرح مدیریت پسماند از جمله ی اقدامات آتی در این روستا خواهد بود.
سیدنژاد با بیان اینکه این طرح با مشارکت آژانس همکاری های بین المللی ژاپن در راستای یکی از اقدامات اجرایی در زمینه طرح احیای تالاب بین المللی بندرانزلی در حال انجام است گفت :در سند نهایی تفاهم نامه عملیات اجرایی مرحله دوم طرح مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی که پائیز سال ۱۳۹۲به امضای استاندار گیلان، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست و نماینده سازمان همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) رسید بر اجرای مدیریت آبخیز ، مدیریت فاضلاب ، مدیریت پسماند، اکوتوریسم یا طبیعت گردی و آموزش زیست محیطی تاکید شده بود.
وی به هماهنگی و مشارکت دستگاه های اجرایی درخصوص اجرای طرح فوق در این روستا اشاره کرد و گفت : فرمانداری شهرستان رشت، ادارات کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ، حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی ، بخشداری خمام و چند دستگاه دیگر در اجرای این طرح که از اسفند ماه سال گذشته شروع شده است همکاری دارند و بر اساس گزارش جایکا، در اسفند ماه سال جاری ساختمان مرکز اجتماعات در روستای مذکور افتتاح می گردد. ضمن اینکه فعالیت هایی همچون آموزش کایاک رانی و صنایع دستی و … برای اهالی روستا نیز در دست اجرا می باشد.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان خاطرنشان کرد : راهبرد فعالیت های مبتنی بر اکوتوریسم در جهت تنوع بخشی به اقتصاد روستاها و توسعه پایدار روستایی و جذب گردشگر در روستاهای حاشیه تالاب بین المللی انزلی از سوی دفتر امور روستایی در دست پیگیری می باشد.


موضوع : گردشگری
منبع : استانداری گیلان
http://khna.ir/47455

دیدگاه شما چیست ؟!