خمام - شطرنج خمام نیازمند یک مکان مناسب است!
ویژه
رضا عابدی :

شطرنج خمام نیازمند یک مکان مناسب است!

رئیس هیئت شطرنج خمام طی یادداشتی به بیان مشکلات و چشم‌انداز ورزش شطرنج این‌بخش پرداخت …

شنبه، ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۳ KHNA40837

رضا عابدی «رئیس هیئت شطرنج خمام» در یادداشت خود نوشت :  شطرنج خمام درحالی برنامه‌های خود را در سال جدید پی می‌گیرد که یکی از رویایی‌ترین سال‌های خود را در سال گذشته پشت سر گذاشته و شاید اگر قرار بود در ابتدای سال ۹۴ چشم‌انداز شطرنج خمام را طی ۳۶۵ روز پیش‌‌بینی کنیم، چنین کارنامه‌ی پر رنگی دور از انتظار بود.
تیم‌های شطرنج خمام در لیگ‌های برتر و دسته یک استان گیلان توانستند به مقام قهرمانی دست یابند و تیم دسته دو خمام نیز به مقام سوم این لیگ رسید ؛ تیم شهرداری خمام در یک رکورد بی‌سابقه با ۱۳ برد پیاپی و بدون حتی یک شکست یا تساوی با غلبه بر تمامی حریفان یک قهرمانی بی چون و چرا را برای خمام در لیگ برتر به ارمغان آورد و تیم نمایندگی بیمه کشاورزی خمام نیز در فاصله‌ی یک هفته مانده تا پایان رقابت‌ها، قهرمانی خود در لیگ دسته یک را مسجل کرد، ضمن اینکه به لیگ برتر نیز صعود نمود.
اما تیم تنها پیشتازان خمام علیرغم تمامی شایستگی‌ها برای قهرمانی به مقام سوم بسنده کرد. شاید اگر این تیم به قهرمانی دست می‌یافت سه‌گانه‌ی خمام تکمیل می‌گردید، اما خود برگ دیگری از افتخارات شطرنج بخش خمام بود ؛ هرچند تیم فرآورده‌های لبنی سرگل و بتن ساز خوش اندوخته، دیگر تیم‌های خمامی در لیگ برتر حفظ شدند تا خمام در لیگ برتر پیشرو و صاحب ۴ تیم باشد، درحالی که بسیاری از شهرستان‌ها حتی یک تیم در لیگ برتر ندارند!
جدای از این نتایج جالب، امیررضا پوررمضانعلی نیز دست به کار مهمی زد. وی در سال گذشته با گرفتن دومین و سومین نورم استاد بزرگی خود توانست به یازدهمین استاد بزرگ کشور مبدل گردد و این درحالی است که بسیاری از استان‌های کشور استاد بزرگ ندارند. علاوه بر این، پوررمضانعلی با درخشش در مسابقات قهرمانی دانشجویان جهان به همراه تیم ملی موفقیت‌های خود را به سال جدید پیوند زد.
با همه‌ی این موفقیت‌ها در حوزه شطرنج بخش بزرگی به نام خمام، می‌بایست واقع بینانه به دور دست نگاه کرد و در باد این موفقیت‌ها نخوابید! نداشتن فضای مناسب در هیات شطرنج خمام و به تبع آن عدم برگزاری کلاس‌های آموزشی مناسب برای نوجوانان در چند سال اخیر مطمئناً دست شطرنج این بخش را در سال‌های آتی خالی خواهد گذاشت، چرا که علیرغم وعده‌های داده شده به منظور در نظر گرفتن مکانی جدید برای ورزش شطرنج، هنوز هیچ اقدام موثری به جهت اختصاص ساختمان مناسب هیات شطرنج خمام صورت نپذیرفته است، اما همچنان امیدواریم با توجه به افتخارات حاصله لزوم در نظر گرفتن یک مکان مناسب و در خور شان شطرنجبازان خمامی برای مسئولین مسجل گردیده باشد.
در پایان، توجه داشته باشیم که در صورت داشتن یک مکان مناسب می‌توان کلاس‌های نوجوانان را با کیفیتی بالا دایر کرده و شطرنج بانوان را در خمام فعال نمود. همچنین بخش خمام می‌تواند میزبان مسابقات مهم کشوری و حتی بین‌المللی باشد و یکبار دیگر برگزاری مسابقات شطرنج استانی، کشوری و بین‌المللی را که سال‌هایی نه چندان دور از آن می‌گذرد، تکرار گردد.


موضوع : شطرنج، یادداشت
http://khna.ir/40837

دیدگاه شما چیست ؟!

بازنشر یادداشت‌ها و انتشار جوابیه‌های دریافتی به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.