خمام - گفتگو با ۵ بازیکن خمامی لیگ‌های مختلف کشور
ویژه
مصاحبه /

گفتگو با ۵ بازیکن خمامی لیگ‌های مختلف کشور

به گفتگو با سیدهادی موسوی شیجانی، هادی سهرابی، حسام یعقوبی، محمد دادرسی و حافظ یعقوبی از فوتبالیست‌های موفق خمام در لیگ‌های کشور پرداخته‌ایم …

پنج شنبه، ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰:۰۳ KHNA40205

با وجود آنکه این روزها فوتبال گیلان از شرایط مطلوبی برخوردار نیست، اما چندین نفر از بازیکنان خمامی در لیگ‌های مختلف کشور حضور دارند ؛ بازیکنانی که در فصل اخیر مهره‌های ارزشمندی برای تیم خود بوده و در انتهای فصل تعدادی از نتایج به دست آمده خوشحال و اندکی ناراحت بوده‌اند.

به گفتگو با تعدادی از فوتبالیست‌های موفق خمام در لیگ‌های کشور پرداخته‌ایم، که در ادامه شاهد آن خواهید بود …

سیدهادی موسوی شیجانی (سپیدرود رشت)

سیدهادی موسوی شیجانی متولد سال ۱۳۶۲، فوتبال را از سن ۱۴ سالگی و در تیم شهرداری خمام آغاز نمود و در ادامه پس از حضور در تیم‌های ملوان بندر انزلی، شهرداری لنگرود، پتروشیمی تبریز، مس سرچشمه کرمان، شیرین فراز کرمانشاه، فولاد یزد، به ترکیب تیم سپیدرود رشت پیوست.
وی که یک دوره کوتاه در سال ۱۳۸۴ نیز به تیم ملی امید دعوت شده است، در گفتگو با خمام نیوز با اشاره به اینکه سپیدرود در فصل قبل نیز برای رفتن به لیگ یک برنامه ریزی کرده بود، عنوان کرد : به خاطر اینکه در سال گذشته موفق به این مهم نشده بودیم با استفاده از تجربیات سال قبل و تلاش بیشتر توانستیم سهمیه لیگ یک کشور را بدست آوریم.
موسوی، ادامه داد : به احتمال زیاد در سپیدرود می‌مانم و برای یه فصل خوب دیگر برنامه ریزی می‌کنیم، تا انشاالله با توکل به خدا سپیدرود که یک تیم قدیمی و اصیل محسوب میشود را به جایگاه خوبی که مستحقش هست برسانیم.
این فوتبالیست خمامی، با بیان اینکه هر دو تیم گیلانی شهر باران و ملوان را از صمیم قلب دوست دارم، افزود : ما باید بدانیم که موفقیت نیاز به برنامه ریزی دارد، اما متاسفانه دو تیم ملوان و شهر باران تمرینات آماده سازی قبل از فصل را خیلی دیر شروع کرده و یکی از دلایل ناکامی این دو تیم خوب دیر بسته شدن ترکیب آنها بود، که البته از شرایط بد مالی که به مشکل همیشگی باشگاه تبدیل شده نشات می‌گیرد.
سیدهادی موسوی با اشاره به وضعیت فوتبال خمام، یادآور شد : معلوم نیست چه چیز در انتظار فوتبال استان است، گیلان و علی الخصوص فوتبال خمام از نظر استعداد فوتبالی بسیار غنی هستند، که این یک حسن برای فوتبال استان به شمار میرود، اما متاسفانه منابع مالی مناسب و برنامه ریزی درستی وجود ندارد.
این بازیکن ارزشمند تیم سپیدرود رشت خطاب به نوجوانان و جوانان خمامی، خاطرنشان کرد : اول از همه به دنبال درس و تحصیلات باشید و سپس برای موفقیت در هر رشته ورزشی باید تلاش، کوشش و صبری زیادی به خرج دهید ؛ برای آینده خود هدف‌گذاری کرده و برای رسیدن به هدف خود نا امید نشوید.

هادی سهرابی (شهر باران)

هادی سهرابی متولد سال ۱۳۶۷ ؛ سابقه حضور در تیم‌های پگاه گیلان، داماش گیلان، نساجی مازندران را در کارنامه‌ی خود دارد و در حال حاضر نیز در خدمت تیم شهر باران می‌باشد.
سهرابی در گفتگو با خمام نیوز درباره‌ی آینده‌ی ورزشی خود و تیم شهر باران، گفت : ما در ابتدای فصل در بدترین شرایط نیز فکر سقوط را نمی‌کردیم، اما متاسفانه این اتفاق رخ داد و بسیار ناراحت کننده است که تیم شهر باران که سال‌ها در لیگ برتر حضور دارد، با مشکلات زیادی که مقابل این تیم وجود دارد در لیگ ۲ حضور پیدا کند.
به گفته‌ی وی، در مورد آینده همه چیز بستگی به شرایط باشگاه دارد که چه تصمیمی برای فصل بعد می‌گیرد، اما در شرایط فعلی با توجه به مشکلاتی که چند سال است گریبان‌گیر این تیم شده، هیچ چیز مشخص نیست.
سهرابی همچنین در ادامه به اشاره به وضعیت تیم ملوان، افزود : ملوان تیمی ریشه دار و قدیمی است که در جای جای گیلان از هوادارانی پرشور برخوردار است.
به گفته‌ی وی، سقوط تیم ملوان به لیگ یک از نظر فوتبالی در شرایط فعلی به ضرر فوتبال استان گیلان بوده، اما خوشبختانه سپیدرود تیمی قدیمی است که با حمایت هواداران پرشور خود با قدرت به لیگ یک کشور صعود کرده و دل هواداران قدیمی و جدید این تیم را شاد نموده است.
این بازیکن خمامی تیم شهر باران، یادآور شد : متاسفانه علیرغم پتانسیل بالا، نبود منابع مالی پایدار و همچین حمایت نسبتاً ضعیف از تیم‌ها علل اصلی عدم نتیجه گیری این دو تیم خوب استان می‌باشد.
هادی سهرابی، در پایان خاطرنشان کرد : در انتها برای بچه های شهرم و هم استانی‌های عزیز آرزوی بهترین‌ها را دارم و از هیچ کمک و تلاشی برای نوجوانان و جوانان خمام در راستای پیشرفت در عرصه فوتبال همانطور که پیشکسوتان در گذشته برای بنده انجام داده‌اند، دریغ نمی‌کنم.

حسام یعقوبی (پیکان تهران)

حسام یعقوبی متولد سال ۱۳۷۰، فوتبال پایه را از زادگاهش خمام شروع کرد و سپس پس از حضور در تیم‌های ملوان بندرانزلی، گهر درود و شهرداری بندر عباسبه تیم پیکان تهران پیوست.
یعقوبی در گفتگو با خمام نیوز در خصوص صعود تیم پیکان به لیگ برتر، گفت : نیم فصل اول در تیم مسجد سلیمان بازی‌های خوبی انجام دادم و در نیم فصل در نقل و انتقالات نظر علیرضا مرزبان «سرمربی تیم« را به خودم جلب کردم و به لطف خدا به ترکیب تیم پیکان اضافه شدم ؛ در همان روزهای اول تیم پیکان را لیگ برتری می‌دیدم، چرا که هم بازیکنان خوب و قابل تحسینی داشت و از همه مهمتر کادر فنی مناسبی در اختیار این تیم خوب بود.
وی درباره آینده‌ی ورزشی خود، افزود : فصل بعد دوست دارم در لیگ برتر بازی کنم و انشاالله که شرایط محیا شود و در تیم پیکان بمانم، چرا که باشگاه بسیار حرفه‌ای می‌باشد.
به گفته‌ی وی، امیدوارم تیم ملوان نیز هر چه زودتر به لیگ برتر بازگردد و در مورد تیم شهر باران چون برادر کوچکم حافظ در این تیم حضور دارد از نزدیک پیگیر باشگاه بودم و شهر باران بازیکنان قابلی در خدمت داشت، اما به دلیل اینکه وضعیت مالی باشگاه مناسب نبود بازیکنان تمرکز لازم برای بدست آوردن نتیجه‌ی مناسب را نداشته و متاسفانه این تیم خوب استان به لیگ ۲ سقوط کرد، اما سپیدرود تیمی مردمی است که مستحق این بود که با هواداران پرشور خود در لیگ یک حضور داشته باشد.
یعقوبی در پایان خاطرنشان کرد : فوتبال گیلان و همچنین خمام دارای پتانسیل بالایی است، اما امسال سال خوبی برای فوتبال گیلان نبود و امیدوارم با توجه و حمایت بیشتر مسئولین، گیلان دوباره به روزهای اوج فوتبالی بازگردد.

محمد دادرسی (سپیدرود رشت)

محمد دادرسی متولد سال ۱۳۷۱، فوتبال را از شهرداری خمام شروع کرد و در سن ۱۳ سالگی به تیم پگاه گیلان پیوست. وی که در تمامی رده‌های پایه این تیم حضور داشت، پس از حضور در تیم بزرگسالان داماش اکنون در خدمت تیم سپیدرود رشت می‌باشد. دادرسی در گفتگو با خمام نیز از شرایط سپیدرود برای حضور در لیگ یک سخن گفت : امسال تمامی بازیکنان تیم و کادر فنی با نیت قهرمانی در لیگ دسته دو و حضور در لیگ یک تمرینات را شروع کرده، که به لطف خدا این امر محقق گردید و سپیدرود به این مهم دست پیدا کرد.
این بازیکن خمامی، افزود : چند ماهی بیشتر تا شروع لیگ نمانده و فعلاً در حال استراحت هستیم، اما امیدوارم در این مدت بهترین تصمیم را برای فصل آینده گرفته و برای تیمم مثمر ثمر باشم.
محمد دادرسی با اشاره به شرایط تیم‌های داماش (شهر باران) و ملوان در فصل گذشته، عنوان کرد : حقیقتاً از این اتفاق که گریبان‌گیر این دو تیم خوب گیلان شده بسیار ناراحتم و عوامل بسیار زیادی برای وقوع این اتفاق وجود دارد که امیدوارم با تلاش و نگاه ویژه مسئولین هرچه زودتر این دو تیم شایسته‌ی گیلانی به جایگاه اصلی خود بازگردند.
وی در ادامه، اذعان داشت : خمام در سطوح مختلف استعدادهای ویژه‌ای دارد، همچنین در حال حاضر بازیکنان خمامی در سطح‌های مختلف لیگ در حال بازی هستند و به این معناست که خمام از لحاظ بازیکن از توانایی‌های بالایی برخوردار است و همین امر باعث ویژه تر شدن جایگاه خمام در فوتبال استان گیلان شده است.
به گفته‌ی دادرسی، تلاش و کوشش برای رسیدن به هدف و پیشرفت جایگاه مهمی دارد و من از بچه‌های شهرم درخواست دارم که فقط و فقط با تلاش، تمرین و پشتکار به هدف خود فکر کنند و امیدوارم در سال‌های آینده از بازیکن‌های خمامی بیشتر در سطوح مختلف لیگ شاهد باشیم.

حافظ یعقوبی (شهر باران)

حافظ یعقوبی متولد سال ۱۳۷۴، فوتبال را در تمام رده‌های سنی در تیم ملوان بندرانزلی تجربه نموده و در حال حاضر در خدمت تیم شهرباران است.
وی در گفتگو با خمام نیور در خصوص وضعیت تیم شهر باران، عنوان کرد : ابتدا فصل را خیلی خوب شروع کردیم، ولی هرچه جلوتر رفتیم مشکلات بیشتر و بیشتر شد و متاسفانه شهر باران به لیگ ۲ سقوط کرد و واقعاً برایمان دردناک است که این تیم پر هوادار در لیگ ۲ حضور داشته باشد.
یعقوبی ادامه داد : در حال حاضر به تمرینات ادامه می‌دهم و با توجه به شرایط سنی دو سال دیگر با تیم شهر باران قرارداد دارم.
وی با بیان اینکه به لطف خدا و با تلاش بسیار توانستم در این فصل نظر چند تیم را به خود جلب کنم و از آنجایی که میل به پیشرفت دارم تمام سعی خود را برای گرفتن بهترین تصمیم می‌کنم، یادآور شد : متاسفانه ملوان تیمی ریشه دار و خوب است و من از دوران کودکی در این تیم حضور داشته و نا مهربانی‌های بسیاری را در آن روزها دیدم، اما من جنگیدم و ایستادم و حق خودم را گرفتم ؛ اما متاسفانه امروز می‌شنویم که ملوان، این تیم خوب و مردمی به لیگ دسته یک کشور سقوط کرده و این باعث ناراحتی است ؛ البته از طرف دیگر واقعاً خوشحالم که خبر صعود سپیدرود را شنیدم، چرا که این تیم لیاقت حضور در لیگ یک را دارد و با توجه به نابسامان بودن شرایط تیم‌هایی گیلانی، همت سپیدرود جای تقدیر و تحسین دارد و برای این تیم خوب آرزوی موفقیت دارم.
به گفته‌ی این فوتبالیست خمامی، خمام از لحاظ استعدادهای فوتبالی پتانسیل بالایی دارد و اگر از بازیکنان خمامی حمایت لازم صورت پذیرد، خمام حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و از کسانی که مثل من عاشق فوتبال هستند و این رشته را دنبال می‌کنند درخواست دارم واقعاً فقط به فوتبال و هدفی که دارند فکر و تمرکز کرده و از حواشی دوری کنند.


موضوع : فوتبال، مصاحبه‌ها
با تشکر از همکاری سیدمحمد سیدزاده
http://khna.ir/40205

دیدگاه شما چیست ؟!