خمام - مراسم معنوی اعتکاف برگزار می‌شود
در مسجد جامع خمام ؛

مراسم معنوی اعتکاف برگزار می‌شود

دبیر اجرائی امور فرهنگی اعتکاف بخش خمام اعلام کرد: مراسم معنوی اعتکاف امسال در مسجد جامع خمام برگزار خواهد شد.

چهارشنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱ KHNA38375

دبیر اجرائی امور فرهنگی اعتکاف بخش خمام با بیان اینکه مراسم معنوی و روح‌بخش اعتکاف همزمان با سراسر کشور اسلامی در مسجد جامع شهر خمام برگزار خواهد شد، اظهار کرد : این مراسم در روزهای دوم تا چهارم اردیبهشت‌ماه و به مدت سه روز با حضور جوانان برگزار می‌شود.
هادی یعقوبی افزود : اعتکاف در بین جوانان و مردم خمام دارای سابقه است و این برای سیزدهمین سال مستمر است که توسط واحد فرهنگی هیئت امنای مسجد جامع خمام مراسم اعتکاف برگزار می‌شود.
یعقوبی به تشریح برنامه‌ها در 3 روز اعتکاف پرداخته و گفت : اقامه‌ی نماز صبح، قرائت دعای عهد، سخنرانی در زمینه‌ی اعتکاف و جوان، برپایی جلسه‌ی ختم 3 جز آخر قرآن کریم، سخنرانی در زمینه‌ی نشانه‌های شیعیان، برگزاری دعای پرفیض کمیل و ام‌داوود، سخنرانی در زمینه‌ی مهدویت و آخرالزمان، مراسم ویژه‌ی شب شهادت حضرت زینب (س)، مناجات حضرت امیر در مسجد کوفه، پخش کلیپ‌های فرهنگی، برگزاری مسابقه‌ی قرآنی و ختم 100 هزار صلوات برای تعجیل در فرج امام زمان (عج) از جمله برنامه‌های درنظر گرفته شده برای مراسم اعتکاف این بخش می‌باشد.
وی ضمن ابراز خرسندی از استقبال مردم از این مراسم، مبلغ شرکت در اعتکاف برای هر فرد را 20 هزار تومان عنوان کرد.
یعقوبی اظهار داشت : ثبت نام از مورخ 24 تا 31 فروردین صورت می‌گیرد و علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه از ساعت 13 لغایت 21 با مراجعه حضوری به مسجد جامع خمام نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند ؛همچنین دانش آموزان معتکف در روز شنبه 4 اردیبهشت، از مدارس مرخصی خواهند داشت و استفاده از موبایل با سیستم عامل اندروید و تبلت در مراسم اعتکاف ممنوع می باشد.
به گفته‌ی وی، اعتکاف از جمله مناسبت‌های مذهبی است که شور و شعف معنوی آن جامعه را سرشار از عطر خالص عبودیت و بندگی خدا می‌سازد.


موضوع : مذهبی، مراسم، مساجد
http://khna.ir/38375

دیدگاه شما چیست ؟!