خمام - بخش ویژه کودک در کتابخانه خمام افتتاح شد / کتابخانه تنها 300 عضو فعال دارد
ویژه
در پنجمین روز از هفته کتاب ؛

بخش ویژه کودک در کتابخانه خمام افتتاح شد / کتابخانه تنها 300 عضو فعال دارد

300 عضو فعال برای بخش خمام با چنین جمعیت بالایی، بسیار کم است …

شنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۹:۰۸ KHNA34246

در پنجمین روز از هفته تکریم مقام کتابدار و ترویج گفتمان کتابخوانی، بخش ویژه کودک در کتابخانه عمومی خمام راه اندازی شد.
سرپرست کتابخانه‌ی شهید بهشتی خمام، عنوان کرد : در کتابخانه عمومی خمام تاکنون بخش مستقلی برای کودکان وجود نداشته و از آنجایی که کانون پرورش فکری نوجوانان و جوانان در این بخش وجود ندارد، افتتاح بخش ویژه‌ی کودکان می‌تواند برای آنان بسیار مفید بوده و آنها را به کتاب، کتابخوانی و کتابخانه علاقه‌مند نماید.
کریمی، افزود : سعی کرده‌ایم تمام المان‌هایی که کودکان به آنها علاقه‌مند هستند را برای بخش کودک رعایت کرده و در حال حاضر برای بخش کودک در حدود 350 جلد کتاب فراهم شده است.
به گفته‌ی وی، کل مجموعه‌ی کتابخانه‌ خمام شامل 16 هزار نسخه کتاب می‌باشد که از بخش‌های مجزا تشکیل شده و در مخزن اصلی وجود دارد. این بخش‌ها شامل گیلانشناسی، دفاع مقدس، کتاب‌های کمک‌آموزشی و نشریات متنوع برای افرادی که از سلیقه‌های متفاوت برخوردار هستند، می‌باشد.
ندا کریمی با بیان اینکه علاوه بر افتتاح بخش کودک، سالن آمفی تئاتر این کتابخانه هم بهسازی شده و مجهز به سیستم صوتی و تصویری و پرده‌ی افتتاحیه شده، یادآور شد : سیستم خنک‌کننده نیز در آینده خریداری خواهد شد.

سرپرست کتابخانه‌ی شهید بهشتی با اشاره به برگزاری برنامه‌ی قصه گویی برای کودکان، گفت : از دیگر برنامه‌های افتتاح بخش کودک این است که از کودکان می‌خواهیم که قصه‌ی خوانده شده را در قالب نقاشی به تصویر کشیده و پس از برش کیک تولد بخش کتابخانه، آن را دور هم بخوریم.
کریمی با بیان اینکه سعی شده محیط بهتری در کتابخانه فراهم شود، یادآور شد : پیشخوان کتابخانه برای آنکه کودکان راحت‌تر بتوانند به بخش مخزن کتابخانه ورود کنند برداشته شده و مخزن کتابخانه برای دسترسی عموم بازگشایی گردیده است.
وی، افزود : کتابخانه‌ی شهید بهشتی خمام در حال حاضر حدود 300 عضو فعال دارد که این آمار برای بخشی با چنین جمعیت بالایی، بسیار کم است ؛ از این‌رو از مردم خمام دعوت به عمل می‌آوریم که به کتابخانه مراجعه کنند، چرا که به خاطر تلاش‌های من و همکارانم سعی گردیده تا فضای راحت‌تری برای مراجعه کنندگان و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی فراهم گردد.
کریمی در پایان از شهردار خمام و همکاران وی در مجموعه شهرداری بابت حمایت‌های صورت پذیرفته، قدردانی کرد.


موضوع : کتابخانه، گزارش تصویری
http://khna.ir/34246

دیدگاه شما چیست ؟!