خمام - پیشکسوت فوتبال خمام به دلیل سرطان درگذشت
ویژه
علی وفادار ؛

پیشکسوت فوتبال خمام به دلیل سرطان درگذشت

پیکر وی جمعه 23 مرداد در مسجد باباحسن خواچکین به خاک سپرده شد.

دوشنبه، ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵ KHNA30228

علی وفادار متولد سال 1351، فوتبال را از تیم محلی خواچکین آغاز کرد و سپس راهی جوانان ملوان شد ؛ اما به دلایل مسائل مالی و برای جذب کار در سال 1369 به تیم صنعت گیلان پیوست و تا سال 1375 در این تیم به بازی پرداخت. سپس در تیم‌های مسکن و شهرسازی، دخانیات رشت، آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب، هر کدام به مدت یکسال حضور داشت و سرانجام فوتبال باشگاهی خود را در تیم آب و فاضلاب به اتمام رساند.
مهدی حیدری «از دوستان و همبازی‌های او» در گفتگو با خمام نیوز، عنوان کرد : علی وفادار پس از آنکه فوتبال باشگاهی خود را کنار گذاشته بود در تیم‌های محلی خمام نظیر گیلانگستر و همچین تیم خواچکین به بازی پرداخت و هیچوقت عشق خود نسبت به ورزش و فوتبال را از دست نداد.
به گفته‌ی وی، این پیشکسوت فوتبال خمام پس از آنکه یکماه از کار خود بازنشسته شده بود دچار بیماری سرطان خون شد و سرانجام پس از 7 ماه دست و پنجه نرم کردن با این بیماری، پنجشنبه 22 مرداد در بیمارستان تهران چشم از دنیا فروبست و پیکر وی جمعه 23 مرداد در مسجد باباحسن خواچکین به خاک سپرده شد.
حیدری با اشاره به خاطرات نزدیک به سی‌ساله‌ی خود با علی وفادار، ادامه داد : در تیم‌های زیادی با او همبازی بوده‌ام و مرحوم هروقت برای انجام بازی وارد زمین فوتبال میشد بسیار با تعصب و جوانمردانه بازی میکرد و هیچوقت داخل زمین کم‌فروشی نمیکرد و همیشه اخلاقش زبانزد بود.
مهیار صفری «از فعالان ورزش خمام» نیز در گفتگو با خبرنگار خمام‌نیوز، عنوان کرد : علی وفادار از معدود بازیکنانی بود که وقتی به تیم باشگاهی راه یافت علیرغم اینکه به آنها گوشزد میکردند حق ندارند در تیم‌های محلی بازی کنند، اما به دلیل تعصب در تیم محلی پرسپولیس خواچکین هم بازی میکرد و همیشه از مهره‌های تاثیرگزار در تیم بود.
وی با بیان اینکه پست تخصصی وفادار هافبک وسط بود و بسیار در این پست منحصر به فرد بازی میکرد، اذعان داشت : مرحوم شاید فقط در بهترین تیم‌های گیلان بازی کرده است، اما واقعا پتانسیل این را داشت که حداقل در تیم‌های مطرح دسته اول آن زمان به بازی بپردازد، اما با توجه به شرایط سخت و شرایط مالی این اتفاق برای وی میسر نشد ؛ و البته به نحوی همیشه خواچکین و تیمش به این مرحوم مدیون هستند.
صفری در پایان خاطرنشان کرد : علی وفادار به مدت یکسال سرمربیگری تیم پایگاه شهید دستغیب را بر عهده داشت و کمک‌های زیادی به این تیم کرد و ما چیزهای زیادی در تمرینات از او یاد گرفتیم و آخرین فعالیت ورزشی وی به سال گذشته برمیگردد که در تیم گیلانستر خمام بازی میکرد.


موضوع : افتخارات، درگذشت، فوتبال، ورزشی
http://khna.ir/30228

دیدگاه شما چیست ؟!