خمام - کار آفرینان باید مورد حمایت ویژه مسئولان قرار گیرند / برای 27 نفر شغل ایجاد کردم
ویژه
کار آفرین معلول خمامی :

کار آفرینان باید مورد حمایت ویژه مسئولان قرار گیرند / برای 27 نفر شغل ایجاد کردم

اگر جوانی انواع مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گیرد، هیچگاه به بیراهه کشیده نخواهد شد.

سه شنبه، ۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵ KHNA29836

کارآفرینی به اندازه‌ایی در توسعه و پیشرفت جامعه اهمیت دارد که حتی معلولیت نیز نباید مانع از آن شود. بسیاری از معلولان علیرغم توان جسمی، با پشتکار و همت توانستند در رشته‌ای صاحب مهارت شده و علاوه بر ایجاد شغل و درآمد برای خود موجب اشتغال و رفاه افرادی شوند که در سلامت کامل جسمی قرار دارند. همین پشتکار و همت معلولان در کارآفرینی خود موجب نشاط و امید در جامعه می‌شود.

اکبر محمودی «کارآفرین نمونه گیلان از بخش خمام»، اظهار کرد : با فراگیری آموزش تخصصی در بخش خیاطی توانستم اکنون برای 27 نفر شغل ایجاد کنم. وی با بیان اینکه از نظر جسمی و حرکتی فلج هستم، گفت : معلولیتم تاکنون نتوانست جلوی کار و فعالیتم را در جامعه بگیرد و با همت و پشتکار به کارم ادامه می‌دهم.
کارآفرین نمونه گیلان اذعان کرد : در حال حاضر در قراردادی با شرکت نفت، گمرک، پوشاک این شرکت‌ها را دوخت می‌کنم و امروزه جوانان می‌توانند با فراگیری در بخش‌های مختلف فنی و حرفه‌ای در جامعه شغل ایجاد کنند.
به گفته‌ی وی، متاسفانه برخی از جوانان جویای کار امروز مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فرا نگرفته و با اتلاف وقت در کوچه و خیابان عمر خود را به بطالت می‌گذارند. وی خواستار حمایت‌های ویژه مسئولان امر به بخش تولیدات استان شد و افزود : متاسفانه آنطوری که باید و شاید مسئولان از تولیدات گیلان حمایت نمی‌کنند.
محمودی، ادامه داد : افراد کار آفرین در این برهه‌ای که با بیکاری روبرو هستیم باید مورد حمایت ویژه مسئولان قرار گیرند تا برای جوانی که بسوی تولیدات می‌آید، انگیزه ایجاد شود. وقتی جوانی می‌بیند برخی از کارگاه‌ها و شرکت‌های تولیدی بر اثر بی‌توجهی مسئولان در حال بسته شدن است دیگر رقبت ندارد که به سمت تولیدات برود.
این کار آفرین نمونه استان، افزود : اگر جوانان از پایه ابتدایی مورد توجه اولیاء و مسئولان قرار گیرند و آموزش‌های لازم فنی و حرفه ای را فرا گیرند، هیچگاه در جامعه بیکار نخواهیم داشت.
وی به مشکلات پیش روی تولیدات پوشاک پرداخت و گفت : خرید پارچه یکی از معضلات این بخش است، زیرا پارچه با قیمت بسیار بالا خریداری و دوخت می‌شود، درحالیکه اگر پارچه‌ با قیمت ارزانتر در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد حمایت از تولید کننده است ؛ در غیر این صورت سودی برای تولیدکنندگان ندارد و این خود باعث بی‌رقبتی و بسته شدن کارگاه‌های تولیدی خواهد شد.
محمودی در پایان خاطرنشان کرد : اگر توجه کنیم تمام این ناهنجاری‌ها و طلاق‌ها ریشه در بیکاری دارد، زیرا اگر جوانی انواع مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گیرد، هیچگاه به بیراهه کشیده نخواهد شد.


موضوع : بازار
منبع : شبستان
http://khna.ir/29836

دیدگاه شما چیست ؟!