خمام - تبعیض نژادی در امریکا بیداد می‌کند، آنوقت آنها داعیه‌دار حقوق بشر در دنیا هستند
ویژه
امام جمعه خمام :

تبعیض نژادی در امریکا بیداد می‌کند، آنوقت آنها داعیه‌دار حقوق بشر در دنیا هستند

اسلام تنها دین برگزیده خداوند است که می‌تواند جهان را با عدل و داد اداره کند.

شنبه، ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۹:۰۹ KHNA25631

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا عاشوری روز گذشته در نماز جمعه آستان مقدس امامزاده حسن (ع) خمام با اشاره به هفته وقف، گفت : وقف در اسلام بسیار سفارش شده و نبی مکرم اسلام (ص) اولین واقف بوده است.
به گفته‌ی وی، از صدر اسلام تاکنون مؤمنین جهت ترویج شعائر دینی خصوصاً زنده نگاه داشتن یاد اهل بیت (ع) و همینطور برای ساخت مساجد، حسینیه ها، کانون های قرآنی، مراکز علمی و بهداشتی و همچنین کمک به فقرا موقوفات زیادی اختصاص داده‌اند، که عمل به وقف یکی از بهترین کارهایی است که انسان می تواند به منظور جاودانه ساختن اموال خودش انجام بدهد.
امام جمعه‌ی خمام با بیان اینکه وقف در واقع صدقه جاریه است، تصریح کرد : وقف وسیله ای برای استمرار کار خیر و بهره مندی همیشگی از ثواب آن، حتی برای بعد از مرگ تا روز قیامت است.
وی با اشاره به کلام حضرت آیت الله سبحانی که فرمودند «وقف، بانک خداست»، یادآور شد : مطمئن‌ترین بانک، بانک خداست که هم بیشترین سود را پرداخت می کند و هم همه سودها را با اصل سرمایه برای نیاز انسان به دنیای دیگر انتقال می دهد.
در ادامه عاشوری با بیان اینکه ماه های محرم و صفر زمان یادگیری درس سیاست از ولایت اهل بیت (ع) است، عنوان کرد : مصیبت ارتحال پیامبر اسلام، اوج مصیبت عالم بشریت بوده و این سنگینی مصیبت به اندازه سنگینی بعثت ایشان است، چرا که اگر بعثت پیامبر (ص) تجلی اعظم «هو الظاهر» بود، رحلتشان هم تجلی اعظم «هو الباطن» است.
به گفته‌ی وی، اسلام تنها دین برگزیده خداوند است که می تواند جهان را با عدل و داد اداره کند.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه آنهایی که دم از مسیحیت می زنند تاکنون جز جنگ، ظلم و بی عدالتی در جهان کاری نکرده اند، اذغان داشت : همین دنیای غرب مسیحی که به منظور عوام فریبی شعار صلح طلبی و حقوق بشر سر می دهد، فقط در قرن گذشته 2 جنگ جهانی بزرگ را با میلیون ها کشته، معلول و خسارات نامحدود بر بشر تحمیل کرده و پس از آن نیز هر کشوری را که تسلیم آنها نشدند تحت شدیدترین محاصره های همه جانبه قرار دادند تا به واسطه فقر و بیماری از بین بروند.
خطیب نماز جمعه خمام به 2 حادثه بسیار مهم در آمریکا که طی 2 ماه گذشته رسانه‌ای شد اشاره کرده و گفت : هر یک از آنها به تنهایی می توانست دولتی را ساقط کند یا نظامی را بر باد دهد، که یکی قتل‌های سیاهپوستان و تبرئه‌ قاتلان آنها و دیگری شکنجه زندانیان و دفاع از شکنجه‌ گران، که هر کدام از اینها اگر در ایران اتفاق می افتادند تمام دولت مردان آمریکا، اروپا و حتی سازمان‌های بین المللی جو تبیلیغات عظیمی علیه کشور ما به راه می انداختند، ولی متأسفانه این همه جنایت آنها با سکوت خفت بار دنیا مواجه شد که واقعاً عبرت انگیز است.
به گفته‌ی وی، تبعیض نژادی در آمریکا بیداد می‌کند، آن‌وقت آنها داعیه دار حقوق بشر در دنیا هستند، این در حالی است که طبق آمار رسمی 14 درصد جمعیت آمریکا سیاه پوست هستند ولی 40 درصد زندانیان این کشور را سیاه پوستان تشکیل می دهند یا 70 درصد شهروندان «شهر فرگوسن» سیاه پوست هستند ولی فقط 3 نفر از آنها در پلیس این شهر حضور دارند و از این قبیل تمایزات و تبعیض‌ها در کشور آمریکا فراوان است، اما کسی نیست که از آنها بازخواست نماید.


موضوع : روحانیون، نماز جمعه
http://khna.ir/25631

۲ دیدگاه

  • روغن خراطین در مورخ 1397/10/17 - 13:48 می‌نویسد :

    سلام

    جالبه برام از وقتی اومدم سایتتون ۱ ساعت گذشته و متوجه نشدم خخخخ

    هرچی میچرخم اینجا قسمت هایی که دوست دارم پیدا میکنم

    سایت خوبی پیدا کردم ولی سر سری سایتتونو دیدم حالا سایتتونو تو گوشیم سیو کردم وقتم ازاد شد میام دوباره میبینم

    ممنون

  • لیمو در مورخ 1397/12/22 - 23:36 می‌نویسد :

    سلام
    من خیلی اتفاقی از گوگل اومدم
    با اجازتون من اینجا برای دوستمم فرستادم تا بیاد ببینه
    ممنون