خمام - سالروز استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران از بزرگ‌ترین اعیاد ملی است
حجت‌الاسلام والمسلمین عاشوری :

سالروز استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران از بزرگ‌ترین اعیاد ملی است

وی حضرت فاطمه زهرا (س) را محور اهل بیت عصمت و طهارت دانست.

جمعه، ۸ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۱ KHNA14044

IMG_40601حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا عاشوری امروز در نماز جمعه‌‌ی آستان مقدس امامزاده حسن (ع) خمام سالروز استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران در 12 فروردین را از بزرگ‌‌ترین اعیاد ملی دانست. وی با بیان اینکه تاسیس نظام جمهوری اسلامی ‏بزرگ‌ترین تحول در تاریخ کشورمان پس از انقلاب 22 بهمن بود، گفت: سرکردگان کفر و الحاد جهانى سرسختانه به دست و پا افتادند تا از استقرار نظام ‏جمهورى اسلامى در ایران جلوگیرى کنند.
خطیب نماز جمعه خمام ادامه داد: جیره‏‌خواران آنها یک هدف مشترک را دنبال می‌کردند و آن حذف کلمه‌ «اسلامى» از نام مقدس «جمهورى اسلامى» بود و در این راستا تلاش زیادی کردند. وی با اشاره به تلاش دولت موقت و لیبرال وقت مبنی بر اضافه کردن کلمه‌ «دموکراتیک» به «جمهورى اسلامى» تصریح کرد: این تلاش با مخالفت جدى امام راحل و نیروهاى انقلابى مواجه شد.عاشوری گفت: امام خمینی (ره) در پیامى کوتاه تمام این سخنان شوم که براى دلخوشى ابرقدرت‌ها تکرار می‌‏شد را خنثى کردند و فرمودند «وقتى رفراندوم شد رأى من حکومت جمهورى اسلامى است و هر کس تبعیت از اسلام دارد باید جمهورى اسلامى بخواهد». وی رأى 98.3 درصدی مردم را مانند خارى بر چشم دو ابرقدرت قلمداد کرد و افزود: از این رو درصدد برآمدند تا با برپایى بلوا در گوشه و کنار کشور از جمله کردستان و گنبد مسئله‌ اصلى را در لابلاى جنگ و خونریزى پایمال کنند تا پیش درآمدى بر تجزیه و از هم پاشیدن نظام اسلامى ایران باشد.
امام جمعه خمام اضافه کرد: «جمهوری» یعنی انتخاب مردم که همان تعبیر «حضور حاضر» در کلام امام على (ع) است و موجب تمام شدن حجت بر ولی خدا در پذیرش امر حکومت مى‌شود. به گفته وی «اسلامی» به معنای حاکمیت قوانین الهی و مرجعیت همه جانبه دین در عرصه سیاست و اداره‌ جامعه که مجریان آن نیز مستقیماً از طرف خدا و یا به اذن خاص یا عام معصوم (ع) منصوب شده‌‏اند، است. عاشوری در ادامه با اشاره به سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، آن حضرت را محور اهل بیت عصمت و طهارت دانست و گفت: حضرت فاطمه (س) مانند سیاست‌مداری قهرمان به تکلیف و رسالت الهى خود عمل می‌‏کرد و براى روشن کردن افکار عمومى از انحراف مسیر امامت گام برمی‌داشت. امام جمعه خمام اظهار کرد: اگر مبارزات سیاسى فاطمه زهرا (س) در دفاع از حریم امامت و ولایت نبود جریان امامت در همان «سقیفه بنى ساعده» خاتمه می‌‏یافت.
به گفته وی حضور سیاسى فاطمه زهرا (س) نشان داد که یک زن با آگاهى و اتخاذ شیوه‌‏هاى سیاسى مدبرانه می‌‏تواند در صحنه‌‏هاى مختلف اجتماعى، فرهنگى، اقتصادى، عبادى، خانه‌دارى، همسردارى، تربیت فرزند، عرصه‌های سیاسى با حفظ حریم عفت و ارزش‏‌هاى انسانى حضور فعال داشته باشد. خطیب جمعه خمام با اشاره به اینکه روز سیزدهم فروردین هر سال در کشور ما به نام روز طبیعت نامگذاری شده است، یادآور شد: اگر چه سابقه‌ برپایی مراسم‌های این روز به دوران قبل از اسلام بر می‌گردد اما اسلام در هر جا وارد شده اصل سنت‌ها را حفظ و خرافات را از آن دور کرده است.


موضوع : روحانیون، نماز جمعه
http://khna.ir/14044

۱ دیدگاه