خمام - برندسازی میوه‌یخی گردشگران را مجذوب خمام کرد
یک مشاور و مدرس برندینگ:

برندسازی میوه‌یخی گردشگران را مجذوب خمام کرد

یک مشاور و مدرس برندینگ در حوزه گردشگری، معتقد است: ایجاد اشتغال پایدار و توسعه کسب و کارهای کوچک با رونق گردشگری خوراک میسر خواهد شد؛ ضمن آنکه این‌حوزه قابلیت صادر شدن را دارد.

چهارشنبه، ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۹:۰۳ KHNA99083

یک مشاور و مدرس برندینگ در حوزه گردشگری، معتقد است: ایجاد اشتغال پایدار و توسعه کسب و کارهای کوچک با رونق گردشگری خوراک میسر خواهد شد؛ ضمن آنکه این‌حوزه قابلیت صادر شدن را دارد.
محمدحسین جبل‌عاملی با اشاره به آنکه در حوزه گردشگری یکی‌از پدیده‌های تکرارپذیر و مهم برای همه گردشگران، همان گردشگری خوراک است، گفت: گردشگری خوراک یکی‌از لذت‌بخش‌ترین انواع گردشگری است.
او ادامه داد: گردشگری خوراک این توانایی را دارد که انگیزه منحصر یک اقدام برای گردشگری را ایجاد می‌کند. گردشگری داخل یک شهر تا گردشگری بین شهرها و حتی گردشگری بین کشورها را در حوزه گردشگری خوراک شاهد هستیم، چنانکه گاها اینگونه بوده که گردشگر برای خوردن غذاهای ایتالیایی به ایتالیا سفر کند یا آنکه برای خوردن غذاهای ترکی به ترکیه برود. این یک فرآیند است که گردشگری خوراک نامیده می‌شود.
این فعال گردشگری درخصوص لزوم برندسازی در حوزه گردشگری خوراک برای جذب گردشگران نیز گفت: شاید در نگاه نخست اینگونه به نظر برسد که ممکن است یک مقصد صرفا به دلیل خوراک و غذا برای سفر انتخاب نشود و غذا در کنار سایر بخش‌های سفر انگیزه می‌شود، اما طی سال‌های گذشته سفرهایی که انجام شده گاهاً صرفاً برای خوردن یک غذای خاص حتی به صورت عبوری از کنار جاده یا در یک شهر بوده. گاهاً اتفاق افتاده است که گردشگران مسیر خود را بر اساس چشیدن طعم غذاها و خوراک‌های خاص شهرها انتخاب می‌کنند و می‌گویند از فلان مسیر برویم تا فلان چیز را بخوریم. به‌طور مثال شهر خمام با میوه‌های یخی خود معروف شده و مسافران برای خوردن این‌خوراک خاص به خمام می‌روند. بسیاری از شهرهای ما می‌توانند با برندسازی و معرفی خوراک و غذای خاص خود، گردشگران را جذب کنند، همانگونه که خمام با معرفی میوه‌یخی توانست به این‌جایگاه دست‌یابد و حتی امروزه نمایندگی این‌خوراک خاص را به سایر شهرها با نام و برند خود می‌دهد.


موضوع : گردشگری
منبع : ایلنا
http://khna.ir/99083

دیدگاه شما چیست ؟!