خمام - فقدان نظارت و کنترل بر اراضی جنگلی فتاتو از سوی منابع طبیعی گیلان رد شد

فقدان نظارت و کنترل بر اراضی جنگلی فتاتو از سوی منابع طبیعی گیلان رد شد

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان عصر امروز، اظهار داشت: منطقه جنگلی فتاتو در شهرستان خمام تحت نظارت و کنترل منابع طبیعی است.

چهارشنبه، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۲ KHNA98205

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان عصر امروز، اظهار داشت: منطقه جنگلی فتاتو در شهرستان خمام تحت نظارت و کنترل منابع طبیعی است.

سرهنگ محمد قربانی‌لرد با اشاره به انتشار خبری با موضوع تخریب جنگل‌های فتاتو در سایه بی‌توجهی دستگاه‌های متولی و ایجاد مشکلات برای کشاورزان گفت: جنگل‌های فتاتو دارای درختان توسکا خودرو است، که در شرایط نامساعد منطقه به لحاظ قطع هرازگاه درختان و پیش‌روی به سمت جنگل برای گسترش اراضی کشاورزی، دارای درختان مسن است که به سن فرتوت “از مراحل رویشی درخت” رسیده و تنه و ریشه آنها بعضأ توخالی و پوسیده است.

وی، ادامه داد : اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رشت هم به‌طور مستمر فعل و انفعالات منطقه را پایش کرده، به طوریکه در ماه‌های اخیر چند مورد از متخلفان شناسایی و با هماهنگی دادستان به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

قربانی‌لرد، بیان داشت: با انتشار خبر که به ایجاد مشکل برای کشاورزان اشاره شده به روشنی ماهیت گزارش را آشکار کرد، که در واقع وجود سایه افکنی این درختان تنومند بر شالیزارهایی است که با تصرف اراضی ملی تا پای درختان مسن پیش رفته‌اند و به راحتی این‌موضوع با تطبیق تصاویر ماهواره‌ای و عکس‌های هوایی سنوات گذشته تا حال، قابل اثبات است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، افزود: در هرحال منطقه فتاتو به رغم مشکلات موجود به لحاظ حضور و فعالیت متخلفان تحت کنترل بوده و با تخلفات قاطعانه برخورد شده؛ ضمن اینکه انتشار اخبار این‌چنینی خللی در اراده ماموران منابع طبیعی ایجاد نخواهد کرد.

وی، تصریح کرد: مردم نیز در صورت برخورداری از مطالبات قانونی، می‌توانند به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری و رده‌های نظارتی مربوطه مراجعه کنند، تا نسبت به موارد اعلامی از سوی آنان، پیگیری‌های لازم انجام شود و ا، درج اخبار نادرست، غیرکارشناسی و شبهه برانگیز در رسانه‌ها خودداری کنند.


موضوع : جنگل ها، جوابیه، محیط زیست
منبع : ایرنا
http://khna.ir/98205

۲ دیدگاه

  • شهریار صفرپور در مورخ 1401/02/14 - 20:49 می‌نویسد :

    تمام حرفهایی که میزنید کذب هستش.درختان و با بی مسئولیتی خودتون دارین از بین میبرین فقط حرف میزنید. یه بار بلند شین از رو صندلی تون بیاین از نزدیک ببینید. نترسین کسی جاتون و نمیگیره

  • شهریار صفرپور در مورخ 1401/02/14 - 20:52 می‌نویسد :

    تا کی از دور میخواین نظاره گر باشید حرف دروغ تحویل مردم بدین


بازنشر یادداشت‌ها و انتشار جوابیه‌های دریافتی به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.