خمام - مصاحبه با حسام یعقوبی، کاپیتان تیم امید ملوان بندرانزلی

مصاحبه با حسام یعقوبی، کاپیتان تیم امید ملوان بندرانزلی

حسام یعقوبی هستم، متولد 9 فروردین 1370، ساکن خمام و اصالتا اهل روستای فشتکه …

یکشنبه، ۱۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۳ KHNA979

مختصری از بیوگرافی خودت برای ما بگو :
– به نام خدا من محمد هادی یعقوبی هستم، اما همه منو به اسم حسام میشناسند ؛ متولد 9 فروردین 1370، ساکن خمام و اصالتا اهل روستای فشتکه هستم. به جز خودم یک برادر دیگر دارم که او هم در تیم نوجوانان ملوان در حال بازی هست. عاشق فوتبال هستم و تحصیلاتم هم فعلا دیپلم علوم تجربی هست و به خاطر خدمت سربازی دانشگاه نرفتم ؛ کل مدت خدمت سربازی خودمو در تیم ملوان بودم و الان 3 ماهه که خدمتم هم تموم شده و در یک خانواده کاملا ورزشی رشد کردم.

فوتبال رو از چه سالی و از کدام تیم شروع کردید :
– من فوتبالمو از سال 79 در آموزشگاه فوتبال خمام و زیر نظر آقای محمد رمضانپور و آقای مودب پور شروع کردم، اما از سال 81-82 به صورت حرفه ای از تیم نونهالان باشگاه ملوان و زیر نظر آقای رضا فضائلی، مهدی دلاوری، محمد نبی نیا و مهدی شفیعیان شروع کردم. 2 سال در نونهالان ملوان حضور داشتم، اما برای سپری کردن دوره نوجوانان به تیم شهرداری خمام رفتم و 2 سال هم در رده سنی نوجوانان در شهرداری خمام حضور داشتم که در سال اول حضورم در تیم نوجوانان شهرداری خمام تونستیم قهرمان لیگ گیلان بشیم.

مجددا برای دوره جوانان به تیم ملوان اومدید ؟
– بله برای سپری کردن دوره نوجوانان مجددا به تیم ملوان اومدم که در اون دوره آقای نادر عزت الهی مربی تیم بودن، که جا داره از ایشون تشکر ویژه ای داشته باشم ؛ 2 سال در این تیم از تجربیات ایشون نهایت استفاده رو بردم.

چند ساله که در تیم امید ملوان حضور دارید ؟
– من 3 سال هست که عضو تیم فوتبال امید ملوان بندرانزلی هستم و همواره در ترکیب اصلی تیم حضور داشتم.

اسامی تمامی مربیانی که برای شما زحمت کشیدن رو به یاد دارید ؟
– بله در دوره نوجوانان، آقایان: رمضانپور – مودب پور و سهمانی مربیان بنده بودند – در تیم جوانان، آقایان: عزت الهی – قدیری – شجائی – کهن قنبریان و آقای طهماسبی بودند – در تیم امید، آقایان: حسن دشتی – رضا ویشگاهی – قادر عزت الهی – کهن قنبریان و رمضان احمد پور بودند و امسال هم آقای قدیر بحری به همراه کادر خودشون که عبارتند از آقایان: بهروز فداکار – احمد اسپندار – محمد پیروی …

هم تیمی های شما در تیم امید ملوان چه کسانی هستند :
– نیما دلاوری – آرمان رضایی – محمد جعفری – شایان کارگر – میثم صمدی – سهیل فیاض – جمال حسینی – پویا شعبانی – آرش کردی – سعید سیاه خاله سری – امین حسنی صفت – حسین اسماعیلی – حسین محبی – سیروس صادقیان – علی زینتی – صادق کریمی

از مراحل پایانی مسابقات انتخابی امید های کشور برای ما تعریف کنید :
– ما در 2 گروه 4 تیمی حضور داشتیم که 1 تیم به صورت مستقیم از هر دو گروه به لیگ برتر فوتبال امیدهای کشور راه پیدا میکرد و تیم های دوم هم به دیدار پلی‌آف می رفتند که در مجموع 3 تیم به لیگ برتر سال آینده راه پیدا میکرد. در گروه ما تیمهای : داماش رشت – ذوب آهن نوین اصفهان و تراکتور سازی تبریز حضور داشتند که ما در بازی اول مقابل داماش با یک بازی کاملا برتر موفق شدیم به پیروزی 2-0 دست پیدا کنیم ؛ در بازی دوم هم موفق شدیم ذوب آهن نوین اصفهان رو با نتیجه 3-2 شکست بدیم، اما در بازی آخر در مقابل تیم تراکتورسازی تبریز در یک بازی عجیب با نتیجه 4-1 شکست خوردیم تا متاسفانه نتونیم به عنوان تیم اول به لیگ برتر راه پیدا کنیم و به دیدار پلی‌آف رفتیم.

به نظر شما علت کسب اون نتیجه عجیب در مقابل تراکتور چه چیزی بود ؟
– ما در دور قبل هم با تراکتور هم گروه بودیم که در تبریز با نتیجه 2-1 به این تیم باختیم اما چون در مرحله برگشت اونا حاضر نشدن در مقابل ما بازی کنند، بازی با نتیجه 3-0 به سود ملوان اعلام شد ؛ ما قصد داشتیم نتیجه بازی رفت در تبریز رو جبران کنیم و در اوایل بازی خیلی حمله کردیم ولی متاسفانه تو ضد حمله گل بدی خوردیم، اما از حق نگذریم همه فکر میکردیم چون 2 بازی قبلی رو بردیم و حتی در صورت شکست 3-1 هم قهرمان میشدیم و به صورت مستقیم به لیگ برتر می‌اومدیم مغرور شدیم و گل چهارم رو خوردیم، اما شاید خواست خدا بود که در این سن به این تجربه گرانبها دست پیدا کنیم که با یک برد مغرور و با یک باخت مایوس نشیم.

بازی پلی‌آف چطور بود ؟
– در دیدار پلی آف در بازی اول در یزد میهمان تیم فولاد یزد بودیم و تونستیم با نتیجه 1-0 این تیم رو شکست بدیم و در بازی برگشت هم با کسب نتیجه 1-0 و در مجموع دو بازی با کسب نتیجه 2-0 به لیگ برتر راه پیدا کردیم تا شرمنده مردم انزلی و همچنین کسانی که برای ما زحمت کشیدند نشیم.

آیا تا به حال در تمرینات تیم بزرگسالان شرکت کردید ؟
– بله من امسال در تیم بزرگسالان بودم و حتی کارت بازی هم برای من صادر شد و در طول فصل با تیم بزرگسالان بودم و برای انجام بازی در تیم امید به همراه 3 نفر دیگه از دوستان در بازی های امید شرکت می کردیم، اما در تیم بزرگسالان به خاطر شرایط جدول بازی نرسید.

به نظر خودت آیا شرایط تیم بزرگسالان برای حضورت در ترکیب اصلی مناسبه ؟
– من انگیزه زیادی دارم واسه اینکه در تیمی که به خاطر پوشیدن پیراهنش تلاش زیادی کردم بتونم بازی کنم و به تیم کمک کنم، در هر صورت آمادگی بازی کردن رو دارم و منتظر فرصتی هستم که به من بدن و من بتونم شایستگی خودم رو نشون بدم ؛ و اگه امسال هم به من بازی نرسید حتما خواست خدا بوده، من عاشق ملوان هستم و واسه پوشیدن پیراهن ملوان حتی حاضرم جون بدم.

الگوی حسام یعقوبی در ملوان و تیم های اروپایی :
– من برای همه بازیکنان ملوان احترام خاصی قائل هستم و سعی کردم چیزهای خوبشون رو الگو برداری کنم، اما به خاطر رابطه و پُستی که در اون بازی میکنم، پویا نزهتی رو دوست دارم و از تیم های اروپایی که فعلا نمیشه گفت ولی نیمار رو از برزیل دوست دارم.

از پُستی که در اون بازی میکنی برای ما بگو :
– پُست تخصصی من در تیم امید ملوان هافبک راست و چپ هستش، اما کلا بازیکنی هستم که میتونم با همه پست ها کنار بیام و بازی کنم اما میل به حمله بیشتری نسبت به کارهای دفاعی دارم و پست هافبک راست رو بیشتر از همه دوست دارم.

آیا امروز به تیم های پایه ملوان همچون گذشته توجه زیادی صورت میگیره ؟
– من از زمانی که به ملوان اومدم اوضاع همینطور بوده، بچه ها بدون هیچ چشمداشتی تلاش خودشون رو میکنن و امیدشون اینه که یه روزی واسه بزرگسالان ملوان بازی کنند، اما امیدوارم در سالهای آینده به تیمهای پایه توجه بیشتری صورت بگیره، چون این تیمهای پایه ملوانه که سبب موفقیت چشمگیر فوتبال انزلی شده و نمودش هم بازیکنانی مثل : پژمان نوری – سیدجلال حسینی و مازیار زارع در تیم ملی هستش.

سقف رویاهات در ملوان :
– من در کل آدم پرتوقعی هستم، اما نه توقع مادی! من به خودم ایمان دارم و از توانایی‌ای که خدا داده شکر گذارم ؛ امیدوارم اونقدر خوب کار کنم که یه روزی بتونم به تیم ملی برم، هر کسی برای خودش آرزوهای زیادی داره و من هم به کم قانع نیستم و امیدوارم بتونم یک روزی در اروپا بازی کنم که مایه افتخار پدر، مادرم و همه مربیانم بشم.

حرف پایانی :
– اینجا جا داره از شما تشکر کنم و همچنین از مربیان تیم بزرگسالان که امسال ما رو انتخاب کردن و به خصوص از کادر مربیان تیم امید که زحمت زیادی برای ما کشیدن و خیلی چیزها به ما یاد دادن و به امید داشتن یک تیم خوب برای شادی مردم خوب انزلی و استان و افتخار به تیم ملوان. زنده باد ملوان

با تشکر از حسام یعقوبی عزیز …
ما هم برای این بازیکن جوان و آینده دار فوتبال تیم امید ملوان آرزوی موفقیت می‌کنیم.


موضوع : اجتماعی، مصاحبه‌ها
منبع : ملوانی.نت (اسماعیل راد)
http://khna.ir/979

۳ دیدگاه

  • سعید پورباقر در مورخ 1391/05/28 - 16:15 می‌نویسد :

    be omide pishrafte ruz afzune hesam va hameye bache mahalhaye aziz.
    agha nimaye aziz karet 2roste, sitet az nazare tarahi kheyli jaleb dar umade, matalebet khube vali age betuni az gozashteye shahremun matlabi bezari kheyli alitar mishe, man 2nbalesh hastam age chizi peyda kardam ke be dartet bekhore hatman vasat mifrestam, khaste nabashi.

  • سعید پورباقر در مورخ 1391/05/28 - 16:38 می‌نویسد :

    dar morede namgozariye esme khomam man shenide budam ke be gheyr az 3 gozine’ei ke gofti ye mozue dge matrah shode ke baziya eteghad daran chon khomam dar ma beyne rasht va anzali bud mosaferan va3ye esterahate khodeshun va asbhashun inja tavaghof mikardan, be khatere hamin kalameye ” chapar khane ” ke be maniye esterahatgahe asb mishe ruye yeki az rustahaye khomam gozashte shode ke samte anzali gharar dare, dar un zaman bishtare mardom age mikhastan lavazem ya atighe ya javaherate khodeshuno penhan konan dar beyne rah javaherateshun ro madfun mikardan albate inam az dabiremun shenidam ke migan be khatere hamine ke khomam chon masire beyne rahi bud mosaferha be khatere tars az dozdan javaherateshuno inja penhan mikardan va hamintor ke midunim alan tu mahdudeye khomam ganj ziad peyda mishe, eteghade baziya bar namgozariye khomam in bude ke ruzi mardi ” khom ” ya kise’ei az talaa peyda mikone ke javaherate ziadi ro shamel mishode amma chon in khome talaaro dar mahdudeye omumi peyda karde bud mardom az un mard kahstan ke in khome talaaro beyne omum pakhsh kone ke be hamin khater esme shar ro ” khome aam (khome omum) ” gozashtan va be morure zaman baraye rahati talafoz be khomam taghir peyda kard.

    inam chizi bude ke man az moalemo ashnaham shenide budam, omid varam ke komaket karde basham.

  • a.n.z در مورخ 1391/07/04 - 15:38 می‌نویسد :

    سلام ، افرین حسام آبای امیدواریم یه روزی تورو توی پیراهن بزرگسالان ملوان و تیم ملی ببینیم