خمام - تاثیر حماسه‌ی اربعین در احیای مکتب اسلام کمتر از عاشورا نیست
حجة الاسلام والمسلمین عاشوری :

تاثیر حماسه‌ی اربعین در احیای مکتب اسلام کمتر از عاشورا نیست

یک قدم عقب نشيني در مقابل دشمن قدم‌هاي ديگري را در پي خواهد داشت.

جمعه، ۲۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۹ KHNA9555

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا عاشوری با بیان اینکه اربعين اباعبدالله الحسين (ع) يادآور استمرار مصيبت آن حضرت به مدت چهل شبانه‌روز از کربلا تا کوفه و شام و مدينه است، عنوان کرد : اربعين حماسه‌اي است که امام زين العابدين (ع) و زينب کبري (س) به‌وجود آوردند و تأثير آن در احياي مکتب اسلام کمتر از عاشورا نيست.
امام جمعه‌ی خمام عزاداری میلیون‌ها نفر در سراسر دنيا برای اربعين اباعبدالله (ع) را دفاع از مکتب عزت و افتخار آن حضرت تلقی نموده و تصریح کرد : قيام امام حسين (ع) نقش بيدارگري داشته و امام صادق (ع) در زيارتنامه‌ی اربعين اين نقش را به خوبي ترسيم کرده است.
وی با بیان اینکه امام حسين(ع) به‌منظور نجات مردم از غرقاب جهالت و گمراهي قیام نمود، افزود : اين استنفاذ جز با شهادت خود و جميع ياران و اسارت اهل بيت امکان نداشت.
خطیب نماز جمعه‌ی خمام با اشاره به حضور مردمی که در مناسبت‌هاي مختلف ياد، نام و هدف حضرت امام حسین (ع) را زنده نگه مي‌دارند، افزود : اینان مردمي هستند که نجات و آگاهي خود را مديون امام حسين (ع) می‌دانند و فداکاري آن حضرت را ارج مي‌نهند.
وی با بیان اینکه همه باید تسليم فرمان خدا بوده و از دعوت ديگران به غيرخدا بپرهيزيم، گفت : حقوق بشر را بايد خداوند بيان کند که بشر را آفريده است، نه کسي که حتي اختيار وجود و عدم خودش را هم ندارد.
عاشوری علت مشکلات دنيا را دوري انسان‌ها از تعاليم انبياء دانسته، خاطرنشان کرد : انبياء دنيا را براي همه‌ی بشريت مي خواستند، ولي زورمندان عالَم براي عوام فريبي دم از حقوق بشر مي‌زنند و همه‌ی دنيا را براي خود مي خواهند.
وی چيزي که برايشان مطرح نيست را خدا و توجه مردم به سوي خداي يگانه دانست، افزود : هميشه انبياء به همراه پيروان خود با قدرت‌هاي قاهره دورانشان مواجه بوده‌اند و اکثراً نيز در سايه‌ی مقاومت و تحمل مشکلات پيروز مي‌شدند.

امام جمعه‌ی خمام عقب‌نشيني و کوتاه آمدن در برابر دشمنان را مگر به‌خاطر عوض کردن شیوه‌ی مبارزه بی‌معنا دانسته، گفت : در غیر اینصورت دشمنان جسورتر مي‌شوند.
خطیب نماز جمعه‌ی خمام با بیان اینکه دشمنان ما امروزه در دنيا پيروزمندانه رجز مي‌خوانند و تعهدات خود را زیرا می‌گذارند، اما متأسفانه پاسخ مناسب به آنها داده نمي‌شود، تصریح کرد : ملت ما حاضر است با حضور ميليوني در صحنه پاسخ آنها را بدهد و اوباما و وزير امور خارجه‌اش را سر جايشان بنشاند.
عاشوری، افزود : سزاوار بود دولت ما ادامه‌ی مذاکرات با آنها را نمي‌پذيرفت تا امريکا تحريم‌هايش عليه 19 شرکت و شخصیت جديد را پس بگيرد، زيرا يک قدم عقب نشيني در مقابل دشمن قطعاً قدم‌هاي ديگري را در پي خواهد داشت.


موضوع : روحانیون، نماز جمعه
http://khna.ir/9555

۱ دیدگاه