خمام - زیباسازی و بهسازی ورودی‌های شهر، در دستور کار شهرداری و شورا
در جلسه شورای شهر مطرح شد؛

زیباسازی و بهسازی ورودی‌های شهر، در دستور کار شهرداری و شورا

ارائه توضیح درخصوص نقشه پروژه بهسازی ورودی‌های شهر از سوی مشاورین طرح از جمله بخش‌های جلسه امروز بوده، که مقرر شده تا پس‌از برآورد هزینه، از سوی شهردار جهت تصمیم‌گیری به صحن شورا ارائه گردد.

سه شنبه، ۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۹ KHNA95214

رییس شورای اسلامی شهر خمام با تبریک به‌مناسبت روز نیروی دریایی، به درخواست شهردار مبنی‌بر ساماندهی مسیر ورودی خمام از محدوده میدان شورا تا بانک ملی اشاره کرده و گفت : طرح پیشنهادی توسط شهرداری ارائه‌شده و درحال بررسی و تایید نهایی توسط شورای ترافیک است، که هزینه‌ای بالغ‌بر ۲ میلیارد تومان دربر داشته و شامل احداث بلوار وسط، روشنایی معابر، ساخت پیاده‌رو و ایجاد فضای سبز می‌شود.
جلیل غیاثی ظهر امروز در جلسه شورا در ساختمان شهرداری، تصریح کرد: قرار است در مسیر مذکور ۱۰ درخت نخل به ارتفاع ۹ متر کاشته شود، که با توجه به اینکه حدود ۴ ماه به عید نوروز باقی‌مانده، می‌تواند به جلب توجه و حضور بیشتر مسافران پس‌از گذشت چندسال از شیوع کرونا انجامد.
به گفته‌ی وی، درخصوص ورودی شهر خمام از مسیر رشت اقداماتی صورت خواهد گرفت تا از مقابل نیروگاه برق تا میدان ولیعصر (عج) از هویت شهری برخوردار شود؛ ضمن آنکه در فاز اول تا محدوده تقاطع غیرهمسطح بوده و زیر تقاطع نیازمند بازسازی و ایجاد یک میدان است.

سخنگوی شورا با بیان اینکه اصلاح وضعیت ورودی شهر از مسیر انزلی حدود ۱۰ سال است که بلاتکلیف مانده و باید در اولویت قرار گیرد، اذعان داشت : چندین‌جلسه درخصوص ورودی شهر داشته و مشاور طرح توضیحاتی‌را ارائه نموده، که بعد از مناقصه باید نقشه و جزییات طرح از سوی پیمانکار به صحن شورا ارائه گردد.
ایمان سهیلی با بیان اینکه رسیدگی به وضعیت ورودی‌های شهر می‌تواند به‌صورت همزمان از سوی دو پیمانکار مختلف انجام شود، ادامه داد : باید مشخص شود منابع مالی این‌پروژه‌ها چگونه تامین خواهند شد و همه ابعاد آنها در نظر گرفته شود، که روندی اصولی داشته باشد.
وی خواستار نتیجه‌محورشدن جلسات شورا، برای داشتن خروجی مناسب از این‌جلسات شد.

عضو شورا با تاکید بر لزوم توجه به میزان بدهی‌های موجود شهرداری و مطالبات قبلی پیمانکاران پیش‌از اجرای پروژه‌های عمرانی جدید، تصریح کرد : اگر به محل تامین منابع مالی برای پروژه‌های آتی توجهی نشود، بدون شک با مشکلاتی همچون ناتمام‌ماندن پروژه‌ها مواجه خواهیم شد.
اسماعیل احمدنیا، افزود : موضوعاتی همانند آسفالت معابر و ساماندهی پارک‌ها از جمله موضوعاتی‌هستند که از سوی مردم مطرح شده و به‌دنبال مرتفع‌نمودن آن هستیم، اما شهرداری در ماه‌های اخیر با مشکل پرداخت حقوق و حق‌بیمه پرسنل خود مواجه بوده و برای موضوعاتی مثل زیباسازی پل غیرهمسطح یا ورودی‌های شهر نیز باید به تامین اعتبار توجهی ویژه داشت.

نایب‌رییس شورا با تقدیر از تلاش‌های شهردار، بر لزوم زیباسازی و بهسازی ورودی‌های شهر خمام تاکید کرده و گفت : متاسفانه از ابتدای دوره ششم شورا مباحث گنگی همچون روشن‌شدن درآمدها و دارایی‌های شهرداری وجود دارد که هربار به جلسات بعدی موکول گردیده و هنوز تکلیف آنها مشخص نشده است.
هادی واحدی با تاکید بر اینکه صرف‌کردن برخی‌از دارایی‌های شهرداری برای پیشبرد اهداف عمرانی شهر مغایر با قوانین نمی‌باشد، عنوان کرد : البته موضوعاتی مثل پرداخت معوقات و حقوق پرسنل نیز باید در اولویت قرار گیرند، زیرا از نظر روانی قطعاً کارهای شهرداری و شورا را تحت شعاع قرار داده و فضا را دچار تنش می‌کنند.

عضو دیگر شورا با بیان اینکه رسیدگی به وضعیت ورودی‌های شهر علی‌رغم تلاش‌های صورت‌گرفته در دوره پنجم نتیجه‌بخش نبوده و با چالش‌های مختلفی مواجه گردیده، اذعان داشت : یکی‌از این‌چالش‌ها اداره راهداری بوده که حتی در بحث احداث یک سرعت‌گیر هم مخالفت نموده؛ اما به‌نظر می‌رسد با توجه به تغییر و تحولاتی‌که در حوزه مدیریتی استان شکل گرفته، نگاه‌ها مثل سابق نباشد و امیدواریم آن‌چیزی که برای منافع شهر خمام و مردمانش مفید است، رقم بخورد.
مهدی عاشوری با تاکید بر لزوم اولویت‌بندی پروژه‌ها در دوره ششم شورا، یادآور شد : متاسفانه تاکنون این اولویت‌بندی صورت نگرفته و ضروری‌است تا درخصوص پروژه‌های نیمه‌کار شهر که از گذشته به‌جا مانده و تا به امروز به نتیجه نرسیده‌اند، گزارشی تهیه شده و به شورا ارائه گردد.
وی با بیان اینکه می‌توان پارک آفتاب را با هزینه‌ای اندک مجدداً احیا نمود، خاطرنشان کرد : رسیدگی به وضعیت پارک‌ها یکی‌از موضوعاتی‌است که باید در اولویت قرار گیرند.

به گزارش خمام‌نیوز، ارائه توضیح درخصوص نقشه پروژه بهسازی ورودی‌های شهر از سوی مشاورین طرح از جمله بخش‌های جلسه امروز بوده، که مقرر شده تا پس‌از برآورد هزینه، از سوی شهردار جهت تصمیم‌گیری به صحن شورا ارائه گردد.


موضوع : شهرداری، شورای شهر
گزارش : جواد منادی
http://khna.ir/95214

دیدگاه شما چیست ؟!