خمام - تزریق بیش‌از ۵۴ هزار دوز واکسن کرونا در خمام / اعتبار شهرستان از ۳۳ میلیارد تومان عبور کرد
ویژه
فرماندار خمام عنوان کرد :

تزریق بیش‌از ۵۴ هزار دوز واکسن کرونا در خمام / اعتبار شهرستان از ۳۳ میلیارد تومان عبور کرد

فرماندار شهرستان خمام از تزریق بیش‌از ۵۴ هزار دوز واکسن کرونا در این‌شهرستان خبر داد.

سه شنبه، ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷ KHNA94433

فرماندار شهرستان خمام از تزریق بیش‌از ۵۴ هزار دوز واکسن کرونا در این‌شهرستان خبر داد.
عبدالوحید احمدی ظهر امروز در گفتگو با خمام‌نیوز با بیان اینکه ۳۴ هزار و ۹۰۲ دوز اول و ۱۹ هزار و ۴۴۲ دوز دوم واکسن کرونا در ۴ مرکز بهداشتی و درمانی خمام تزریق گردیده، تصریح کرد : درحال حاضر برای تامین سهمیه واکسن شهرستان خمام مشکلی وجود نداشته و به‌دلیل قرارگیری این‌شهرستان در نزدیکی مرکز استان، از رشت و دیگر شهرهای همجوار نیز پذیرش صورت پذیرفته است.
وی با تاکید بر بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها برای تداوم واکسیناسیون و ایجاد ایمنی جمعی، بر لزوم تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد.

نماینده عالی دولت در خمام با اشاره به دو برابر شدن اعتبارات شهرستان، گفت : بیش‌از ۱۵ میلیارد تومان طی پیگیری در کمیته برنامه‌ریزی برای خمام درنظر گرفته شده بود، که با پیگیری‌های انجام‌شده به بیش‌از ۳۳ میلیارد تومان اعتبار برای بیش از ۹۰ پروژه در سطح شهرستان رسیده است.
این‌مسوول با بیان اینکه در حوزه شبکه توزیع آب روستایی پروژه‌ای بالغ‌بر ۱۵ میلیارد تومان به‌صورت مشترک بین شهرستان‌های خمام، رشت و بندرانزلی اجرا می‌گردد که آب آشامیدنی بسیاری‌از مناطق همچون روستاهای واقع‌در محدوده محور خمام به خشکبیجار را تامین خواهد کرد، ادامه داد : به‌منظور پایدار نمودن شبکه آب آشامیدنی این‌روستاها نیز درحال حاضر ۲ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده، که طی رایزنی با مدیرعامل و معاونین آب و فاضلاب استان و همچنین مدیر آب و فاضلاب خمام در مجموع به بیش‌از ۱۷ میلیارد تومان اعتبار منتهی گردیده و برای تامین اعتبار پروژه‌های دیگر توسعه آب روستایی از منابع ملی پیگیری‌های لازم صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به پیش‌بینی ۴ پروژه در راستای توسعه و تکمیل راه روستایی در سال ۱۴۰۰، افزود : ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای زیرسازی و آسفالت راه روستایی بیج به للـه‌کا، ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای مرمت، لکه‌گیری و روکش آسفالت راه روستایی مرزدشت به تیسیه، ۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برای روکش آسفالت راه روستایی راسته‌کنار شیجان به‌طول ۱ هزار و ۵۵۰ متر و ۱۰۰ میلیون تومان برای تثبیت، مرمت و لکه‌گیری آسفالت دیگر راه‌های روستایی اعتبار درنظر گرفته شده، که مجموعاً ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان می‌باشد.
عبدالوحید احمدی، اذعان داشت : موضوع کاهش حریم کمربندی از ۱۲۲,۵ به ۳۸,۵ متر طی مکاتبه با استاندار و با نظر مساعد وی به وزارت راه و شهرسازی اعلام‌شده و درصورت تایید وزارتخانه، ضمن آزادسازی حریم مذکور، به توسعه مسیر و تبدیل آن به بزرگراه می‌انجامد.

فرماندار خمام با بیان اینکه بیشتر ادارات کل استانی با توجه به هزینه بالای اجاره‌بها توان اجاره ملک در خمام را برای استقرار اداره نداشته‌اند، عنوان کرد : لیستی متشکل‌از ۱۶ اداره در اختیار سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قرار گرفته که تا زمان تهیه زمین و احداث ساختمان برای ادارات، نسبت به جذب اعتبار اجاره ملک از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور اقدام گردد.
این‌مسوول با تاکید بر اینکه ادارات از ارکان مهم خدمات‌رسانی در شهرستان هستند، یادآور شد : اگرچه استقرار همه ادارات در زمان کوتاهی میسر نخواهد شد، اما تمام توان و تلاش خود را در این‌راستا به‌کار گرفته‌ایم.
نماینده عالی دولت در خمام همچنین از اقدام راهداری برای راه‌اندازی ساختمان خود در این‌شهرستان و جذب اعتباری جداگانه به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان و رایزنی با بهزیستی و بنیاد شهید برای استقرار در خمام خبر داده و افزود : بعد از معرفی سرپرست مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان، اقدامات لازم برای تهیه ساختمان استیجاری آن آغاز شده تا استقرار نیروها و ارائه خدمات شبکه بهداشت و درمان به‌صورت شهرستانی صورت بپذیرد.
وی همچنین به رایزنی‌های صورت‌گرفته با سرپرست بنیاد مسکن استان و اخذ مجوز استقرار بنیاد مسکن در خمام از تهران اشاره کرده و افزود : واحد اورژانس شماره ۲ شهرستان خمام به‌زودی در چاپارخانه مستقر خواهد شد.
به گفته‌ی وی، خرید ساختمان یا ساختمان‌سازی ادارات در راستای استقرار آنها در شهرستان خمام مستلزم جذب اعتبارات ملی است، که در همین‌راستا درحال هماهنگی و رایزنی با استاندار، معاونین وی و نمایندگان مجلس هستیم؛ و لازم می‌دانم از زحمات آنان و مدیران کل مرتبط تشکر نمایم.


موضوع : فرمانداری، مصاحبه‌ها
گزارش : جواد منادی
http://khna.ir/94433

دیدگاه شما چیست ؟!