خمام - خانه کنونی هنرمندان خمامی کجاست؟
ویژه
یادداشت شهروند /

خانه کنونی هنرمندان خمامی کجاست؟

اصلاً چه می‌توان نوشت که بعد از انتشار برخی‌از مسوولین ‌پشت چشم نازک نکرده و دوستان گله نکنند.

چهارشنبه، ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۹:۰۷ KHNA94051

یکی‌از شهروندان خمامی در یادداشت خود،‌ نوشت: در پی انتشار خبری کوتاه مبنی‌بر اختصاص قطعه‌ای برای هنرمندان در آرامستان خمام که با حضور مسوولین، گروهی‌از فعالان و هنرمندان تدارک دیده شد، بی‌درنگ عنوان طنزی در گوشه ذهنم شکل گرفت؛ فکر کردم «خب، گویا بعد از شهرستان‌شدن خمام -دور از جان، دور از جان- قبر هنرمندان هم کنده شد!». از آن‌جایی که من بیش‌تر طرفدار آدم‌زنده‌ها هستم، می‌خواستم مطلب طنزی هم در این‌باره بنویسم که خیلی زود از خیر آن گذشتم؛ آخر اصلاً چه می‌توان نوشت که بعد از انتشار برخی‌از مسوولین ‌پشت‌چشم نازک نکرده و دوستان گله نکنند.
رضا دادرس در ادامه یادداشت خود که در اختیار تحریریه خمام‌نیوز قرار گرفته، ذکر نموده: این‌گونه نوشته‌ها جرأت می‌خواهد که من کم دارم. از شوخی و طنز که بگذریم جای تشکر و قدردانی دارد از همه عزیزانی که به فکر خانه ابدی هنرمندان هستند، اما پرسش اینجاست: خانه کنونی هنرمندان خمامی کجاست؟ یا در آتی قرار است کجا باشد؟.
وی، ادامه داد: من به‌عنوان یک شهروند خمامی فکر می‌کردم بعد از شهرستان‌شدن، اداره ارشاد اسلامی داشته باشیم یا انجمن سینمای جوان شعبه‌ای در این‌شهرستان افتتاح ‌کند! خمام دو سالن اجرا و تمرین تئاتر دارد که یکی در اختیار کتابخانه و دیگری در اختیار اداره آموزش و پرورش است و هرکدام ضوابط مربوط به خودشان را دارند. مثلاً در اولی فعالیت نمایشی مجاز نیست، چون مکان مطالعه است و نیازمند سکوت؛ دومی هم مشمول محدودیت‌هایی است.
این‌هنرمند، خاطرنشان کرد: شهرستان خمام یکی‌از ارکان ادبیات، خاصه ادبیات زبان گیلکی است و از دیرباز کانون‌ها و انجمن‌های زیادی با وجود دغدغه‌های مذکور مشتاق فعالیت‌های هنری در آن بوده‌اند. در نظر گرفتن مکانی دائمی حتی غیر تملکی می‌تواند آغازگر رویش قلم‌هایی تازه باشد. بی‌شک در دیگر سویه‌های فرهنگی و هنری نیز چنین نیازمندی‌هایی وجود داشته و کماکان موجود است، که امیدوارم با همت و تلاش همه عزیزان رفع این‌نیازها به‌زودی تحقق پیدا کند.


موضوع : هنر و فرهنگ، یادداشت
http://khna.ir/94051

۱ دیدگاه

  • علی خمامی در مورخ 1400/07/14 - 14:57 می‌نویسد :

    به قول ترجیع‌بند یه شعر فکاهی قدیمی :
    گفتند که حرف تو حساب است
    افسوس که [!] است!


بازنشر یادداشت‌ها و انتشار جوابیه‌های دریافتی به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.