خمام - جلسه شورای اداری شهرستان خمام برگزار شد
گزارش تفصیلی /

جلسه شورای اداری شهرستان خمام برگزار شد

جلسه شورای اداری شهرستان خمام پیش‌ازظهر امروز با حضور نمایندگان مجلس، فرماندار، فرمانده سپاه، امام جمعه، بخشداران و دیگر مسوولان شهرستان در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی شهید بهشتی برگزار شد.

پنج شنبه، ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶ KHNA93149

محمدرضا احمدی امروز در جلسه شورای اداری شهرستان خمام با بیان اینکه مسوولان و نمایندگان درصورت کوتاهی یا خطا باید جوابگوی مردم بوده و از آنان عذرخواهی کنند، افزود : درخصوص پروژه محور خمام به خشکبیجار، جاده خواچکین به پیربازار، وضعیت کمربندی خمام، وضعیت لایروبی رودخانه‌های داخل شهر و خیلی‌از مسائل دیگر نتوانستیم؛ و کم‌کاری من نوعی به‌عنوان مسوول بوده است.
نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه به‌عنوان خدمتگزار مردم باید با آنان صادق بوده و تلاش مضاعف داشته باشیم، تصریح کرد : خمام باید در حد یک شهرستان دیده شده و ضروری‌است در بودجه سال ۱۴۰۱ اعتباری ویژه برای شهرستان خمام لحاظ گردد، تا مشکلات مذکور مرتفع شوند.
وی با اشاره بر بازدید اخیر خود از مراکز بهداشت خمام، یادآور شد : کاستی‌ها و مشکلات موجود قانع‌کننده نبوده و مسوولان استانی باید ضمن پای کار بودن، کمبودها را برطرف کنند.

سیدعلی آقازاده با بیان اینکه مسوولان و نمایندگان باید پاسخگوی مطالبات مردم باشند، عنوان کرد : تنها تغییر نام خمام از بخش به شهرستان مشکلات را برطرف نخواهد کرد، بلکه مسائلی همچون اشتغال، معیشت، کشاورزی، صنعت، گردشگری و … در میان هستند که باید مدنظر قرار گیرند.
نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره بر اینکه در برخی‌از مسائل با انباشت مطالبات مواجه بوده و گاهاً نسبت به استانداردها در مقایسه با سایر استان‌ها و یا شهرستان‌های دیگر استان دچار عقب‌ماندگی هستیم، بر تاثیر مستقیم نیروی انسانی مناسب بر توسعه یک منطقه تاکید کرد.
به گفته‌ی وی، استقرار ادارات در شهرستان خمام باید با جدیت دنبال شده و درخصوص موضوعاتی همچون میدان و حریم کمربندی، مدیریت شهری، محیط زیست منطقه، آب آشامیدنی، شبکه بهداشت، مراکز درمانی و ضعف برق و تلفن پیگیری‌های لازم صورت بپذیرد.

جبار کوچکی‌نژاد با تاکید بر اینکه همه باید تلاش کنند تا این‌شهرستان به‌عنوان شهرستان نمونه کشوری تبدیل شود، بر ضرورت رعایت اخلاق، رفتار و پاسخ مطلوب به مردم، ضمن خدمات‌دهی مناسب تاکید کرده و گفت : خوشبختامه الحاق مجدد تعدادی‌از روستاهای دو شهرستان رشت و خمام به منطقه آزاد در دستور کار قرار گرفته؛ که این‌روستاها در این‌مدت نه از بخش و نه از منطقه آزاد خدماتی دریافت نکرده و منجر به نگرانی مردم شده بود.
نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیگیری مدیران کل در بحث استقرار ادارات در شهرستان خمام کند بوده، عنوان کرد : مقرر شده تا فرماندار ۳ الی ۴ مدیرکل را طی پانزده روزی‌که در گیلان حضور داریم دعوت نموده و بحث زیرساخت‌های شهرستان و استقرار ادارات با فرصتی یک‌ماهه به اداراتی همچون راه و شهرسازی و بنیاد مسکن مورد پیگیری قرار گیرد.
وی با اشاره بر اینکه ادارات کل باید از یک‌سری از هزینه‌های اضافه خود کاسته و موضوع استقرار دستگاه‌ها در شهرستان خمام شتاب گیرد، اذعان داشت : ممکن‌است استقرار برخی‌از ادارات زمان بیشتری بطلبد، اما ما نمایندگان مجلس وظیفه داریم که در کنار فرماندار بایستیم و در نهایت صورتجلسات مربوطه را مورد پیگیری قرار دهیم.
به گفته‌ی کوچکی‌نژاد، فرمانداری رشت و ادارات آن‌شهرستان دیگر پاسخگوی مردم شهرستان خمام نبوده و ادارات برای استقرار باید ملک اجاره نموده یا حتی چادر بزنند،‌ اما به مردم این‌شهرستان خدمات‌رسانی کنند!
این‌نماینده مجلس همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به تبدیل روستای بالامحله چوکام به شهر، آغاز خدمات‌دهی شهری با استقرار شهرداری و تبدیل شورای روستا به شورای شهر چوکام در آینده نزدیک اشاره نموده و افزود : جاده خواچکین تا ضیابر یک فرصت برای دو شهر پیربازار و چوکام با هدف متمرکز نمودن منابع کشوری بوده و باید طوری طراحی شود که ترافیک شهر آینده چوکام کمتر شود.
وی همچنین بر لزوم پیگیری جدی در راستای رفع مشکلات کمربندی و احداث ایستگاه‌های آبرسانی در روستاها پیرو پروژه خط لوله خمام به خشکبیجار تاکید کرده و یادآور شد : گاهی فراموش می‌شود که خمام شهرستان شده و این‌قول را می‌دهیم که در سال ۱۴۰۱ اعتبار مناسبی برای شهرستان خمام درنظر گرفته شود.
کوچکی‌نژاد با تاکید بر اینکه احداث بیمارستان امری زمان‌بر خواهد بود، خاطرنشان کرد : اخیراً در جلسه با وزیر بهداشت درخواست احداث کلینیک درمانی ویژه برای این‌شهرستان مطرح شد، که تامین اجتماعی و شبکه بهداشت هر یک به‌صورت مجزا موظف هستند این‌موضوع را در دستور کار قرار دهند.

فرماندار با اشاره به افزایش‌یافتن اعتبار شهرستان خمام از ۱۲ به بیش‌از ۱۵ میلیارد تومان طی پیگیری در کمیته برنامه‌ریزی، گفت : ۵۰۰ میلیون اعتبار ویژه استانداری برای پل میان‌محله شیجان و الباقی اعتبار مرحله دوم برای مدارسی‌که نیاز به دیوارکشی داشتند یا برخی‌از اداراتی‌که با کمبود اعتبار مواجه بودند، قرار گرفت.
عبدالوحید احمدی، افزود : ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبار مذکور به‌دلیل آنکه اعتبار کمی برای حوزه شهری در نظر گرفته شده بود، در اختیار شورای شهر و شهرداری قرار گرفت.
وی همچنین بر لزوم تلاش بیشتر ادارات برای تکمیل برخی‌از پروژه‌های نیمه‌کاره از سال گذشته تاکید کرد.

به گزارش خمام‌نیوز، جلسه شورای اداری شهرستان خمام پیش‌ازظهر امروز با حضور نمایندگان مجلس، فرماندار، فرمانده سپاه، امام جمعه، بخشداران و دیگر مسوولان شهرستان در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی شهید بهشتی برگزار شد.


موضوع : فرمانداری، مجلس
http://khna.ir/93149

۱ دیدگاه

  • ناشناس در مورخ 1400/06/26 - 11:54 می‌نویسد :

    از کوچکی نژاد واقازاده برای اجرای کمربندی ممنون با این کار جوانان شغل ایجاد میشه