خمام - سرعت پایین اینترنت، یکی‌از نقاط ضعف آموزش مجازی است
یادداشت دانشجویی /

سرعت پایین اینترنت، یکی‌از نقاط ضعف آموزش مجازی است

به‌دلیل عدم زیرساخت‌های مناسب در ایران این‌شیوه از آموزش با مشکلات فراوانی روبرو شده که با توجه به شروع کار دولت جدید انتظار می‌رود اولویت‌های کشور در وهله نخست مورد بررسی کابینه وزرا قرار بگیرد.

چهارشنبه، ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۸:۰۶ KHNA93041

یکی‌از دانشجویان خمامی در یادداشت خود با بیان اینکه حدود دو سال است که از شیوع ویروس کرونا می‌گذرد و آموزش در کشورمان به‌صورت مجازی و غیرحضوری شده، نوشت : قبول داریم که این‌آموزش دارای جلوه‌های مثبتی است، اما به‌دلیل عدم زیرساخت‌های مناسب در ایران این‌شیوه از آموزش با مشکلات فراوانی روبرو شده که با توجه به شروع کار دولت جدید انتظار می‌رود اولویت‌های کشور در وهله نخست مورد بررسی کابینه وزرا قرار بگیرد.
به گزارش خمام‌نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، حسام پورفلاح افزود : یکی‌از مهمترین نقاط ضعف آموزش مجازی در کشور ما سرعت پایین اینترنت است. سرعت پایین اینترنت که مخصوصاً در روستاها بیداد می‌کند سبب‌شده که خیلی‌از دانشجویان در آموزش‌های آنلاین، در بارگیری فایل‌ها و آموزش‌های ویدئویی و در پاسخ به آزمون‌ها و امتحانات دچار مشکل شوند و از همه مهمتر قطعی‌های مکرر برق این‌مشکلات را چندین برابر نموده؛ که وزیر نیرو برای رفع مشکلات برق باید چاره‌ای بیاندیشید. این عواملی‌که نام برده شد باعث شده که فرد دانشجو انگیزه و امید خود را نسبت به این‌شیوه از آموزش و حتی یادگیری از دست دهد، البته این گفته‌ها برای دانش آموزان آموزش و پرورش هم صدق می‌کند.

وی در ادامه یادداشت خود با بیان اینکه پیش زمینه‌ای از آموزش مجازی و کاستی‌هایش را مطرح کرده، اما هدف اصلی‌اش از بیان این‌مبحث این است که راه‌حل مناسبی برای مشکلات بیان‌شده اتخاذ گردد، نوشت: مهم‌ترین مساله‌ای که این‌روزها دنبال می‌شود مساله واکسیناسیون است که انتظار می‌رود بودجه‌ها در این مسیر قرار گرفته و شرایط به سمت آموزش حضوری به حرکت درآید، انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر دوز اول و دوم واکسن به دانشجویان و دانش‌آموزان تزریق شود، انتظار می‌رود شرایط بهداشتی کامل در دانشگاه‌ها و مدارس ایجاد شود تا خانواده‌ها با اطمینان خاطر و خیالی آسوده فرزندان خود را راهی نمایند. البته که وزیر بهداشت نقش مهمی در این‌زمینه دارد و لازم است توجه ویژه‌ای نسبت به این‌امر داشته باشد.
از طرف دیگر با توجه به پیشرفت‌های علمی و تکنولوژی در عصر امروز، انتظار می‌رود که زیرساخت‌های مناسب برای شکل‌گیری اینترنت پرسرعت مخصوصاً در روستاها و مناطق دور افتاده فراهم شود که در آینده بتوانیم هم به‌صورت حضوری و هم مجازی مثل یک کشور توسعه یافته تحصیل را ادامه دهیم؛ که در تحقق این‌امر وزیر علوم و روسای دانشگاه‌ها نقش کلیدی را دارا می‌باشند.
پورفلاح، ادامه داد : درست است که این زیر ساخت‌ها نیازمند زمان طولانی‌مدت است، اما باید پله پله انجام شود و هیچ‌چیز اتفاقی به دست نمی‌آید!
در خاتمه کلام، مردم عزیز هم با جلوگیری از مسافرت‌های غیرضروری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند از عوامل مهم خنثی‌کردن ویروس کرونا شوند؛ البته که دولت هم با مدیریت و برنامه‌ریزی درست نقش و مسوولیت بسیار موثری در این‌زمینه دارد.


موضوع : یادداشت
منبع : دانشجو
http://khna.ir/93041

دیدگاه شما چیست ؟!

بازنشر یادداشت‌ها و انتشار جوابیه‌های دریافتی به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.