خمام - ۴ عضو شورا موافق شهردار غیربومی بوده، اما به‌شخصه به گزینه بومی رای داده‌ام
رییس شورا تکذیب کرد :

۴ عضو شورا موافق شهردار غیربومی بوده، اما به‌شخصه به گزینه بومی رای داده‌ام

جلیل غیاثی با تکذیب اظهارات سخنگوی شورا مبنی‌بر انتخاب ابوالحسن سیمایی با ۵ رای موافق، تصریح کرد : ۴ عضو شورا موافق انتخاب وی بوده، اما به‌شخصه به یک گزینه بومی رای داده‌ام.

دوشنبه، ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶ KHNA93009

رییس شورای اسلامی شهر خمام با بیان اینکه صورتجلسه رسمی شورا درخصوص انتخاب شهردار امروز به فرمانداری ارسال شده و باید منتظر تایید صورتجلسه از سوی هیات تطبیق مصوبات باشیم، عنوان کرد : بررسی صلاحیت ۳ گزینه بومی و ۴ گزینه غیربومی در دستور کار شورا قرار داشته است.
جلیل غیاثی در گفتگو با خمام‌نیوز با تکذیب اظهارات سخنگوی شورا مبنی‌بر انتخاب ابوالحسن سیمایی با ۵ رای موافق، تصریح کرد : ۴ عضو شورا موافق انتخاب وی بوده، اما به‌شخصه به یک گزینه بومی رای داده‌ام.
وی با بیان اینکه دستور جلسه مذکور نیز بررسی گزینه‌های پیشنهادی تصدی پست شهردار بوده، افزود : اگرچه رای‌گیری نهایی انتخاب شهردار در دستور کار نبوده، اما این‌مهم به‌منظور احترام به اصرار اعضا رقم خورده است.
این‌عضو شورا با تاکید بر اینکه تمایلی برای پرداختن به حواشی و تنش‌های احتمالی نداشته، اما سکوت اینجانب به‌عنوان موافقت بنده با شهردار غیربومی تلقی‌شده، ادامه داد : معتقد بودم باید بتوانیم از افراد تحصیل‌کرده، توانمند و متخصص بومی کادرسازی نموده تا در آینده بتوانیم از آنها پتانسیل‌های موجود در همین‌شهر برای تصدی پست‌های کلیدی در سطح استان و ملی بهره‌مند شویم؛ با این‌وجود با شخص شهردار منتخب غیربومی مشکلی نداشته و به احترام رای و نظر همکاران شورایی‌ام تا مادامی‌که منافع عمومی، قانونی و مشروع شهر خمام تامین شده و به خطر نیفتد، با تمام قدرت و توان در کنار شهردار و همکارانم به فعالیت خود ادامه خواهم داد.
غیاثی بر لزوم باور شفافیت و حتی مشخص‌بودن آرای اعضای شورا تاکید نموده و یادآور شد : درب جلسات شورای شهر به روی خبرنگاران باز بوده، مگر آنکه دوسوم اعضا با علنی‌بودن آن مخالف باشند؛ که این‌مساله علی‌رغم آنکه حضور خبرنگاران در دعوتنامه جلسه قید شده بود، به‌دلیل مخالفت برخی‌از اعضا مغفول ماند.
وی در پایان از مردم برای عدم تحقق وعده بومی‌گزینی عذرخواهی کرد.


موضوع : شهرداری، شورای شهر
http://khna.ir/93009

دیدگاه شما چیست ؟!