خمام - باید فضای کتابخوانی شهرستان خمام توسعه یابد
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان :

باید فضای کتابخوانی شهرستان خمام توسعه یابد

کرمی بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت خیرین در امر کتاب و کتابخوانی به‌ویژه در شهرستان خمام تاکید کرد.

دوشنبه، ۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵ KHNA91948

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با اشاره به دغدغه مسوولان و مدیران این‌شهرستان در حوزه کتابخوانی، گفت : شهرداری خمام از معدود شهرداری‌های استان در پرداخت نیم‌درصد شهرداری‌ها و سایر مصوبات انجمن کتابخوانی استان است.
پریسا کرمی امروز در اولین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان خمام که با حضور فرماندار و بخشداران در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، افزود : باید فضای کتابخوانی شهرستان خمام که محدود به کتابخانه این‌شهرستان می‌شود توسعه یابد، که این‌مهم با تجهیز و گسترش کتابخانه محقق می‌شود.
وی با تاکید بر فراهم‌سازی فضایی مجزا و مستقل از فضای کتابخانه برای استقرار اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خمام، به شرایط کرونایی و تاثیر آن بر فعالیت‌های مختلف اشاره نموده و اظهار کرد : در این‌شرایط از اعضای کتابخانه‌های استان غافل نشده و با تشکیل ۷۵ پایگاه در فضای مجازی به ارائه خدمات و برگزاری فعالیت‌های مختلف پرداخته‌ایم.
کرمی به محدودیت فعالیت‌های حضوری کتابخانه‌ها با توجه به رنگ‎‌بندی کرونایی اشاره کرده و اذعان داشت : در این‌مدت محافل کتابخوانی، جلسات نقد و بررسی کتاب، نشست‌های کتابخوان و کارگاه‌های آموزشی در فضای اسکای‌روم با ظرفیت ۳۰۰ نفر برگزار شده است.
وی با بیان اینکه این پایگاه‌ها دارای ۵۷ هزار عضو فعال هستند، از تشکیل دو محفل ادبی کودک و بزرگسال خبر داد که علاوه بر فعالیت‌های روزانه در مناسبت‌های مختلف نیز به اجرای برنامه می‌پردازند.
این‌مسوول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کتابخانه چوکام که نیازمند بازسازی و تجهیز مطابق با کار کارشناسی است، بر بهره‌گیری از ظرفیت مساجد در اجرای طرح‌های کتابخوانی تاکید کرده و بیان داشت : می‌توان با اجرای طرح «پیشخوان کتاب» از این ظرفیت‌ها بهره برد.
کرمی در پایان بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت خیرین در امر کتاب و کتابخوانی به‌ویژه در شهرستان خمام تاکید کرد.


موضوع : کتابخانه
منبع : شبستان
http://khna.ir/91948

دیدگاه شما چیست ؟!