خمام - شورا باید گره مشکلات شهر را باز کند
هادی واحدی مطرح کرد :

شورا باید گره مشکلات شهر را باز کند

یکی‌از شهروندان خمامی در یادداشت خود به مشخصات یک شورای اثرگذار و مطلوب در اذهان عمومی اشاره کرده و نوشت : عضو شورا باید دارای روحیه کار جمعی و تشکیلاتی، مشاوره‌پذیر، با مسوولیت اجتماعی بالا و اطلاعات کافی باشد.

چهارشنبه، ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳ KHNA90988

یکی‌از شهروندان خمامی در یادداشت خود به مشخصات یک شورای اثرگذار و مطلوب در اذهان عمومی اشاره کرده و نوشت : عضو شورا باید دارای روحیه کار جمعی و تشکیلاتی، مشاوره‌پذیر، با مسوولیت اجتماعی بالا و اطلاعات کافی باشد.
هادی واحدی با بیان اینکه تعالی و اعتماد به نفس بالا یکی‌از ویژگی‌های مهم برای عضو شورا بوده و چنین فردی به راحتی می‌تواند به کار و تصمیم جمعی پایبند باشد، ادامه داد : این پایبندی تنها به پذیرش رای جمع که این از بدیهیات است نمی‌باشد، بلکه آنچه مهم است حفظ همگرایی و روحیه همکاری در کنار پایبندی به اصول و عقاید منطقی و شخص می‌باشد.
به گفته‌ی وی، شورای شهر دارای کمیسیون‌های مختلفی‌است که هرکدام به نحوی به امور شهر پرداخته و اعضای آن کمیسیون‌ها باید با استفاده از مشاوره‌های صاحب‌نظران و اهل فن انتخاب شوند. کمیسیون‌های شورا جای افرادی توانمند است که بتوانند به اعضا خوراک فکری و ایده‌های عملی مناسب داده و برای حل مشکلات شهر راهگشا باشند.
این‌شهروند با تاکید بر اینکه اعضای شورای شهر به مانند مدیران یک جامعه باید دارای مسوولیت اجتماعی بالا بوده و در واقع بتوانند الگوی سایر افراد و آحاد جامعه باشند، اذعان داشت : این بدان معناست که آنها باید با عملکرد مثبت و کارایی و اثربخشی بالا همین روحیه را به محیط تزریق نموده و ضمن عدم برتری منافع شخصی بر منافع شهر، در تصمیم‌گیری‌ها و انتخاب‌ها، حفظ استقلال و عزت نفس در شرایط بحرانی را مدنظر قرار دهند.
واحدی، نوشت : اینکه بگوییم «یک عضو شورای شهر حتماً باید دارای یک تخصص به مانند مهندسی عمران یا شهرسازی باشد» عبارت صحیحی نبوده و در شورا تلفیقی‌از تجارب و تخصص‌ها لازم است.
به گفته‌ی وی، شخصی که می‌خواهد عضو شورای شهر شود باید در درجه اول به قوانین و وظایف امور اجرایی شهر احاطه کافی داشته و در مورد مشکلات متفاوتی که در شهرش وجود دارد بتواند در زمینه‌های مختلف با استفاده از مطالعه و تخصص خود و نظر مشاوران، صاحبنظر بوده و تصمیم صحیح اتخاذ نماید.
هادی واحدی با بیان اینکه مردم شهرستان خمام اینک بیشتر از هر زمانی نیازمند آرامش در شورا، مشاوره‌پذیری اعضا، مسوولیت‌پذیری از حیث اجتماعی و دارابودن اطلاعات کافی یکایک اعضا هستند، خاطرنشان کرد : شورا باید بتواند گره‌ای از مشکلات شهر باز کند.


موضوع : یادداشت
http://khna.ir/90988

دیدگاه شما چیست ؟!

رپرتاژ به شکلی از آگهی گفته می‌شود که در قالب گزارش یا خبر ارائه شود. آنچه مخاطبان رسانه‌ای می‌بینند، می‌شنوند و می‌خوانند، در واقع تلاشی برای تقویت جنبه‌های ذهنی یک محصول، خدمات یا اشخاص در ذهن آنها است.
بازنشر یادداشت‌ها و انتشار جوابیه‌های دریافتی به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.