خمام - حقوق شهروندی بر پایه حقوق جمعی است
فاطمه رهبری مطرح کرد :

حقوق شهروندی بر پایه حقوق جمعی است

به گفته‌ی وی، حقوق شهروندی یعنی برخوداری از تمام حقی که یک شهروند، از جمله حق بهداشت، حق رفاه شهری، حق آموزش برابر و … باید داشته باشد.

سه شنبه، ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳ KHNA90961

یکی‌از شهروندان خمامی در یادداشت خود با بیان اینکه شورای شهر نزدیک‌ترین بخش مدیریتی با شهروندان بوده و نقشی دو سویه میان شهروندان و مدیریت شهری ایفا می‌کند، نوشت : حضور فعال شورای شهر کمک شایانی به آبادانی و توسعه شهری نموده و در هدفمندی و اجرای قوانین شهری کاملاً اثرگذار خواهد بود.
فاطمه رهبری با بیان اینکه مهمترین وظایف شورا حفظ منزلت، کرامت و گسترش حقوق شهروندی به جهت برقراری توسعه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، امنیت مالی، جانی و شغلی می‌باشد، اذعان داشت : حقوق شهروندی بر پایه حقوق فردی نیست، بلکه بر پایه حقوق جمعی‌است که در قانون پیش‌بینی شده و مدیران شهری با ایجاد بستر لازم برای نهادینه‌شدن حقوق شهروندی به مشارکت فعال شهروندان دست می‌یابند، که خود به‌عنوان یکی‌از مولفه‌های موثر در حقوق شهروندی با افزایش اعتماد بنیادی شهروندان، مبنای اصلی حق بر شهر در بین شهروندان می‌باشد.
در ادامه این‌یادداشت، آمده است : اگر به گوشه و کنار شهر خمام نگاهی داشته باشیم، می‌بینیم به حقوق شهروندی که بر اساس اصل قانون اساسی برای یک شهروند درنظر گرفته‌شده توجهی نشده، خصوصاً در رابطه با افراد کم‌برخوردار، معلولین، افراد کم‌توان جسمی و سالمندان کم‌توجهی شده واز این‌حق بی‌بهره بوده‌اند؛ یا اگر به معابر و خیابان‌های شهر خمام نظاره کنیم، مشاهده می‌کنیم که حتی درخصوص عبور و مرور این‌عزیزان توجه خاصی نشده و تردد در مسیر را برایشان آسان نکرده‌ایم.
به گفته‌ی رهبری، حقوق شهروندی یعنی برخوداری از تمام حقی که یک شهروند، از جمله حق بهداشت، حق رفاه شهری، حق آموزش برابر و … باید داشته باشد.


موضوع : یادداشت
http://khna.ir/90961

دیدگاه شما چیست ؟!

رپرتاژ به شکلی از آگهی گفته می‌شود که در قالب گزارش یا خبر ارائه شود. آنچه مخاطبان رسانه‌ای می‌بینند، می‌شنوند و می‌خوانند، در واقع تلاشی برای تقویت جنبه‌های ذهنی یک محصول، خدمات یا اشخاص در ذهن آنها است.
بازنشر یادداشت‌ها و انتشار جوابیه‌های دریافتی به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.