خمام - اجرای پروژه پیاده‌روسازی در دست اقدام است
رییس شورای روستای خواچکین :

اجرای پروژه پیاده‌روسازی در دست اقدام است

رییس شورای اسلامی روستای خواچکین از اجرای پروژه پیاده‌روسازی در این‌روستا از ماه آتی خبر داد.

یکشنبه، ۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۳ KHNA90597

رییس شورای اسلامی روستای خواچکین از اجرای پروژه پیاده‌روسازی در این‌روستا از ماه آتی خبر داد.
مهران نیکو در گفتگو با خمام‌نیوز با بیان اینکه پروژه مذکور از حدود ۵ سال گذشته به‌دست فراموشی سپرده شده بود، عنوان کرد : مصالح لازم درحال انتقال به روستا بوده و عملیات اجرایی پروژه با پیگیری‌های انجام‌شده و هماهنگی با بنیاد مسکن از ماه آینده آغاز می‌گردد.
وی با تاکید بر اینکه آسفالت حدود ۲ کیلومتر از کوچه‌ها درصورت تامین اعتبار در دستور کار قرار خواهد گرفت، تصریح کرد : با آسفالت این‌کوچه‌ها، روستای خواچکین فاقد کوچه خاکی می‌گردد.
به گفته‌ی نیکو، روکش آسفالت معابر اصلی به‌طول ۴ کیلومتر با حدود ۹۶۰ میلیون تومان اعتبار، آسفالت خیابان شهید احمدنیا به‌طول ۲,۵ کیلومتر از روبروی دهیاری خواچکین به کمربندی با حدود ۴۵۰ میلیون تومان اعتبار، ضمن تعریض حدود ۱ کیلومتر از عرض جاده با همکاری اهالی از ۴ به ۸ متر؛ آسفالت حدود ۳ کیلومتر از خیابان بهداشت و چندین کوچه دیگر با حدود ۱۶۰ میلیون تومان هزینه از جمله پروژه‌های زیرسازی و آسفالت روستای خواچکین بوده است.
این‌عضو شورا همچنین به انجام لایروبی ۶ کیلومتر از دو رودخانه زهکش واقع‌در محدوده شرقی و غربی روستا اشاره کرده و افزود : عدم لایروبی رودخانه‌ها مشکلاتی‌را برای کشاورزان در فصل کشاورزی ایجاد می‌نمود.
مهران نیکو با اشاره بر اینکه پیمانکار به‌مدت ۹ روز به لایروبی مبادرت ورزیده و روزانه مطابق قرارداد ۳ میلیون تومان دستمزد دریافت نموده، یادآور شد : یکی‌از دو زهکش مذکور آب مورد نیاز برای مزارع کشاورزی ۴ روستای محدوده چوکام را در زمان آبیاری تامین می‌کرد، اما از نظر تامین هزینه‌ها متاسفانه همکاری خاصی از سوی آب منطقه‌ای صورت نپذیرفت.
وی همچنین با اشاره به تداوم‌نیافتن برگزاری مسابقات ورزشی و همایش پیاده‌روی در خواچکین، اذعان داشت : متاسفانه در کمتر از ۲ سال اخیر این‌موضوع به‌دلیل شیوع ویروس کرونا مغفول مانده، که امید می‌رود پس‌از عادی‌شدن شرایط مجدداً در دستور کار دهیاری و شورای اسلامی قرار گیرد.
به گفته‌ی نیکو، روستای خواچکین تنها روستای خمام بوده که اعضای شورای آن عیدی، پاداش آخر سال و کمک‌هزینه سفر به مشهد مقدس که برای اعضای شوراها درنظر گرفته می‌شود را دریافت ننموده‌اند.


موضوع : شورای روستا، وعده
گزارش : جواد منادی
http://khna.ir/90597

دیدگاه شما چیست ؟!

آغاز عملیات پیاده‌روسازی در خواچکین
۱,۰۳۷ روز گذشت