خمام - مبارک ‌است، اما مراقب زمین‌های کشاورزی خود و تبدیل‌شدن خمام به حیاط خلوت سیاسیون باشید
یادداشت یک انزلیچی ؛

مبارک ‌است، اما مراقب زمین‌های کشاورزی خود و تبدیل‌شدن خمام به حیاط خلوت سیاسیون باشید

اسماعیل راد، نوشت : مردم عزیز خمام بیش‌از هر زمان دیگر باید مراقب زمین‌های کشاورزی خود باشند (البته اگر زمین کشاورزی خریداری نشده‌ای از سوی اهالی رانت و قدرت در این‌منطقه باقی مانده باشد).

چهارشنبه، ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸ KHNA87691

یکی‌از شهروندان انزلی در یادداشت خود پیرو موضوع شهرستان‌شدن خمام، نوشت : خمام روزگاری نه‌چندان دور بخشی‌از خاک انزلی به حساب می‌آمد که به لطف ناکارآمدی مسوولان وقت و به بهانه اینکه فاصله این‌منطقه به مرکز استان نسبت به انزلی نزدیک‌تر است کنترل این‌بخش به شهرستان رشت واگذار گردید، قرار بود حاصل این‌پیوند برای مردم خمام پیشرفت و آبادانی بیشتر باشد، اما طی سال‌های اخیر اتفاق چندان مطلوبی در این‌منطقه رخ نداده است.
اسماعیل راد در این‌یادداشت که در انزلی‌پرس منتشر شده، آورده است : به خواست مردم خمام و پیگیری امامان جمعه و بخشداران ادوار مختلف و اعضای شورای شهر سرانجام خمام به شهرستان تبدیل شد و در آینده این‌شهرستان می‌تواند یک نماینده مستقل از رشت در مجلس شورای اسلامی داشته و این اتفاق می‌تواند سبب پیشرفت و شکوفایی این‌منطقه شود، به شرط آنکه مردم خمام با هوشیاری فراوان اجازه ندهند این‌شهرستان تبدیل به حیاط خلوت برای سیاسیونی شود که این‌روزها در عرصه ملی فعالیت دارند و برای دوران بازنشستگی خود و امپراطوری آقازاده‌هایشان به دنبال پایگاهی جدید هستند.
مردم عزیز خمام بیش‌از هر زمان دیگر باید مراقب زمین‌های کشاورزی خود باشند (البته اگر زمین کشاورزی خریداری نشده‌ای از سوی اهالی رانت و قدرت در این‌منطقه باقی مانده باشد). نزدیکی خمام به منطقه آزاد انزلی می‌تواند زمینه ساز شکوفایی این‌شهرستان در سال‌های آینده بوده و این‌نکته نیز باید مورد توجه مردم خمام قرار گیرد که از سال‌های گذشته عده‌ای با این پیشفرض که خمام به شهرستانی مستقل از رشت تبدیل خواهد شد اقدام به خریداری املاک و زمین‌های کشاورزی در این‌منطقه کرده‌اند، که خود این داستان می‌تواند در آینده‌ای نه‌چندان دور مفسده‌های فراوانی به وجود آورده و باعث گران‌شدن زندگی مردم بومی این‌شهرستان شود، همان اتفاقی که پس‌از شکل‌گیری منطقه آزاد انزلی برای مردم شهرستان انزلی به وجود آمد و سرمایه‌ی سرمایه‌داران افزون و فشار اقتصادی فراوانی به خصوص در حوزه مسکن به مردم شهرستان انزلی وارد آمد.
در بخش دیگری از این‌یادداشت، ذکر شده : نکته مهمی که باید مسوولان بومی شهرستان بندرانزلی مورد توجه قرار دهند این است که در پس این اتفاق اهدافی پنهان است که برخی از سیاسیون گیلان به دنبال آن هستند. وجب به وجب خاک انزلی خط قرمز مردم این شهرستان است، مبادا در پس این فعل و انفعالات همچون گذشته که خمام و زیباکنار و بخش‌هایی از روستای جفرود را از خاک انزلی جدا کردند، این‌بار هم برخی‌از چهره‌های سیاسی گیلان سودای دست درازی به اراضی شهرستان انزلی را در سر داشته باشند.
این وظیفه مسوولان شهرستان انزلی است که علاوه بر تعامل سازنده با مسوولان شهرستان جدید خمام که مردم این‌منطقه پیوند ناگسستنی با مردم شهرستان انزلی دارند، بر سر منافع مردم شهرستان انزلی به خصوص منطقه آزاد انزلی که برای شکل‌گیری آن سال‌ها فرصت‌های سرمایه گذاری فراوانی از شهرستان انزلی ربوده شد، ذره‌ای مسامحه نداشته باشند.
در پایان این اتفاق مبارک را به مردم عزیز شهرستان خمام تبریک عرض نموده و امیدواریم این شهرستان در کنار انزلی رشد و شکوفایی مناسبی را تجربه نماید.


موضوع : یادداشت
منبع : انزلی پرس
تصویر : مهر
http://khna.ir/87691

۱ دیدگاه

  • مازیار زارع در مورخ 1399/08/18 - 22:11 می‌نویسد :

    ابای تو برو تخمه ت تو ورزشگاه بشکن ….شما دو دستی شهرت بچسب که جولانگاه [!] شده …..


بازنشر یادداشت‌ها و انتشار جوابیه‌های دریافتی به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.