خمام - کرونا ما را از مقوله پرورش دانش‌آموزان غافل نکند
فرماندار رشت تاکید کرد :

کرونا ما را از مقوله پرورش دانش‌آموزان غافل نکند

فرماندار رشت با بیان اینکه مبحث آموزش دانش‌آموزان با استفاده از آموزش اینترنتی و غیرحضوری علی‌رغم مشکلات ناشی از شیوع کرونا تداوم دارد، هشدار داد : در کنار پرداختن به مقوله آموزش، نباید از مقوله پرورش دانش‌آموزان در شرایط کرونایی غافل شویم.

سه شنبه، ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷ KHNA87490

فرماندار رشت با بیان اینکه مبحث آموزش دانش‌آموزان با استفاده از آموزش اینترنتی و غیرحضوری علی‌رغم مشکلات ناشی از شیوع کرونا تداوم دارد، هشدار داد : در کنار پرداختن به مقوله آموزش، نباید از مقوله پرورش دانش‌آموزان در شرایط کرونایی غافل شویم.
علی فتح‌اللهی صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش بخش خمام که با حضور نمایندگان شهرستان رشت در مجلس برگزار شد با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا باعث ایجاد اختلال در بسیاری‌از فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی در کل دنیا شد، اظهار داشت : سال جدید تحصیلی و مقوله بازگشایی مدارس نیز از این‌امر بی‌نصیب نماند و امسال شاهد یکی‌از نادرترین اتفاق‌ها در امر آغاز سال تحصیلی برای دانش‌آموزان و دانشجویان بوده‌ایم.
فرماندار با اشاره به اینکه سلامت افراد جامعه در معرض مستقیم آسیب‌های این‌ویروس منحوس قرار گرفته، تصریح کرد : در شرایط کنونی اگر بخواهیم صرفاً تامین سلامت جامعه را مدنظر قرار دهیم، باید فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی را متوقف نموده و چنانچه انجام این فعالیت‌ها را در اولویت قرار دهیم، ممکن است مقوله سلامت مغفول واقع شود.
فتح‌اللهی با بیان اینکه کرونا در کنار مشقات و سختی‌ها، فرصت‌هایی را نیز برای ما به وجود آورده است، گفت : استفاده بهینه از فضای مجازی جهت برگزاری نشست‌ها و استفاده از این‌فضا در جهت آموزش غیرحضوری، از جمله این فرصت‌هاست که با برنامه‌ریزی صحیح می‌تواند این تهدید را به فرصتی جهت ایجاد تحول در امر آموزش تبدیل نماید.
وی همه دستگاه‌ها و نهادها را در قبال مقوله آموزش و پرورش در جامعه مسوول دانست و افزود : خوشبختانه با وجود بیماری کرونا، مبحث آموزش دانش‌آموزان با تلاش شبانه‌روزی معلمین از طریق آموزش اینترنتی استمرار دارد، اما باید دقت کنیم که خدای ناکرده از مقوله پرورش دانش‌آموزان نیز غافل نشویم.
وی با تاکید بر اینکه هزینه در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری است و تنها در صورت توجه جدی به پرورش نسلی پویا برای آینده می‌توانیم به توسعه کشور امیدوار باشیم، ادامه داد : از این رو باید تمامی دستگاه‌ها و افراد جامعه از تمامی امکانات خویش در راه پرورش انسان‌هایی شایسته و مدیران آینده این‌کشور و یاری‌رساندن به آموزش و پرورش بهره بگیرند.
این‌مسوول با اشاره به وجود برخی مشکلات اینترنتی جهت دسترسی دانش‌آموزان و معلمین به سامانه آموزشی شاد، خاطرنشان کرد : لیست مدارس دارای مشکل به اداره مخابرات اعلام گردیده تا در اسرع وقت نسبت به رفع آن مشکلات اقدام شود.


موضوع : آموزش و پرورش، فرمانداری، کرونا
منبع : فرمانداری
http://khna.ir/87490

دیدگاه شما چیست ؟!