خمام - مدارس ۱۵ شهریور به‌صورت مجازی بازگشایی می‌شوند / حق بازگشایی در وضعیت قرمز وجود ندارد
ویژه
رییس آموزش و پرورش خمام :

مدارس ۱۵ شهریور به‌صورت مجازی بازگشایی می‌شوند / حق بازگشایی در وضعیت قرمز وجود ندارد

فاطمه میرزانژاد، گفت : مدارس در شرایط قرمز طبق اعلام وزارتخانه اجازه بازگشایی نداشته و آموزش به‌صورت کامل از طریق فضای مجازی دنبال می‌شود.

سه شنبه، ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶ KHNA86896

رییس اداره آموزش و پرورش خمام با اشاره به وضعیت قرمز استان گیلان به‌لحاظ وضعیت مبتلایان به کرونا، از ۳ سناریوی پیش‌بینی‌شده برای بازگشایی مدارس در شیوه‌نامه وزارتخانه خبر داده و عنوان کرد : مدارس درصورت تغییر وضعیت شهرستان رشت به سفید به‌صورت عادی بازگشایی خواهند شد، اما درصورتی‌که وضعیت زرد باشد این‌امر به‌صورت زوج و فرد صورت می‌پذیرد، یعنی برخی‌از دانش‌آموزان مدارس پرجمعیت در روزهای زوج و برخی‌دیگر در روزهای فرد در مدرسه حاضر می‌گردند ؛ ضمن‌آنکه دانش‌آموزانی که در خانه حضور دارند از طریق سامانه شاد از آموزش‌ها بهره‌مند می‌شوند.
فاطمه میرزانژاد در گفتگو با خمام‌نیوز با تاکید بر اینکه مدارس در شرایط قرمز طبق اعلام وزارتخانه اجازه بازگشایی نداشته و آموزش به‌صورت کامل از طریق فضای مجازی دنبال می‌شود، تصریح کرد : حدود ۹۰ درصد از دانش‌آموزان و ۱۰۰ درصد از معلمان، مدیران و معاونین عضو سامانه شاد بوده و افرادی‌که از گوشی‌های هوشمند برخوردار نباشند می‌توانند از آموزش‌های تلویزیونی صدا و سیما در ۴ شبکه بهره گیرند ؛ علاوه‌بر آنکه سامانه‌ای برای آموزش از طریق تلفن‌های ثابت در استان گیلان رونمایی خواهد شد، که شماره آن به‌زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.
وی با بیان اینکه مدارس از ۱۵ شهریورماه به‌صورت غیرحضوری بازگشایی خواهند شد و دانش‌آموزان تا اطلاع‌ثانونی نباید در مدارس حضور یابند، افزود : در شهریورماه به مرور درس‌های سال گذشته پرداخته می‌شود، که عوامل اجرایی پانزدهم در مدارس حضور یافته و دانش‌آموزان باید ضمن پوشیدن لباس رسمی و اتصال به شبکه شاد، از خانه آیین بازگشایی را همراهی کنند.
رییس آموزش و پرورش خمام با تاکید بر اینکه مدارس غیرانتفاعی از این شیوه‌نامه مستثنی نیستند، یادآور شد : حضور فیزیکی دانش‌آموزان در مدارس دولتی و غیردولتی برای بازگشایی مدارس منع قانونی دارد.
به گفته‌ی وی، یک ایستگاه سلامت در مدارس شهری و روستایی برای شرایط سفید و زرد با همکاری شهرداری، بخشداری، دهیاری‌ها و مراکز بهداشت درنظر گرفته خواهد شد تا به ضدعفونی دانش‌آموزان هنگام ورود به محیط مدرسه بپردازند ؛ ضمن آنکه مدارس هر روز پس‌از تعطیلی ضدعفونی گردیده و رعایت فاصله‌گذاری و بهره‌گیری از ماسک ضروری می‌باشد.
فاطمه میرزانژاد با بیان اینکه توزیع کتب درسی در همه مقاطع انجام شده و از این‌نظر مشکلی وجود ندارد، از اولیای دانش‌آموزان خواست تا بر لزوم بهره‌گیری فرزندان خود از ماسک، همراه‌داشتن ضدعفونی‌کننده دست و رعایت نکات بهداشتی تاکید نمایند.


موضوع : دانش آموزان، کرونا
http://khna.ir/86896

دیدگاه شما چیست ؟!