خمام - ۴۵ درصد از آمار رهاسازی زنبور تریکوگراما در اراضی کشاورزی شهرستان رشت به بخش خمام تعلق دارد
رییس مرکز جهاد کشاورزی خمام :

۴۵ درصد از آمار رهاسازی زنبور تریکوگراما در اراضی کشاورزی شهرستان رشت به بخش خمام تعلق دارد

مهدی رجبی، گفت : زنبور تریکوگراما در حدود ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان رشت رهاسازی شده، که بخش خمام به‌تنهایی ۴۵ درصد از این اراضی را شامل می‌گردد.

چهارشنبه، ۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴ KHNA86117

مهدی رجبی ظهر امروز در جریان برگزاری رزمایش توسعه و ترویج مبارزه بیولوژیک زراعت برنج در روستای تیسیه هدف‌از برگزاری این‌رزمایش را ترویج کشاورزان برای کاهش استفاده از مصرف سموم شیمیایی و تولید محصول سالم با رویکرد پدافند غیرعامل عنوان کرد.
رییس مرکز جهاد کشاورزی خمام در گفتگو با خمام‌نیوز با بیان اینکه دولت طی بیش‌از ۱۵ سال اخیر برای زنبور تریکوگراما یارانه اختصاص داده، تصریح کرد : بیش‌از ۹۰ درصد از هزینه تمام‌شده خرید زنبور تریکوگراما شامل یارانه شده است.
وی با ابراز امیدواری از بهره‌گیری از تریکوگراما به‌منظور از بین بردن آفات شالیزاری با ترغیب و آگاهی‌بخشی به کشاورزان، افزود : این‌زنبور قادر است تخم پروانه ساقه‌خوار را به‌صورت بیولوژیکی از بین برده و بازدهی عملکرد آن بسیار بیشتر از سموم کشاورزی است.
رجبی با تاکید بر آنکه استفاده از این‌زنبور در تولید برنج ارگانیک و کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی موثر است، خاطرنشان کرد : تریکوگراما در حدود ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان رشت رهاسازی شده، که بخش خمام به‌تنهایی ۴۵ درصد از این اراضی را شامل می‌گردد.


دیدگاه شما چیست ؟!