خمام - سقف بالای سر یک سالمند، در گرو پرداخت هزینه‌های درمانی
ویژه
به‌دلیل ناتوانی در پرداخت بدهی ؛

سقف بالای سر یک سالمند، در گرو پرداخت هزینه‌های درمانی

سقف بالای سر یک زن و مرد سالمند به‌دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه‌های درمانی به پرداخت صورت‌حساب بیمارستان وابسته گردیده است.

پنج شنبه، ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۳ KHNA85945

سقف بالای سر یک زن و مرد سالمند به‌دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه‌های درمانی به پرداخت صورتحساب بیمارستان وابسته گردیده است.
به گزارش خمام‌نیوز، حدود ۳ ماه گذشته بود که مرد حدوداً ۷۷ ساله خمامی به‌دلیل سکته مغزی خفیف در یکی‌از بیمارستان‌های خصوصی بستری گردید و یک‌روز مانده به ترخیص او، زن ۶۷ ساله وی به‌دنبال تشدید مشکل ریوی ناشی‌از بیماری آسم در همان بیمارستان بستری شد.
اگرچه زن مذکور چندین‌نوبت در سال در بیمارستان بستری می‌شد و از بیمه تکمیلی برای هزینه‌های بیمارستان خصوصی -که دکتر وی در آن به درمانگری می‌پردازد- بهره می‌برد، اما این‌مرتبه با دفعات قبل متفاوت بود، چرا که ضمن همزمانی با شیوع ویروس کرونا در گیلان، برای اولین‌بار در بخش ICU بستری گردید.

این شرح حالی‌است که یکی‌از ۴ فرزند دختر این زن و مرد سالمند مطرح نموده و در گفتگو با خمام‌نیوز می‌افزاید : با توجه به آنکه زمان بستری‌شدن مادر طولانی‌شده بود و مستقل‌از دستگاه توانایی تنفس نداشت، برای اطلاع‌از هزینه‌ها چندین مرتبه به پذیرش و صندوق بیمارستان مراجعه نمودیم، که صورت‌هزینه را اعلام نمی‌کردند.
وی با بیان اینکه پس‌از حدود یکماه اعلام شد که می‌توانیم بیمار را به بخش عمومی منتقل نموده، اما هزینه ترخیص حدود ۷۰ میلیون تومان شده است، تصریح کرد : این‌درحالی‌است که همواره با بهره‌گیری از بیمه تکمیلی هزینه‌ای حدود ۲۰۰ الی ۴۰۰ هزار تومان در هر مرتبه پرداخت نموده‌ایم، اما در این‌نوبت حتی به بیمار و همراه وی اطلاعی‌از عبور هزینه‌ها از سقف پوشش بیمه تکمیلی داده نشد و برای ترخیص مادر با مشکل مواجه گشتیم.

به گفته‌ی دختر خانواده، النگوی طلای مادرمان را که بر روی تخت بیمارستان بستری بود از دستش خارج نمودیم و در نهایت با مقروض‌شدن به دوست و آشنا مبلغ ۱۵ میلیون تومان تهیه نموده و به صندوق بیمارستان تحویل داده، اما بیمارستان برای دریافت باقیمانده‌ی حساب ۵ روز مادر را -تا دریافت سفته بانکی- در بخش عمومی بستری نمودند، بدون آنکه پزشک بر بالین وی حاضر شود یا خدماتی -به‌جز ساکشن ریه به‌صورت روزانه توسط پرستار- دریافت نماید.

این‌زن با بیان اینکه پدرم مدتی‌قبل خانه ۲۴۵ متری خود در شهر خمام را به‌دلیل هزینه‌های درمانی زیر قیمت فروخت و با باقیمانده پول خانه‌ای ۹۰ متری در حومه شهر خریداری کرد، گفت : وی یک فرد بازنشسته با ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان حقوق بازنشستگی‌است که خود نیز به بیماری قلبی و ریوی دچار است، که با وجود نزدیک‌شدن زمان عروسی خواهرم نه‌تنها در تامین جهیزیه با مشکل مواجه است، بلکه با توجه به سررسید مهلت ۳ ماهه هزینه بیمارستان قصد دارد خانه‌ی فعلی را هم بفروشد.
وی با تاکید بر اینکه برای فروش خانه فعلی تنها یک مشتری پا پیش نهاده که آن‌هم زیر قیمت می‌باشد و حتی با مبلغ باقیمانده پس‌از پرداخت بدهی‌ها نمی‌توان خانه‌ای رهن نمود، گفت : با وجود مراجعه به معاونت وزارت بهداشت، نمایندگان مجلس، فرمانداری و کمیته امداد موفق به دریافت مساعده مالی نشده و متاسفانه برایمان تنها تا پایان هفته آتی فرصت باقی‌مانده است.

به گزارش خمام‌نیوز، مرکز نیکوکاری مردم‌نهاد خمام‌یاران «به شماره ثبت ۷۴۲۸» در راستای حمایت از این‌خانواده خمامی آماده دریافت کمک‌های مادی از نیکوکاران و خیرین محترم از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۴۷۵۱۵ می‌باشد.


دیدگاه شما چیست ؟!