خمام - بیش‌از ۶۰۰ ماموریت در شش‌ماهه نخست امسال
ویژه
مسوول واحد اورژانس خمام :

بیش‌از ۶۰۰ ماموریت در شش‌ماهه نخست امسال

محمد آقایی با اشاره به انجام ۱۸ ماموریت در ۷۲ ساعت اخیر، افزود : ۴ مورد از حوادث روز گذشته از ساعت ۱ الی ۵ بامداد بوده است.

جمعه، ۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱:۰۷ KHNA82319

مسوول واحد اورژانس خمام از تعداد بیش‌از ۶۰۰ ماموریت این‌واحد در شش‌ماهه نخست امسال خبر داده و عنوان کرد : به‌صورت میانگین ۳ الی ۴ ماموریت در شبانه‌روز صورت پذیرفته است.
محمد آقایی عصر پنجشنبه در گفتگو با خمام‌نیوز با اشاره به انجام ۱۸ ماموریت در ۷۲ ساعت اخیر، افزود : ۴ مورد از حوادث روز گذشته از ساعت ۱ الی ۵ بامداد بوده است.
وی میانگین زمانی اورژانس خمام در رسیدن بر بالین بیمار در ماموریت‌های شهری را ۵ الی ۸ دقیقه و رسیدن بر بالین بیمار در ماموریت‌های خارج‌از شهر را با توجه به مسافت و ترافیک راه ۹ الی ۱۳ دقیقه دانسته و ادامه داد : محور چوکام به پیربازار، خمام به خشکبیجار و خروجی کمربندی به سمت بندرانزلی به‌عنوان ۳ محور حادثه‌خیز این‌بخش به شمار رفته که آمار بیشترین تصادفات جاده‌ای را به خود اختصاص داده‌اند ؛ ضمن آنکه بیشترین آمار ماموریت‌های تصادف و بیماری متعلق به دهستان چوکام می‌باشد.
این‌مسوول با بیان اینکه نبود نور کافی، وضعیت نامطلوب مسیر، بی‌احتیاطی و عدم آشنایی رانندگان از جمله علل تصادف در محورهای مذکور است، اذعان داشت : خوشبختانه با اقداماتی که برای بهبود وضعیت جاده کته‌سر صورت پذیرفته، از تعداد حوادث این‌محدوده در ماه‌های اخیر کاسته شده است.
آقایی همچنین به محدوده جغرافیایی بخش خمام متشکل‌از ۱ شهر و ۴۴ روستا و بیش‌از ۵۴ هزار نفر جمعیت اشاره کرده و یادآور شد : درحال حاضر اورژانس خمام با یک کد فعال و ۶ تکنسین در ۳ شیفت کاری به خدمت‌رسانی پرداخته و با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته این امیدواری وجود دارد تا با بهره‌برداری از ساختمان جدید واحد اورژانس خمام، افزایش نیرو و فعالسازی دومین کد ماموریتی برای اورژانس صورت بپذیرد.
به گفته‌ی وی، ساختمان جدید طبق اعلام دکتر پیمان اسدی «مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی گیلان» در زمین اهدایی از سوی مجموعه شهرداری و شورای شهر در لیست پروژه‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته، اگرچه حمایت مسوولین و خیرین می‌تواند به پیشرفت آن سرعت ببخشد.


موضوع : اورژانس
http://khna.ir/82319

دیدگاه شما چیست ؟!