خمام - مشکاپشت ؛ روستای فراموش‌شده …
در گفتگو با اهالی /

مشکاپشت ؛ روستای فراموش‌شده …

شاید برشمردن کاستی‌ها و کمبودهای روستای مشکاپشت ساده‌تر از برشمردن داشته‌های اندکشان باشد …

چهارشنبه، ۵ تیر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۴ KHNA80506

بنابر درخواست تعدادی از اهالی روستای مشکاپشت برای تهیه‌ی گزارشی از مشکلات در این‌روستا حضور یافتیم.
در نگاه اول نکته‌ای که حائز اهمیت بود، عدم وجود نام و نشانی از مشکاپشت در ورودی آن از مسیر کلاچاه دوم بود. وارد روستا شدیم، برای مسیریابی با یکی‌از اهالی تماس گرفته و با این‌نشانی که «مخزن آب را پیدا کنید تا خودم را به شما برسانم» مواجه شدیم ؛ چرا که کوچه‌ها و مسیرها فاقد تابلو بوده و نام و نشانی نداشتند.

به گزارش خمام‌نیوز، شاید برای برشمردن کاستی‌ها و کمبودهای روستای مذکور بهتر بود داشته‌های اندکشان را بشماریم، اما جاده‌ی ناهموار، نبود آسفالت، عدم شن‌ریزی جاده، خاموشی بخش اعظمی از مسیر، فاقد استفاده‌بودن مخزن آب، عدم برخورداری از آب آشامیدنی سالم، تعطیلی ۴ ماهه تنها نانوایی روستا، نبود سطل زباله، تعطیلی کسب و کارهای مختلف از جمله سوپرمارکت‌ها، عدم سرویس‌دهی مناسب تاکسی تلفنی‌ها به مردم مشکاپشت، تعطیلی مدرسه، نبود مرکز بهداشت، نبود پارک، زمین ورزشی مناسب و …، همه و همه به‌عنوان کاستی‌های روستایی به شمار می‌رود که در بخش خمام واقع شده و به دست فراموشی سپرده شده است ؛ تا جایی که برخی‌از اهالی آن به نقاط دیگر کوچ کرده و برخی‌دیگر تصمیم به‌آن گرفته‌اند.


موضوع : در روستا، دهیاری، ویدئو
http://khna.ir/80506

۱ دیدگاه

  • koohi در مورخ 1398/04/08 - 18:27 می‌نویسد :

    poola raft yaman, sooriyeh, Aragh, venezuela;;;az alam ol hoda beporsid. vaz keshvar khatarnak ast, hala berid bebinid Baloochestan o Kordestan o khorasan faghr chetor ast