خمام - طرح بسیج ملی فشار خون در خمام اجرا می‌شود
از ۱۸ خرداد لغایت ۱۵ تیرماه ؛

طرح بسیج ملی فشار خون در خمام اجرا می‌شود

مسوول مرکز جامع سلامت خمام ۲ از اجرای طرح بسیج ملی فشار خون در بخش خمام خبر داد.

پنج شنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳ KHNA80280

مسوول مرکز جامع سلامت خمام ۲ از اجرای طرح بسیج ملی فشار خون در بخش خمام خبر داد.
دکتر چیترا ستوده با بیان اینکه طرح مذکور از ۱۸ خرداد لغایت ۱۵ تیرماه سال جاری در سراسر استان گیلان برگزار می‌شود، عنوان کرد : ۴۰ میلیون نفر در قالب طرح بسیج ملی فشار خون مورد معاینه و فشارسنجی قرار خواهند گرفت، که افراد ۳۰ سال و بالاتر، زنان باردار و بیماران مبتلا به نارسایی کلیوی گروه هدف را تشکیل می‌دهند.
وی با تاکید بر اینکه هدف از اجرای این‌طرح شناسایی افراد مبتلا به فشار خون می‌باشد، تصریح کرد : ۶۰ درصد از مبتلایان به فشار خون طبق بررسی‌های وزارتخانه از بیماری خود مطلع نبوده‌اند، که لازم است با تشخیص به موقع جلوی عوارض آن همانند بیماری‌های قلبی، کلیوی، چشمی و سکته‎های مغزی و قلبی گرفته شود.
ستوده با ابزار امیدواری از سنجش فشار خون بیشتر از ۵۰ درصد از گروه هدف، اذعان داشت : بهورزان و مراقبین سلامت آماده‌ی خدمت‌رسانی به مراجعین بوده و واجدین شرایط می‌توانند به‌منظور دریافت خدمات رایگان سنجش فشار خون با همراه داشتن کارت ملی به مراکز جامع سلامت شهری و خانه‌های بهداشت روستایی مراجعه نمایند.
به گفته‌ی وی، تعداد ۱۶۱ هزار نفر از ۳۸۰ هزار مرگ و میر سال ۱۳۹۶ به‌دلیل بیماری‌های قلبی و عروقی، و ۹۷ هزار نفر به‌دلیل فشار خون بوده است.


موضوع : مراکز بهداشت
http://khna.ir/80280

دیدگاه شما چیست ؟!