خمام - اجرایی‌شدن اقتصاد مقاومتی مستلزم توجه به کشاورزی در روستاها است
مسوول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه قدس :

اجرایی‌شدن اقتصاد مقاومتی مستلزم توجه به کشاورزی در روستاها است

غلامرضا ملک‌علی‌پور، گفت : در گیلان ۴ محصول مهم وجود دارد که مهمترین آن برنج است و باید به آن‌ توجه شده و با انجام کارهای برنامه‌ریزی‌شده به خودکفایی برسیم، در غیر اینصورت در آینده کاشت برنج با مشکل مواجه خواهد شد.

پنج شنبه، ۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲ KHNA78897

مسوول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه قدس گیلان ظهر امروز در جلسه با کشاورزان بخش خمام که در کانون شهید حق‌شناس برگزار شد، با بیان اینکه خاک گیلان به لحاظ حاصل‌خیزی جزو استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد : گیلان دارای ظرفیت بسیار بالایی به لحاظ تولید محصولات کشاورزی است، که مهم‌ترین دلیل آن حاصل‌خیز و پر محصول بودن زمین در این‌استان می‌باشد.
وی با تاکید بر توجه ویژه مسوولین به تقسیم‌بندی تسریع اراضی، گفت : دهیاران باید در قراردادی که با پیمانکاران می‌بندند توجه ویژه‌ای به تسطیح اراضی که شامل خاک‌برداری و دپوی شن می‌شود داشته باشند.
غلامرضا ملک‌علی‌پور با اذعان بر اینکه برای پیشرفت کشاورزی در روستاها باید نگاه علمی به این حوزه شود، تصریح کرد : یک کشور اگر می‌خواهد در حوزه‌های مختلف ازجمله کشاورزی به پیشرفت و رشد برسد باید به‌صورت علمی آن‌را دنبال کرد، که برای انجام این کار ۴۴۰ مهندس جهاد کشاورزی گیلان موظف به انجام آن هستند.
این‌مسوول لازمه‌ی اجرایی‌شدن اقتصاد مقاومتی را توجه به کشاورزی در روستاها دانست و افزود : مقام معظم رهبری در سال ۸۹ فرمودند که جنگ آینده جنگ اقتصادی و راه موفقیت در این جنگ اجرایی شدن برنامه اقتصاد مقاومتی است، که اگر می‌خواهیم این کار انجام شود باید به روستاها توجه بیشتری گردد.
وی با بیان اینکه مشکل کشور متوجه نشدن مفهوم جنگ اقتصادی است، تصریح کرد : اگر مسوولین و کشاورزان در کشور و‌ جامعه مفهوم جنگ اقتصادی را درک کنند، با تمام توان و با همه امکانات خود به میدان آمده و اجازه نابودی نظام را نمی‌دهند.
مسوول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه قدس گیلان عدم توجه به تفکر جهادی را یکی از عوامل بی‌توجهی به علم در کشاورزی عنوان کرد و گفت : متاسفانه در جامعه و‌ کشور فرهنگ تفکر جهادی به‌طور کامل برای مردم بیان نشده و ‌اگر این کار انجام گیرد بسیاری از مشکلات کشور قال حل خواهد بود.
وی با اذعان به اینکه اگر می‌خواهیم در آینده برنج به سمت نابودی نرود باید به خودکفایی لازم برسیم، ادامه داد : در گیلان ۴ محصول مهم وجود دارد که مهمترین آن برنج است و باید به آن‌ توجه شده و با انجام کارهای برنامه‌ریزی‌شده به خودکفایی برسیم، در غیر اینصورت در آینده کاشت برنج با مشکل مواجه خواهد شد.
مسوول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه قدس گیلان گرانی برنج را برای فروشندگان مناسب ندانست و بیان کرد : اگر یک محصول گران شود مردم بعد از مدتی از خرید آن امتناع کرده و فروشندگان با مشکلات جدی مواجه می‌شوند.
ملک‌علی‌پور با بیان ‌اینکه اگر در حوزه غذا به خودکفایی نرسیم‌ با مشکلاتی همانند مشکلات طلا و ارز مواجه خواهیم بود، گفت : در سال ۹۳ به مهندسین گفته شد که سال ۹۶ جنگ طلا و ارز را در کشور شاهد خواهیم بود، که به‌آن توجهی نشد ؛ و حالا می‌گوییم اگر در صنعت غذا به خودکفایی نرسیم جنگ غذا را پیش روی خود خواهیم داشت.
وی یکی از عوامل موفقیت در جامعه را توجه به تغذیه صحیح دانست و افزود : مردم در صورت توجه به تغذیه خود و مصرف غذاهای سالم دچار بسیاری از بیماری‌ها نخواهند شد.
مسوول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه قدس گیلان با تاکید بر توجه کشاورزان به تهیه کود پتاس، اظهار کرد : اگر کشاورزان به تهیه کود اقدام کنند، هیچ کرمی نمی‌تواند برنج را از بین ببرد، زیرا ساقه‌ی برنج مقاوم خواهد شد.
ملک‌علی‌پور با اذعان به اینکه کشاورزان گیلانی دارای ظرفیت بسیار بالایی هستند، خاطرنشان کرد : کشاورزان بسیار خوبی در گیلان و مازندران حضور دارند، که در کشور نمونه بوده و باید از ظرفیت آنها استفاده شود.


موضوع : سپاه، کشاورزی
منبع : فارس
http://khna.ir/78897

دیدگاه شما چیست ؟!