خمام - پوررمضانعلی: شطرنجبازان خمامی در سیمولتانه سطح خوبی داشتند / شطرنج خمام از فضای مناسبی برخوردار نیست
ویژه
۳۸ پیروزی، ۱ تساوی و ۱ شکست ؛

پوررمضانعلی: شطرنجبازان خمامی در سیمولتانه سطح خوبی داشتند / شطرنج خمام از فضای مناسبی برخوردار نیست

رقابت شطرنج سیمولتانه امیررضا پوررمضانعلی «استادبزرگ شطرنج ایران» در مقابل ۴۰ شطرنجباز خمامی عصر امروز در سالن ورزشی امام حسین (ع) خاتمه یافت.

جمعه، ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱ KHNA78344

رقابت شطرنج سیمولتانه امیررضا پوررمضانعلی «استادبزرگ شطرنج ایران» در مقابل ۴۰ شطرنجباز خمامی عصر امروز در سالن ورزشی امام حسین (ع) خاتمه یافت.
در این مسابقات که با هدف گسترش شطرنج به مناسبت دهه مبارک فجر در رده‌های سنی مختلف پیگیری شد، پوررمضانعلی پس‌از گذشت چند ساعت موفق به پیروزی مقابل ۳۸ شطرنجباز و کسب ۱ نتیجه تساوی و ۱ شکست شد.

رییس هیات شطرنج خمام با بیان اینکه این‌افتخار همواره نصیب جامعه‌ی شطرنج خمام گردیده که از وجود و حضور پوررمضانعلی در مراسم‌های مختلف بهره‌مند گردد، گفت : زمانی که برای برگزاری مسابقات سیمولتانه از وی دعوت شد، با کمال میل قبول نمود.
رضا عابدی در گفتگو با خمام‌نیوز با تاکید بر اینکه همواره برای برگزاری رقابت‌های شطرنج از نظر مکان برگزاری در تنگنا بوده و خانه‌ی شطرنج خمام تنها از ۲ اتاق کوچک تشکیل شده و جوابگوی نیاز شطرنجبازان این‌بخش نیست، ادامه داد : در تلاش هستیم تا با همکاری مسوولین شهری دوره‌ی دیگری از مسابقات شطرنج سیمولتانه را با حضور ۱۰۰ شطرنجباز در محل بازار هفتگی خمام برگزار کنیم.

در ادامه استادبزرگ خمامی شطرنج ایران در گفتگو با خمام‌نیوز بر پتانسیل بالای بخش خمام در رشته‌ی ورزشی شطرنج تاکید کرده و اذعان داشت : متاسفانه امکانات موجود در بخش به‌اندازه‌ای نیست که بتواند زمینه‌ی پیشرفت شطرنجبازان خمامی را فراهم نماید.
امیررضا پوررمضانعلی با بیان اینکه شطرنج این‌بخش هنوز از فضای مناسبی برخوردار نبوده و از مجموعه‌ی شهرداری و شورای شهر خمام تقاضا می‌کنیم که مکان مناسبی را در اختیار این‌ورزش محبوب قرار دهند، خاطرنشان کرد :‌ خمام پتانسیل آن‌را دارد که چندین شطرنجباز در حد تیم ملی پرورش دهد، به شرط آنکه مقدمات و پیش‌نیازهای لازم فراهم گردد.
به گفته‌ی وی، در ۴ الی ۵ دوره از مسابقات سیمولتانه در شهرهای دیگر حتی ۱ تساوی یا شکست نداشته و همه به پیروزی انجامیده بود، اما سطح شطرنجبازان خمام در سیمولتانه‌ی امروز خوب بود، که به ۳۸ پیروزی، ۱ تساوی و ۱ شکست انجامید.

به گزارش خمام‌نیوز، سیمولتانه یا نمایش هم‌زمان، گونه‌ای از شطرنج است که در آن یک بازیکن به‌طورمعمول رتبه‌بالا، همانند یک استادبزرگ هم‌زمان چندین بازی با چند بازیکن دیگر انجام می‌دهد.
گفتنی‌است، شاهین ساده «استاد فدراسیون جهانی شطرنج» از جمله حاضرین در این مسابقات بود و حبیب نصرتی و بهمن پورطاهری به ترتیب مقابل پوررمضانعلی به پیروزی و تساوی دست یافتند.


موضوع : شطرنج، گزارش تصویری
http://khna.ir/78344

دیدگاه شما چیست ؟!