خمام - جعفرزاده: خمام بر اساس ضوابط باید به شهرستان تبدیل شود / کوچکی‌نژاد: وزیر کشور خمام را مستعد شهرستان‌شدن می‌داند
ویژه
در جلسه شورای اداری بخش خمام مطرح شد ؛

جعفرزاده: خمام بر اساس ضوابط باید به شهرستان تبدیل شود / کوچکی‌نژاد: وزیر کشور خمام را مستعد شهرستان‌شدن می‌داند

نماینده مردم شهرستان رشت، گفت : خمام باید بر اساس قواعد و ضوابط حاکم بر وزارت کشور به شهرستان تبدیل شود، که این‌موضوع نه هنر ماست، و نه شخص دیگری ؛ چرا که قوانین وزارت کشور به این‌موضوع دلالت دارد.

پنج شنبه، ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰ KHNA77447

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در جلسه شورای اداری بخش خمام که در سالن کنفرانس بخشداری برگزار شد به موضوع شهرستان شدن خمام اشاره نموده و عنوان کرد : خمام باید بر اساس قواعد و ضوابط حاکم بر وزارت کشور به شهرستان تبدیل شود، که این‌موضوع نه هنر ماست، و نه شخص دیگری ؛ چرا که قوانین وزارت کشور به این‌موضوع دلالت دارد.
غلامعلی جعفرزاده با تاکید بر اینکه دو بخش استان گیلان باید به شهرستان تبدیل شوند، افزود : دولت به هر دلیلی در شهرستان نمودن بخش خمام تعلل و کوتاهی نموده و ما به عنوان نماینده‌ی مردم این‌شهرستان پیگیر امر بوده‌ایم.
وی با تاکید بر اینکه خمام با توجه به مرزی بودن، برخورداری از نوار ساحلی و دارا بودن دیگر معیارهای مصوب در وزارت کشور به شهرستان تبدیل خواهد شد، یادآور شد : بدون شک با شهرستان‎شدن همه‌ی مشکلات این‌منطقه حل نمی‌شود، اما بسیاری از شاخصه‌ها تغییر نموده و ان‌شاالله اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.
این‌نماینده همچنین بر لزوم پیگیری‌ها در خصوص حریم کمربندی خمام، اصلاح طرح هندسی میدان ولیعصر، ایجاد پل بر روی رودخانه خیابان فرهنگ، مشکلات فاضلاب و آب شرب شهری، تکمیل مخزن هوایی ذخیره آب و وضعیت زیرساخت شبکه برق تاکید کرده و ادامه داد : طرح محور خمام، خشکبیجار و لشت‌نشاء در لایحه بودجه‌ی سال ۹۸ ردیف‌دار و کددار گردیده و ان‌شاالله این‌موضوع مصوب خواهد شد.

یکی‌دیگر از نمایندگان حاضر در جلسه‌ی شورای اداری، خمام را دارای ویژگی‌های برجسته دانسته و گفت : مردم و مسوولین بخش خمام مکرراً پیگیر ارتقاء تقسیمات این‌منطقه هستند.
جبار کوچکی‌نژاد با تاکید بر اینکه طرح شهرستان شدن خمام در دولت قبل به هیات دولت ارسال شد اما در روزهای آخر این‌امر محقق نشد، تصریح کرد : با توجه به طرح سوال اخیر از وزیر کشور در خصوص برخی نگرانی‌ها و مشکلات مردم شهرستان رشت که به موضوع بلاتکلیفی مردم خمام برای شهرستان شدن هم اشاره داشت، وزیر کشور در پاسخ به مستعد بودن بخش خمام برای شهرستان شدن اذعان داشته و اخیراً مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور را برای بررسی، بازدید و ارزیابی موضوع ارتقاء تقسیمات به خمام فرستاده بود.
به گفته‌ی وی، وزیر کشور قول سرعت بخشیدن به پیگیری پرونده‌ی شهرستان شدن خمام را داده است.

فرماندار شهرستان رشت نیز در جلسه‌ شورای اداری، گفت : شهرستان رشت و بخش‌های تابعه آن در مقایسه با سایر شهرستان‌های دیگر گیلان از برخی خدمات عمومی و شاخص‌های توسعه‌ای بی‌بهره هستند.
میرشمس مومنی‌زاده پیگیری مشکلات مردم و حمایت‌های نمایندگان مجلس و نماینده‌ ولی‌فقیه در گیلان را شایسته تقدیر دانسته و عنوان کرد : شنیدن دغدغه‌های مردم توسط این مسوولان و حضورشان در جمع مردم می‌تواند در ارتقاء امید،‌ اعتماد عمومی و افزایش نشاط اجتماعی مؤثر واقع شود.
نماینده عالی دولت در شهرستان رشت بخش خمام را سرشار از ظرفیت‌ها و توانمندی‌ برشمرده و تصریح کرد : اگر با تقویت همگرایی‌ها و همکاری بین تمام مسوولان بتوانیم از این موقعیت‌ها استفاده کنیم، در آینده نزدیک توسعه و تحولات بسیار قابل توجه‌ای در بخش خمام ایجاد می‌شود.
مومنی‌زاده استفاده از ظرفیت‌های موجود در بخش خمام را از وظایف مسوولان اجرایی شهرستان رشت اعلام کرد و بیان داشت : مدیران اجرایی و تابعه شهرستان رشت و بخش خمام با کار شبانه‌روزی و با اعمال مدیریت جهادی می‌توانند در جهت تحقق این هدف مهم گام بردارند.

به گزارش خمام‌نیوز، آیت‌الله رسول فلاحتی «نماینده ولی فقیه در استان گیلان» و محمدصادق حسنی «نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی» از جمله حاضرین در جلسه‌ی شورای اداری بخش خمام بودند که با حضور مسوولین بخشی و شهری برگزار شد.


موضوع : بخشداری، فرمانداری، مجلس، نمایندگان
http://khna.ir/77447

دیدگاه شما چیست ؟!