خمام - سرپرست بخشداری: دستگاه‌های اجرایی در آماده‌باش کامل هستند / از همه‌ی توان و ظرفیت استفاده خواهد شد
با توجه به پیش‌بینی اخیر هواشناسی ؛

سرپرست بخشداری: دستگاه‌های اجرایی در آماده‌باش کامل هستند / از همه‌ی توان و ظرفیت استفاده خواهد شد

تلفن‌های اضطراری ۱۲۱ اداره برق، ۳۴۴۲۲۹۲۷ اداره آبفا، ۱۹۴ اداره گاز، ۱۱۷ مخابرات، ۳۴۴۲۳۲۱۱ خدمات شهری شهرداری، ۱۱۵ اورژانس، ۱۲۵ آتش‌نشانی، ۱۱۰ پلیس و ۱۲۴ تعزیرات در بروز اتفاقات و حوادث احتمالی پاسخگوی شهروندان خواهند بود.

پنج شنبه، ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۷ KHNA75793

با توجه به پیش‌بینی اخیر اداره کل هواشناسی گیلان مبنی بر بارش شدید باران، وقوع تندباد و احتمال جاری شدن سیل از جمعه لغایت شنبه در سراسر استان، جلسه‌ی ستاد مدیریت بحران بخش خمام پیش‌ازظهر امروز در سالن کنفرانس بخشداری برگزار شد.

سرپرست بخشداری خمام در این‌جلسه با بیان اینکه باید از تجارب بدست آمده به جهت برنامه‌ریزی برای بحران احتمالی بهره گرفته شود، بر لزوم آماده‌باش کامل دستگاه‌های خدماتی، امدادی و حمایتی تاکید نمود.
صغری معرف‌نیکان، افزود : مسوولین ادارات عضو ستاد مدیریت بحران باید از صبح جمعه تا بازگشت وضعیت به حالت عادی در دسترس بوده و ضمن فعال نگاه داشتن کشیک ادارات، مشکلات احتمالی را به ستاد گزارش نمایند.
وی بر ضرورت شاخه‌زنی درختان در شهر و روستاها و شناسایی مسیرهای پرتردد و حادثه‌خیز اشاره کرده و با ابراز امیدواری از اینکه شاهد کمترین قطع برق باشیم، گفت : دستگاه‌های متولی باید به جهت لایروبی و پاکسازی انهار، باز نگه‌داشتن مجاری آب، کنترل دریچه‌ی آب، نصب علائم و تابلوهای هشدار دهنده در اطراف کنده‌کاری‌های معابر و حاشیه‌ی ناامن رودخانه‌ها، سرعت بخشیدن به پروژه‌های نیمه‌موثر در تشدید آب‌گرفتگی و تمیز نگاه داشتن دهنه‌ی پل‌ها جهت آمادگی برای مقابله با هرگونه حادثه اقدام نمایند.
این‌مسوول با تاکید بر اینکه باید امکانات موجود در بخش برای مدیریت بحران شناسایی شده و از همه‌ی ظرفیت‌های موجود در دهیاری‌ها و بخش خصوصی استفاده گردد، ادامه داد : اطلاع‌رسانی به مردم از طریق رسانه‌ها و انعکاس مشکلات و گزارش‌های مردمی به مسوولین نقشی موثر در پیگیری مشکلات ایفا خواهد کرد.
به گفته‌ی وی، ستاد مدیریت بحران و دستگاه‌های اجرایی بخش خمام تمام نیروی خود را برای مدیریت بحران پیش‌بینی شده به کار خواهد بست و از ظرفیت‌های موجود حداکثر بهره را به منظور کاهش خسارات احتمالی خواهد گرفت.
رییس ستاد مدیریت بحران خمام، افزود : مراکز بهداشتی درمانی و خدمات‌رسان نیز باید به‌صورت مستمر ارائه خدمات به مردم را در دستور کار خود داشته، همچنین به وضعیت تاسیسات حاشیه‌ی رودخانه‌ها، اسکان مردم در مساجد در صورت بروز سیل، بررسی و تعمیر ماشین آلات و تجهیزات، افزایش سهمیه سوخت و آرد برای نانوایی‌هایی که آمادگی پخت شبانه‌روزی داشته باشند، رسیدگی شود.

گفتنی‌است، میرشمس مومنی‌زاده «فرماندار رشت» روز گذشته در جلسه‌ی ستاد مدیریت بحران شهرستان رشت با بیان اینکه از مسوولان ادارات آب،‌ برق،‌ گاز و مخابرات این‌شهرستان انتظار میرود نه تنها برای روزهای آینده، بلکه برای شش‌ماه پیش‌رو آمادگی‌های خود را ارتقاء دهند، عنوان کرده بود : هر عضو ستاد مدیریت بحران که در زمان بحران در دسترس نباشد عزل می‌شود.

به گزارش خمام‌نیوز، تلفن‌های اضطراری ۱۲۱ اداره برق، ۳۴۴۲۲۹۲۷ اداره آبفا، ۱۹۴ اداره گاز، ۱۱۷ مخابرات، ۳۴۴۲۳۲۱۱ خدمات شهری شهرداری، ۱۱۵ اورژانس، ۱۲۵ آتش‌نشانی، ۱۱۰ پلیس و ۱۲۴ تعزیرات در بروز اتفاقات و حوادث احتمالی پاسخگوی شهروندان خواهند بود.


موضوع : بخشداری، ستاد بحران، هواشناسی
http://khna.ir/75793

دیدگاه شما چیست ؟!