خمام - نام «علی بحری خمامی» در استادیوم المپیک مونترال حک شده است
ویژه
تصویر دریافتی /

نام «علی بحری خمامی» در استادیوم المپیک مونترال حک شده است

با وجود آنکه نام بحری در تاریخ ماندگار گردیده و یک زمین ورزشی در خمام به اسم او نامگذاری شده، اما همچون بسیاری دیگر از مفاخر خمام تندیس و یادمانی از وی در خمام به چشم نخورده یا نامی از او در مراسم‌ها و همایش‌های سالانه‌ی ورزشی به گوش نمی‌رسد.

چهارشنبه، ۲۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۴ KHNA71640

علی بحری خمامی که قهرمانی جام عمران ترکیه، قهرمانی جام بین‌المللی تایلند، قهرمانی آسیا در سال ۱۹۷۴، قهرمانی ارتش‌های جهان و کاپیتانی تیم ملی در المپیک مونترال کانادا را در پرونده افتخارات خود دارد، در جریان برگزاری مسابقات مشت‌زنی المپیک سال ۱۹۷۴ با شکست گالن پرز «قهرمان کوبایی المپیک و جهان» چشم‌ها را به خود خیره نمود، اما در ادامه‌ی مسابقات و در بازی با شفیلد «ورزشکار آلمانی» از ناحیه ابرو مصدوم و از ادامه‌ی مسابقات باز ماند.

تازه‌ترین تصاویری که به‌تازگی از سوی خانواده‌ی این‌مرحوم به تحریریه خمام‌نیوز ارسال شده نشان می‌دهد نام «علی بحری خمامی» در سنگ یادبود استادیوم المپیک مونترال به‌عنوان یکی‌از شرکت‌کنندگان المپیک حک گردیده و در معرض دید عموم بازدیدکنندگان از این مجموعه‌ی ورزشی قرار گرفته است.

استادیوم المپیک مونترال ورزشگاهی چند منظوره در کانادا و با ظرفیت بیش‌از ۶۶ هزار نفر است که به عنوان یکی‌از ورزشگاه‌های مورد استفاده در بازی‌های المپیک تابستانی سال ۱۹۷۶ مورد استفاده قرار گرفت.

به گزارش خمام‌نیوز، علی بحری بیشترین سال‌های عمر خود را در تهران سپری کرد، اما همواره خود را خمامی معرفی می‌کرد. با وجود آنکه نام بحری در تاریخ ماندگار گردیده و یک زمین ورزشی در خمام به اسم او نامگذاری شده، اما همچون بسیاری دیگر از مفاخر خمام تندیس و یادمانی از وی در خمام به چشم نخورده یا نامی از او در مراسم‌ها و همایش‌های سالانه‌ی ورزشی به گوش نمی‌رسد.


موضوع : افتخارات، بوکس، گزارش تصویری، ورزشی
http://khna.ir/71640

دیدگاه شما چیست ؟!