خمام - جشنواره بالن آرزوها در خمام برگزار شد
برای دومین سال متوالی ؛

جشنواره بالن آرزوها در خمام برگزار شد

دومین جشنواره بالن آرزوها طی فراخوان جمعیت نو اندیشان خمام در محوطه‌ی بازار هفتگی برگزار شد.

چهارشنبه، ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲ KHNA66965

دومین جشنواره بالن آرزوها شب گذشته همزمان با مراسم چهارشنبه آخر سال طی فراخوان جمعیت نو اندیشان خمام و با حمایت شهرداری و شورای اسلامی این‌شهر برگزار شد.

رییس کمیسیون فرهنگی-اجتماعی شورای اسلامی شهر خمام با بیان اینکه ریشه سنت‌ها و آیین‌های گذشته حاوی پیام‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی بوده است، عنوان کرد : چهارشنبه سوری یکی از سنت‌های باستانی ایرانیان است که آخرین سه‌شنبه‌ی هرسال در همه شهرهای کشور عزیزمان برگزار می‌گردد.
مهدی عاشوری با اشاره به ریشه‌ی تاریخی و فرهنگی این جشن، تصریح کرد : مراسم‌ها و سنت‌های باستانی ایرانیان هویت فرهنگی و اساطیری ما را نشان می‌دهند، اما متاسفانه آن چیزی که امروزه به عنوان جشن چهارشنبه سوری برگزار می‌گردد چیزی جز ایجاد ناهنجاری، رفتارهای پرخطر و به دور از عرف نمی‌باشد.
این عضو شورا، افزود : خلاء موجود در انتقال مفاهیم فرهنگی و شکاف فرهنگی بین نسل‌ها به وضوح دیده می‌شود و در خصوص چهارشنبه سوری به نظر می‌رسد که انتقال فرهنگ تاریخی از یک نسل به نسل بعد به درستی صورت نپذیرفته، که نهادهای دولتی، تشکل‌های مردم نهاد و بهره گیری از فضای مجازی می‌تواند نقش مهمی در انتقال صحیح فرهنگ‌ها و باورهای سنتی داشته باشد.
به گفته‌ی عاشوری، شهرداری و شورای اسلامی شهر خمام در راستای اهداف فرهنگی و اجتماعی خود، ایجاد نشاط اجتماعی صحیح در بین شهروندان و به‌منظور ساماندهی مراسم چهارشنبه سوری با همکاری جمعیت نو اندیشان خمام برای دومین سال متوالی اقدام به برگزاری جشنواره بالن آرزوها در محل بازار هفتگی نمود، که امیدواریم زیبایی این رسم کهن با انجام تفریحات مخاطره آمیز به یک روز تلخ تبدیل نشده باشد و همه‌ی شهروندان ایام منتهی به نوروز را با سلامتی و خوشی به پایان برسانند.


موضوع : گزارش تصویری، مناسبت‌ها
http://khna.ir/66965

دیدگاه شما چیست ؟!