خمام - از یادمان آیت‌الله ملامحمد خمامی رونمایی گردید / یادواره ۱۷۲ شهید بخش خمام برگزار شد
ویژه
با حضور آیت‌الله رضا رمضانی ؛

از یادمان آیت‌الله ملامحمد خمامی رونمایی گردید / یادواره ۱۷۲ شهید بخش خمام برگزار شد

مراسم رونمایی از یادمان آیت‌الله ملامحمد خمامی و یادواره ۱۷۲ شهید والامقام بخش خمام برگزار شد.

چهارشنبه، ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۲ KHNA66339

از یادمان شهید آیت‌الله ملامحمد خمامی «مرجع تقلید مردم گیلان در عصر مشروطه» با حضور مسئولین رونمایی شد.
در مراسم رونمایی که امروز با حضور آیت‌الله رضا رمضانی «نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری و مسئول مرکز اسلامی هامبورگ آلمان» برگزار شد، یادمان آیت‌الله خمامی از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر خمام در ورودی شهر «جاده‌ی رشت – خمام» پرده‌برداری گردید.
گفتنی‌است، برآورد اولیه از هزینه ۳ میلیون تومان عنوان گردیده است.

همچنین، یادواره ۱۷۲ شهید والامقام بخش خمام با سخنرانی آیت‌لله رمضانی و مداحی حسین رستمی با حضور پرشور مردم در آستان مقدس امامزاده حسن (ع) برگزار شد.
نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری امشب در یادواره شهدای بخش خمام و بزرگداشت شهدای مدافع حرم استان گیلان، اظهار کرد : با اینکه حضرت زهرا (س) بیش‌از ۱۸ سال عمر نکرد، ولی سعی فکری این بانوی بزرگوار جهان و دستگاه ایمانی را در برگرفت.
وی اشاره به جنبه استقامت و مقاومت حضرت فاطمه زهرا (س) در برابر مصائب زندگی، تصریح کرد : بهترین نظام تربیتی در خانه این بانوی بزرگوار وجود داشت که فرزندانی نظیر امام حسن (ع)، امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) را تحویل جامعه بشری می‌دهد که هر کدام نقش‌های عمیقی در هدایت جامعه داشته‌اند.
آیت‌الله رضا رمضانی با بیان اینکه نقش مادری یک زن در جایگاه خود باید برجسته شود و این نقش بسیار مهم است، افزود : زنان در کنار نقش مادری خود باید در عرصه‌های اجتماعی نیز نقش‌آفرین باشند که این نقش‌آفرینی را در کلام امام راحل و مقام معظم رهبری مشاهده می‌کنید.
رمضانی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی دارای سه رکن بوده و یکی از ارکان حیاتی آن اسلام است، خاطرنشان کرد : در اسلام موردنظر امام راحل استکبار ستیزی، مبارزه با ظلم و استبداد، عقلانیت، امنیت و آزادی وجود دارد و این اسلام هم‌اکنون در دنیا گسترش پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه اسلام موردنظر بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی در تلاش است تا جوانان را از بی‌هویتی خارج کند، گفت : انبیای الهی نیز به دنبال رکن اسلام بوده و فراهم کردن شرایط تحقق این رکن در جامعه بشری و گسترش مراکز اسلامی از وظایف مسئولان و عالمان دینی است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید براینکه غربی‌ها برای تنزل جایگاه اسلام هزینه‌های زیادی می‌کنند و در تلاش هستند تا قرآن فقط در موعظه و پند خلاصه شود، اظهار کرد : قرآن به لحاظ فکری، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی می‌تواند کتاب حیات بشر باشد.
رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان با اشاره به اینکه آموزه‌های اسلامی باید مورد توجه مسئولان نظام اسلامی قرار گیرد، تصریح کرد : رهبری، حکومت و مردم از دیگر ارکان تأثیرگذار انقلاب اسلامی ایران بوده و این ارکان در بقا و تداوم انقلاب اسلامی نقش تأثیرگذار ایفا کرده‌اند.
رمضانی با بیان اینکه در جامعه اسلامی نباید فقر، تبعیض و اختلاس وجود داشته باشد و دغدغه همه مسئولین در چنین جامعه‌ای به مبارزه با پلشتی‌ها و فسادهای اقتصادی و اداری باید معطوف شود، خاطرنشان کرد : ایران نقش اول را در منطقه و جهان بین‌الملل ایفا می‌کند و در بعضی از رشته‌ها جزء ۵ و ۱۰ کشور برتر دنیا است.


دیدگاه شما چیست ؟!